Review
BibTex RIS Cite

Discipline Problems at Lower Secondary Schools and High Schools

Year 2020, Volume: 16 Issue: 1, 166 - 197, 11.04.2020
https://doi.org/10.17860/mersinefd.583537

Abstract

 The aim of this study is to reveal teachers’ and students’ views
regarding the discipline problems and the reasons of these problems at lower
secondary schools and high schools. In the study, descriptive method was used.
The data in the study was collected through surveys and scales from teachers
and students. The data was analyzed by using descriptive statistical analyses,
Mann Whitney U and Kruskall Wallis Tests, independent samples t-test, one-way
ANOVA, and the eta- square (η²) and Cohen’s d coefficient were calculated.
According to the results of the study: Disruptive behaviors in class, fighting,
smoking, giving harm to school properties and threatening students are the most
common discipline problems at schools. Compared to the other schools, it was
found out that all discipline problems mentioned in the study have the most
frequency of occurrence in Vocational and Technical High Schools. The views of
teachers and students regarding the reasons of discipline problems differ
significantly in all subscales and for all subscales teachers have higher
means.

References

  • Altunışık, R., R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E. Yıldırım, (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri;Spss Uygulamalı (6. Baskı. )Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Başaran, İ.E.(1994). Eğitime Giris, Ankara, Kadıoğlu Matbaası, 1994.
  • Başaran, İ.E.(2000).Eğitim Yönetimi Nitelikli Okul. Ankara:Feryal Matbaası.
  • Büyüköztürk, Ş., (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.20. Baskı
  • Duran, O.C., (2011), Ortaöğretim kurumlarında okul yönetimine yansıyan disiplin sorunları okul yöneticilerinin çözüm yaklaşımları: Uşak ili örneği Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Uşak.
  • Field, A. (2005). Discovering statistics using SPSS. (2.Baskı). London: Sage Publications.
  • Gürbüz, S., F. Şahin (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Güven, M., B. Dönmez, (2002).Ortaöğretim Öğrencilerinin Okul Güvenliğine İlişkin Algı ve Beklentileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 3 Sayı:4 Güz 59–68.
  • Güvenç, B., Otkan, P., Belek, T., Akarsu, F., Tözeren, S. ve Özden, M. A. (1990). Japon Egitimi. İstanbul: Milli Egitim Bakanlıgı Yayınları: 1185
  • Kahveci, N.G. (2012). Genel Liselerde Karsılasılan Disiplin Sorunlarının Uzamsal İncelenmesi: İstanbul’dan Bir İlçe Örnegi. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 7(1), http://dergipark.gov.tr/download/article-file/161884. adresinden 7 Ağustos 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • OECD (2011), "Has Discipline in School Deteriorated?", PISA in Focus, No. 4, OECD Publishing, Paris.DOI: http://dx.doi.org/10.1787/5k9h362q5ng4-enÖzdemir, A. (2007). “Öğrenci Disiplin İşleri ve Uygulamaları”, E.KARiP (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara, Pegem-A Yayıncılık.
  • Sarıtaş, M. (2003). “Sınıf Yönetimi ve Disiplinle İlgili Kurallar Geliştirme.” L.KUCUKAHMET (Ed.), Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar, Ankara,Nobel Yayıncılık, 2003.
  • Sarpkaya, P. (2007). Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Velilere Göre Resmi Liselerdeki Öğrenci Disiplin Sorunlarının Nedenleri Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007, 2(22), 110-121.
  • Siyez, D. M. (2009). Liselerde Görev Yapan Öğretmenlerin İstenmeyen Öğrenci Davranışlarına Yönelik Algıları ve Tepkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (25), 67-80.
  • Şimşek, H. (1997). 21. Yüzyılın Eşiğinde Paradigmalar Savaşı: Kaostaki Türkiye. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Tosun Ü. (2002). Onurlu Disiplin, Beyaz Yayınları, İstanbul.

Devlet Ortaokulu ve Liselerinde Yaşanan Disiplin Problemleri

Year 2020, Volume: 16 Issue: 1, 166 - 197, 11.04.2020
https://doi.org/10.17860/mersinefd.583537

Abstract

Bu araştırmanın amacı; ortaokul ve liselerde yaşanan disiplin problemlerini, bu disiplin problemlerinin nedenlerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın verileri öğretmen ve öğrencilere uygulanan anket ve ölçeklerle elde edilmiştir. Araştırmanın verilerinin analizinde betimsel istatistik analizleri, Mann Whitney U ve Kruskall Wallis testleri, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi yapılmış, eta- kare (η²) ve Cohen’s d katsayıları hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; sınıfın huzurunu bozma, kavga, sigara içme, okul malına zarar verme ve öğrencileri tehdit etme okullarda en yoğun şekilde yaşanan disiplin problemleridir. Mesleki ve Teknik Liselerde araştırmada belirtilen bütün disiplin problemlerinin yaşanma sıklığının diğer lise türlerine göre daha yaygın olduğu belirlenmiştir. Disiplin problemlerinin nedenleri konusunda araştırmaya katılan öğretmen ve öğrenci görüşlerinin ölçeğin bütün boyutlarında anlamlı bir şekilde farklılaştığı ve ölçeğin bütün boyutlarında öğretmenlerin daha yüksek aritmetik ortalamalara sahip oldukları görülmektedir.

References

  • Altunışık, R., R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E. Yıldırım, (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri;Spss Uygulamalı (6. Baskı. )Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Başaran, İ.E.(1994). Eğitime Giris, Ankara, Kadıoğlu Matbaası, 1994.
  • Başaran, İ.E.(2000).Eğitim Yönetimi Nitelikli Okul. Ankara:Feryal Matbaası.
  • Büyüköztürk, Ş., (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.20. Baskı
  • Duran, O.C., (2011), Ortaöğretim kurumlarında okul yönetimine yansıyan disiplin sorunları okul yöneticilerinin çözüm yaklaşımları: Uşak ili örneği Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Uşak.
  • Field, A. (2005). Discovering statistics using SPSS. (2.Baskı). London: Sage Publications.
  • Gürbüz, S., F. Şahin (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Güven, M., B. Dönmez, (2002).Ortaöğretim Öğrencilerinin Okul Güvenliğine İlişkin Algı ve Beklentileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 3 Sayı:4 Güz 59–68.
  • Güvenç, B., Otkan, P., Belek, T., Akarsu, F., Tözeren, S. ve Özden, M. A. (1990). Japon Egitimi. İstanbul: Milli Egitim Bakanlıgı Yayınları: 1185
  • Kahveci, N.G. (2012). Genel Liselerde Karsılasılan Disiplin Sorunlarının Uzamsal İncelenmesi: İstanbul’dan Bir İlçe Örnegi. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 7(1), http://dergipark.gov.tr/download/article-file/161884. adresinden 7 Ağustos 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • OECD (2011), "Has Discipline in School Deteriorated?", PISA in Focus, No. 4, OECD Publishing, Paris.DOI: http://dx.doi.org/10.1787/5k9h362q5ng4-enÖzdemir, A. (2007). “Öğrenci Disiplin İşleri ve Uygulamaları”, E.KARiP (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara, Pegem-A Yayıncılık.
  • Sarıtaş, M. (2003). “Sınıf Yönetimi ve Disiplinle İlgili Kurallar Geliştirme.” L.KUCUKAHMET (Ed.), Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar, Ankara,Nobel Yayıncılık, 2003.
  • Sarpkaya, P. (2007). Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Velilere Göre Resmi Liselerdeki Öğrenci Disiplin Sorunlarının Nedenleri Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007, 2(22), 110-121.
  • Siyez, D. M. (2009). Liselerde Görev Yapan Öğretmenlerin İstenmeyen Öğrenci Davranışlarına Yönelik Algıları ve Tepkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (25), 67-80.
  • Şimşek, H. (1997). 21. Yüzyılın Eşiğinde Paradigmalar Savaşı: Kaostaki Türkiye. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Tosun Ü. (2002). Onurlu Disiplin, Beyaz Yayınları, İstanbul.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Makaleler
Authors

Hasan Demirtaş 0000-0002-4223-5786

Fatih Pehlivan 0000-0003-3258-6635

Publication Date April 11, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Demirtaş, H., & Pehlivan, F. (2020). Devlet Ortaokulu ve Liselerinde Yaşanan Disiplin Problemleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 166-197. https://doi.org/10.17860/mersinefd.583537

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.