Bu çalışma, akran öğretiminin kesirler konusunun öğretiminde işitme kayıplı
sekizinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına olan etkisini ve işitme kayıplı
öğrencilerin akran öğretimi sürecine ilişkin görüşlerini ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Çalışmada ön test-son test kontrol gruplu yarı-deneysel desen
kullanılmıştır. İstanbul ilindeki bir işitme engelliler devlet ortaokulunda sekizinci
sınıfa devam eden 12 öğrenci ile 8 hafta boyunca yürütülmüştür. Deney
grubundaki işitme kayıplı 6 öğrenciye akran öğretimi yöntemi ile kontrol
grubundaki işitme kayıplı 6 öğrenci ile geleneksel yöntemlerle öğretim
yapılmıştır. Çalışmaya katılan tüm öğrencilere Kesirler Başarı Testi ön ve son test
olarak uygulanmıştır. Ardından, deney grubundaki öğrencilerle yarı
yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilerek akran öğretimi ile ilgili sorular
yöneltilmiştir. Öğrencilerin yanıtları içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir.
Çalışma sonucunda, kesirler konusunda akran öğretim yönteminin kullanılması
öğrencilerinin akademik başarılarını istatistiksel olarak anlamlı şekilde artırdığı
gözlemlenmiştir. Yapılan görüşmelerde öğrenciler, akran öğretimi yöntemini
faydalı ve eğlenceli bulduklarını, eski bilgilerini hatırladıklarını ve konuyu daha
iyi öğrendiklerini ve akran öğretimini tekrarlama isteğinde olduklarını
belirtmişlerdir
This study aims to reveal the effect of peer teaching on the academic achievement
of eighth grade students with hearing impairment in teaching the subject of
fractions and their views on the peer teaching process. In the study, a semiexperimental design with pre-test and post-test control group was used. It was
conducted for 8 weeks with 12 students attending eighth grade in a state
secondary school for the hearing-impaired in Istanbul. 6 students in the
experimental group were taught by peer teaching method and 6 students in the
control group were taught with traditional methods. Fractions Achievement Test
was administered to all students participating in the study as a pre-test and posttest. Then, semi-structured interviews were conducted with the students in the
experimental group and questions about peer teaching were asked. The answers
of the students were analyzed by content analysis method. In conclusion, it was
observed that the use of peer teaching method on fractions increased the
academic achievement of students statistically significantly. In the interviews, the
students stated that they found the peer teaching method useful and fun, they
remembered their previous knowledge and learned the subject better, and they
wanted to repeat the peer teaching method
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 2 |