Research Article
BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN TUTUMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE ANALİZİ

Year 2022, Volume: 6 Issue: 9, 159 - 172, 30.06.2022

Abstract

Araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama desenine göre tasarlanmıştır. Araştırma, Samsun il genelinde 450 sınıf öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılımcıları, seçkisiz örnekleme yöntemlerinden biri olan basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Veriler, uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği ile toplanmıştır. Veriler, normal dağılıma sahip olmadığından dolayı analizde Mann Whitney U testi (U) ve Kruskal Wallis H testi (χ²) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik olumsuz tutum içinde olduğu aktaran değerler tespit edilmiştir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin tutum puanlarının; cinsiyet, sınıf seviyesi, mesleki yıl, yapılan ders saatine göre farklılaşmadığı yönünde de değerler saptanmıştır. Bu sonuçlardan hareketle uzaktan eğitim sırasında yaşanan aksaklıklar tespit edilebilir ve bu konuda öğretmenlere hizmet içi eğitim verilebilir.

References

  • Al-Arimi, Amani Mubarak Al-Khatir (2014). Distance learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 152(2014), 82–88.

ANALYSİS OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS ATTITUDES TOWARDS DISTANCE EDUCATION

Year 2022, Volume: 6 Issue: 9, 159 - 172, 30.06.2022

Abstract

Araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama desenine göre tasarlanmıştır. Araştırma, Samsun il genelinde 450 sınıf öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılımcıları, seçkisiz örnekleme yöntemlerinden biri olan basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Veriler, uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği ile toplanmıştır. Veriler, normal dağılıma sahip olmadığından dolayı analizde Mann Whitney U testi (U) ve Kruskal Wallis H testi (χ²) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik olumsuz tutum içinde olduğu aktaran değerler tespit edilmiştir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin tutum puanlarının; cinsiyet, sınıf seviyesi, mesleki yıl, yapılan ders saatine göre farklılaşmadığı yönünde de değerler saptanmıştır. Bu sonuçlardan hareketle uzaktan eğitim sırasında yaşanan aksaklıklar tespit edilebilir ve bu konuda öğretmenlere hizmet içi eğitim verilebilir.

References

  • Al-Arimi, Amani Mubarak Al-Khatir (2014). Distance learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 152(2014), 82–88.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Ali Kandemir 0000-0001-9340-2559

Kenan Kurt 0000-0002-9879-0447

Zeki Apaydın 0000-0002-6581-4828

Publication Date June 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 9

Cite

APA Kandemir, M. A., Kurt, K., & Apaydın, Z. (2022). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN TUTUMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE ANALİZİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 159-172.

14951       19255       19256       20381       20535       21232       21505       22473       22506       22742       22870