Conference Paper
BibTex RIS Cite

İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE VE EĞİTİMLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ BELİRLENMESİ (SİLİFKE İLÇESİ ÖRNEĞİ)/DEFINING THE PRIMARY SCHOOL TEACHER ATTITUDES TOWARDS GIFTED STUDENTS AND THEIR EDUCATION (SAMPLE OF SILIFKE DISTRICT)

Year 2017, Volume: 1 Issue: 1, 65 - 79, 27.12.2017

Abstract



Bu çalışmanın
amacı ilkokul öğretmenlerinin üstün yeteneklilik ve üstün yetenekli
öğrencilerin eğitimine ilişkin tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Araştırma
2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı yaz dönemi mesleki çalışmasında Mersin ili
Silifke ilçesindeki öğretmenlerle gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 20 öğretmen
katılmıştır. Öğretmenlerin üstün yeteneklilik ve üstün yetenekli öğrencilerin
eğitimine yönelik tutumlarının belirlenmesi için Tortop (2012) tarafından geliştirilen
“Üstün Yeteneklilik ve Üstün Yetenekli Eğitimine İlişkin Öğretmen Tutumları
Ölçeği” kullanılmıştır. Sorulara verilen cevapların frekans (f) ve yüzdelikleri
(%) hesaplanarak elde edilen veriler yorumlanmıştır. Öğretmenlerin üstün
yetenekli eğitimine ilişkin olarak bazı konularda görüş birliğine varırken bazı
konularda görüş ayrılıklarına düştükleri belirlenmiştir. Metin içinde daha
ayrıntılı bulgu ve sonuçlara yer verilmiştir.




References

  • Ataman A., (1998). Üstün Zekâlılar ve Üstün Yetenekliler, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, 183-185.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., K., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, PegemA yayıncılık, 8. baskı, Ankara.
  • Davis, G., & Rimm, S. (2004). Education of the gifted and talented (5th ed.). Boston: Allyn and Bacon.
  • Gagné, F., & Nadeau, L. (1985). Dimensions of Attitudes Toward Giftedness. In A. H. Roldan, (ed.), Gifted and Talented Children, Youth and Adults: Their Social Perspective and Culture (pp. 148-170). NY: Trillium Press.
  • Gallagher, J. J. (1996). Educational Research and Educational Policy: The Strange Case of Acceleration. In C. P. Benbow & D. Lubinski (Eds.), Intellectual talent: Psychometric and Social İssues (pp. 83-92). Bal-timore: The John Hopkins University Press.
  • Levent, F. (2011). Üstün Yetenekli Çocukların Hakları El Kitabı, Anne Baba ve Öğretmenler İçin. Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • MEB, Bilim Sanat Merkezi Yönergesi (2012). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2593_0.html
  • Sak, U. (2011). Üstün Yetenekliler Eğitim Programları Modeli (ÜYEP) ve Sosyal Geçerliliği. Eğitim ve Bilim. 36(161), 1-17.
  • Tortop, H. S.(2012) Öğretmenler için Üstün Yeteneklilerin Eğitimine İlişkin Tutum Ölçeği Adaptasyon Çalışması. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1),89-106.
Year 2017, Volume: 1 Issue: 1, 65 - 79, 27.12.2017

Abstract

References

  • Ataman A., (1998). Üstün Zekâlılar ve Üstün Yetenekliler, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, 183-185.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., K., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, PegemA yayıncılık, 8. baskı, Ankara.
  • Davis, G., & Rimm, S. (2004). Education of the gifted and talented (5th ed.). Boston: Allyn and Bacon.
  • Gagné, F., & Nadeau, L. (1985). Dimensions of Attitudes Toward Giftedness. In A. H. Roldan, (ed.), Gifted and Talented Children, Youth and Adults: Their Social Perspective and Culture (pp. 148-170). NY: Trillium Press.
  • Gallagher, J. J. (1996). Educational Research and Educational Policy: The Strange Case of Acceleration. In C. P. Benbow & D. Lubinski (Eds.), Intellectual talent: Psychometric and Social İssues (pp. 83-92). Bal-timore: The John Hopkins University Press.
  • Levent, F. (2011). Üstün Yetenekli Çocukların Hakları El Kitabı, Anne Baba ve Öğretmenler İçin. Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • MEB, Bilim Sanat Merkezi Yönergesi (2012). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2593_0.html
  • Sak, U. (2011). Üstün Yetenekliler Eğitim Programları Modeli (ÜYEP) ve Sosyal Geçerliliği. Eğitim ve Bilim. 36(161), 1-17.
  • Tortop, H. S.(2012) Öğretmenler için Üstün Yeteneklilerin Eğitimine İlişkin Tutum Ölçeği Adaptasyon Çalışması. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1),89-106.
There are 9 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Derya Sönmez

Publication Date December 27, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Sönmez, D. (2017). İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE VE EĞİTİMLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ BELİRLENMESİ (SİLİFKE İLÇESİ ÖRNEĞİ)/DEFINING THE PRIMARY SCHOOL TEACHER ATTITUDES TOWARDS GIFTED STUDENTS AND THEIR EDUCATION (SAMPLE OF SILIFKE DISTRICT). Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 65-79.

14951       19255       19256       20381       20535       21232       21505       22473       22506       22742       22870