Yabancılara
Türkçe öğretimi sürecinde de kullanılabilecek olan Web 2.0 araçları, sundukları
dijital ortamlarla öğrencilerin üretici dil becerilerine katkı sağlamaktadır.
Bu çalışmada, Web 2.0 araçlarından Poll Everywhere’in Türkçeyi yabancı dil
olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerilerine yönelik etkisi, öğrenci
görüşleri doğrultusunda değerlendirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden iç
içe geçmiş tek durum deseninin kullandığı araştırmada Poll Everywhere ile
geliştirilmiş üç adet etkinlik kullanılarak B1 seviyesinde Türkçe öğrenen
öğrencilerle uygulama yapılmıştır. Uygulama sonrasında öğrencilerden Poll
Everywhere Web 2.0 aracına ve geliştirilen etkinliklere yönelik elde edilen
veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışmada Poll Everywhere Web
2.0 aracının olumlu sıfatlarla tanımlandığı, interaktif bir eğitim ortamının
çeşitli özelliklerini sunduğu, yazmaya yönelik isteği arttırdığı ve yazma
derslerinde devamlı kullanılmak istendiği sonucuna ulaşılmıştır. Yazma
etkinliklerine yönelik sonuçlar ise “etkinliklerin olumlu sıfatlarla
tanımlanması, geleneksel ders kitabına göre daha çeşitli fırsatlar sunması,
iletişimsel bir yapıda olması, zihinsel becerileri desteklemesi, Poll
Everywhere Web 2.0 aracı ile uyumlu olması” şeklinde çeşitlenmiştir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 3 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.