BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DE GIDA SEKTÖRÜNDE KURUM KİMLİĞİ VE KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2015, Volume: 11 Issue: 43, 251 - 272, 12.03.2015
https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070110

Abstract

Bu çalışmada, Türk gıda sektöründe, süt ve süt ürünleri alanında faaliyet gösteren dört firmanın, kurum kimliği değerleri ile kriz iletişimi yönetimi arasındaki ilişki incelenmiş ve bu kapsamda Pınar, Danone, SEK ve Sütaş firmaları üzerinde, niceleyici çalışma yapılmıştır.

394 örneklem hacmine sahip çalışmanın sonucunda kurum kimliği ile kriz iletişimi yönetimi arasında bir ilişki görülmüştür. Kurum kimliği algısı ne kadar yüksek ise kriz iletişimi yönetiminde paydaşların kurum hakkında pozitif algısı, kurumlara pozitif fırsat olarak yansıdığı ve paydaşların kuruma karşı toleransının yüksek olduğu, anlık tepkilerin, tüketim alışkanlıklarındaki değişime göre daha pozitif olduğu görülmüştür. Bununla birlikte çalışmada, kurum kimliği algısı diğer firmalara göre daha yüksek bulunan Sütaş’ın kurum kimliğini temsil eden değerlere karşı yaptığı hatalar karşısında, paydaşların gösterdiği toleransın daha düşük olduğu da ayrıca tespit edilmiştir. 

Year 2015, Volume: 11 Issue: 43, 251 - 272, 12.03.2015
https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070110

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makale Başvuru
Authors

G. Banu Dayanç Kıyat

Publication Date March 12, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 11 Issue: 43

Cite

APA Dayanç Kıyat G. B. (2015). TÜRKİYE’DE GIDA SEKTÖRÜNDE KURUM KİMLİĞİ VE KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Öneri Dergisi, 11(43), 251-272. https://doi.org/10.14783/od.v11i43.5000070110

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377