BibTex RIS Cite

Eğitimde Yeniden Yapılanma Siyasaları “Müfredat Laboratuar Okulu”

Year 2007, Volume: 3 Issue: 1, 0 - , 16.01.2014

Abstract

Tüm dünyada etkileri derinden hissedilen kamuda yeniden yapılanma siyasaları, son yıllarda
eğitim alanını da etkisi altına almıştır. Özellikle literatürde “etkili okul” hareketi olarak bilinen
çalışmaların ivme yakalamasıyla beraber yirminci yüzyılın sonlarında kimi ülkelerde eğitim
reformları gündeme gelmiştir. Bu reformların özünü, “okula-dayalı yönetim (ODY)” anlayışı
çerçevesinde eğitim sistemini yeniden yapılandırmak oluşturmuştur. Başta Anglo-Sakson ülkelerde
olmak üzere başlatılan eğitim reformları, ülkemizde de “müfredat laboratuar okulları (MLO)” projesi
çerçevesinde hayata geçirilmiştir. Bu çalışmada, MLO’nun ortaya çıkışında rol oynayan ulusal ve
uluslararası dinamikler betimlenmeye çalışılmış ve bu projenin eğitim sistemindeki etkileri
incelenmiştir. Çalışmanın sonunda, bu projenin kamusal okul yönetimi anlayışını, özel sektör
işletmecilik anlayışı ile ikame etmeye yöneldiği sonucuna ulaşılmıştır.

Year 2007, Volume: 3 Issue: 1, 0 - , 16.01.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Murat Özdemir

Publication Date January 16, 2014
Published in Issue Year 2007 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Özdemir, M. (2014). Eğitimde Yeniden Yapılanma Siyasaları “Müfredat Laboratuar Okulu”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1). https://doi.org/10.17860/efd.88425

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.