Yapısı gereği gıda sektörü pek çok irili ufaklı firmayı kapsamaktadır. Gıdanın insan hayatı için vazgeçilmezliği, sektörün diğer imalat sektörlerine göre nispeten emek yoğun üretime dayalı olması, ayrıca tarım ve sanayi sektörüyle olan yakın ilişkisi, bu sektörde firma sayısının artmasını tetikleyici bir rol oynamaktadır. Bu nedenle artan rekabetten olumsuz etkilenmemek için firmalar sıklıkla inovasyona başvurmaktadır. Bu çalışmada gıda sektörünün alt sektörlerinden birisi olan şekerleme, kakao ve çikolata alt sektöründe faaliyette bulunan firmaların inovasyon yapma kararlarını olumsuz yönde etkileyen faktörlerin ağırlıklı olarak neler olduğu konusu Batı Akdeniz Bölgesi örneklemi çerçevesinde Mann Whitney U Testi yardımıyla test edilmektedir. Sonuçlar, inovasyon konusundaki en önemli eksiğin bilgi yetersizliği olduğunu göstermektedir. Firmaların, yapılan inovasyonların miktarını yeterli buldukları için ya da inovasyona talebin olmadığını düşündüklerinden inovasyon yapmak konusunda gönülsüz oldukları gözlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Economics |
Authors | |
Publication Date | November 21, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 2 |