BibTex RIS Cite

Ortaokul Öğretmenlerinin Örgütsel Güvene İlişkin Görüşlerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Year 2015, Volume: 11 Issue: 3, 0 - , 16.04.2015
https://doi.org/10.17860/efd.00263

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel güvene ilişkin görüşlerini cinsiyet, medeni durum ve kıdem değişkenine göre incelemektir. Araştırmaya 2013-2014 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde Ankara ili ortaokullarında görev yapmakta olan 325 öğretmen katılmıştır. Veriler ‘Örgütsel Güven Ölçeği-ÖGÖ’ ile elde edilmiştir. Katılımcılardan toplanan veriler aritmetik ortalama, standart sapma ve yüzdelik değer gibi betimsel istatistiklerin yanı sıra çok değişkenli istatistik tekniklerinden biri olan MANOVA ile çözümlenmiştir. Analiz sonuçları katılımcıların güven algısının orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğretmenlerin paydaşlara güven boyutundaki algılarının cinsiyete göre farklılaştığı görülmüştür. Bulgulara göre erkek öğretmenler kadın öğretmenlere göre paydaşlara daha fazla güvenmektedir. Bununla birlikte, katılımcıların örgütsel güvene ilişkin görüşlerinin medeni durum ve kıdem değişkenine göre farklılık göstermediği belirlenmiştir.

Year 2015, Volume: 11 Issue: 3, 0 - , 16.04.2015
https://doi.org/10.17860/efd.00263

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Safiye Gören

Murat Özdemir

Publication Date April 16, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 11 Issue: 3

Cite

APA Gören, S., & Özdemir, M. (2015). Ortaokul Öğretmenlerinin Örgütsel Güvene İlişkin Görüşlerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3). https://doi.org/10.17860/efd.00263

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.