BibTex RIS Cite

SEMBOLİK TÜKETİM DAVRANIŞI ve SEMBOLİK TÜKETİM ÜRÜNÜ OLARAK TEK TAŞ YÜZÜK ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA - SYMBOLIC CONSUMPTION BEHAVIOUR AND A RESEARCH ON SOLITAIRE AS A SYMBOLIC CONSUMPTION PRODUCT

Year 2014, Volume: 11 Issue: 42, 89 - 103, 19.08.2014
https://doi.org/10.14783/od.v11i42.5000065508

Abstract

Özet
Kapitalizm gelişme süreci ile birlikte; tüm dünyada oluşturulan tüketim anlayışı ve tüketicilerin
beklentileri değişmeye başlamıştır. Tüketicilerin tarafından oluşturulan tüketim hareketliliğini canlı
tutmak için üreticiler tarafından farklı yöntemler geliştirilmiştir. Geliştirilen yöntemlere alternatif kabul
edilen sembolik tüketim anlayışının ilerlemesi ve özellikle reklamlar tarafından sembolik tüketimin
benimsetilmesinin yarattığı etkinin; ne kadar güncel olup olmadığını irdeleyen çalışma, odak grup çalışması
ile kadın ve erkeklerin evlilik ve tek taş yüzük algılarındaki farklılıkları irdelemiş ve bulgular geçmişte
yapılan çalışmalarla desteklemiştir.

Abstract
Consumption perception and consumers’ expectations had changed in whole world with capitalism. It
has been improved some different ways to keep alive the mobility that was provided by consumers. The work
had researched how current the effects of symbolic consumption concept which can be an alternative for
producers ways they developed, and the effects of media, especially advertising, on adopting the idea. The
work had used focus group to study on differences between women

Year 2014, Volume: 11 Issue: 42, 89 - 103, 19.08.2014
https://doi.org/10.14783/od.v11i42.5000065508

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makale Başvuru
Authors

Sinem Eyice

Sezin İlbasmış This is me

Serdar Pirtini

Publication Date August 19, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 11 Issue: 42

Cite

APA Eyice, S., İlbasmış, S., & Pirtini, S. (2014). SEMBOLİK TÜKETİM DAVRANIŞI ve SEMBOLİK TÜKETİM ÜRÜNÜ OLARAK TEK TAŞ YÜZÜK ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA - SYMBOLIC CONSUMPTION BEHAVIOUR AND A RESEARCH ON SOLITAIRE AS A SYMBOLIC CONSUMPTION PRODUCT. Öneri Dergisi, 11(42), 89-103. https://doi.org/10.14783/od.v11i42.5000065508

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377