Bu çalışmanın amacı; meslek yüksekokullarının Sigortacılık, İşletme Yönetimi, Emlak Yönetimi ve Turizm
ve Otel İşletmeciliğinde kayıtlı bulunan öğrencilerin muhasebe eğitimine bakış açılarını tespit etmektir. Bu
kapsamda İ.Ü. Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulunda 2014-2015 Eğitim-Öğretim döneminde
öğrenimine devam eden 324 öğrenciye bir anket uygulanmıştır. Araştırmamızda frekans (sıklık veya yüzde
dağılımı) tespit edilerek, ilgili değişkenlerin aralarındaki ilişkinin derecesini ve yönünü belirlemek
amacıyla da karşılaştırmalı analiz yapılmıştır. Anketin birinci bölümünde demografik değişkenlerle ilgili
yargılar bulunurken ikinci bölümünde öğrencilerin Muhasebe ders içeriklerine bakış açıları, Muhasebe
dersinin gerekliliğine ilişkin bakış açıları ve Muhasebe dersinin öğrencilerin motivasyonuna etkilerini
ölçmeye yönelik yargılar bulunmaktadır.
Analiz sonuçlarına göre, katılımcılar genel Muhasebe derslerinde verilen teorik eğitimi ve ders saatlerini
yeterli bulmakta fakat teorik dersleri destekleyecek uygulamaları ve konu kapsamlarını yeterli
bulmamaktadırlar. Genel Muhasebe dersinin gerekliliğine ilişkin bulgular ise genel muhasebe eğitiminin
önemli ve çalışma hayatı için gerekli olduğu yönündedir. Genel Muhasebe dersinin öğrencilerin
motivasyonuna etkisinin olumlu olduğu analizin diğer bir sonucudur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 1 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.