Research Article
BibTex RIS Cite

3+1 EĞİTİM MODELİ KAPSAMINDA İŞLETMELERDE İSTİHDAM EDİLEN TURİZM ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MESLEĞE İLİŞKİN TUTUMLARI: SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Year 2016, Volume: 4 Issue: 1, 101 - 116, 01.06.2016

Abstract

İnsandan insana etkileşimin en yoğun yaşandığı sektörlerin başında gelen turizm sektöründe kaliteli hizmet
için en önemli unsur nitelikli işgücüdür. İşgücünün nitelikli olabilmesi de doğrudan saha donanımlı bir
eğitimle mümkün olabilmektedir. Bu çalışmada ilk kez Sakarya Üniversitesi tarafından oluşturulan 3+1
Eğitim Modeli kapsamında ön lisans turizm öğrencilerinin modele yönelik görüşleri ve buna bağlı olarak
mesleğe ilişkin tutumları tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada, üniversitelerin staj uygulamaları
konusunda yapılan birçok çalışma taranmış, staj eğitiminden farklı bir sürece sahip olan 3+1 eğitim
modelinin Sakarya Üniversitesi Kırkpınar Turizm MYO ve Karasu MYO öğrencileri tarafından nasıl
değerlendirildiği ve uygulama sonucunda öğrencilerin mesleğe ilişkin tutumlarının ne şekilde yoğunlaştığı
incelenmeye çalışılmıştır. Tüm bu incelemeler sonucunda öğrencilerin yaz stajından farklı olarak akademik
takvim döneminde gerçekleşen bu yeni uygulama modelinden, büyük oranda memnun oldukları ve
gelecekte bu sektörde iş bulma ve mesleklerinde başarılı olma konusunda olumlu düşündükleri
anlaşılmıştır. Bazı eksikleriyle birlikte 3+1 eğitim modelinin sektöre ara kademe yönetici yetiştirme
misyonu ile eğitim veren meslek yüksekokulları için son derece faydalı bir model olduğu düşünülmektedir.

References

  • Baum, T., (2007). “Progress in Tourism Management Human Resources in Tourism: Still Waiting for Change”, Tourism Management, 28, 1383–1399.
  • Çulha, O., (2010). “Turizm Öğrencilerinin Staj Sonrası Sektörde Çalışma Koşulları Hakkındaki Düşüncelerinin ve Memnuniyetlerinin Belirlenmesi”, 11.Ulusal Turizm Kongresi Bildiri Kitabı, 115-127.
  • Kaşlı, M. & İlban, O. & Aydemir, N., (2010). “Üniversite Öğrencilerinin Staj Sırasında Yaşadıkları Sorunlar ve Stajdan Sonra Mesleğe Bakış Açılarını Ölçmeye Yönelik Görgül Bir Araştırma”, 11.Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 275-290.
  • Karaman, S. & Güven, U., (2012). “Ceylan, Meslek Yüksekokullarında Turizm Eğitimi alan Öğrencilerin Staj Uygulamalarında Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Turizm Eğitimi Konferansı Tebliğler Kitabı, 226-233.
  • Roney, S.A., & Oztin, P., (2007). “Career Perceptions of Undergraduate Tourism Students: A Case Study in Turkey”, Journal of Hospitality, Leisure, Sportand Tourism Education, Vol 6, No.1, 4-17.
  • Sarıbıyık, M., (2011). “Nitelikli İşgücü Yetiştirme Projesi (3+1 Eğitim Modeli)”, Tanıtım Sunusu, Sakarya.
  • Teng, C.C., (2008). “The Effects of Personality Traits and Attitudes on Student Uptake in Hospitality Employment”, International Journal of Hospitality Management, 27, 76–86.
  • Zengin, B. & Türkseven, E, (2012). “Turizm Lisans Eğitiminde Yaşanan Staj Sorunları ve Çözüm Önerileri”, Turizm Eğitimi Konferansı Tebliğler Kitabı, 250-269.
  • www.meyok.sakarya.edu.tr
Year 2016, Volume: 4 Issue: 1, 101 - 116, 01.06.2016

Abstract

References

  • Baum, T., (2007). “Progress in Tourism Management Human Resources in Tourism: Still Waiting for Change”, Tourism Management, 28, 1383–1399.
  • Çulha, O., (2010). “Turizm Öğrencilerinin Staj Sonrası Sektörde Çalışma Koşulları Hakkındaki Düşüncelerinin ve Memnuniyetlerinin Belirlenmesi”, 11.Ulusal Turizm Kongresi Bildiri Kitabı, 115-127.
  • Kaşlı, M. & İlban, O. & Aydemir, N., (2010). “Üniversite Öğrencilerinin Staj Sırasında Yaşadıkları Sorunlar ve Stajdan Sonra Mesleğe Bakış Açılarını Ölçmeye Yönelik Görgül Bir Araştırma”, 11.Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 275-290.
  • Karaman, S. & Güven, U., (2012). “Ceylan, Meslek Yüksekokullarında Turizm Eğitimi alan Öğrencilerin Staj Uygulamalarında Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Turizm Eğitimi Konferansı Tebliğler Kitabı, 226-233.
  • Roney, S.A., & Oztin, P., (2007). “Career Perceptions of Undergraduate Tourism Students: A Case Study in Turkey”, Journal of Hospitality, Leisure, Sportand Tourism Education, Vol 6, No.1, 4-17.
  • Sarıbıyık, M., (2011). “Nitelikli İşgücü Yetiştirme Projesi (3+1 Eğitim Modeli)”, Tanıtım Sunusu, Sakarya.
  • Teng, C.C., (2008). “The Effects of Personality Traits and Attitudes on Student Uptake in Hospitality Employment”, International Journal of Hospitality Management, 27, 76–86.
  • Zengin, B. & Türkseven, E, (2012). “Turizm Lisans Eğitiminde Yaşanan Staj Sorunları ve Çözüm Önerileri”, Turizm Eğitimi Konferansı Tebliğler Kitabı, 250-269.
  • www.meyok.sakarya.edu.tr
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Recep Yıldırgan

Hümeyra Taşçıoğlu Baysal

Burhanettin Zengin

Publication Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Yıldırgan, R., Taşçıoğlu Baysal, H., & Zengin, B. (2016). 3+1 EĞİTİM MODELİ KAPSAMINDA İŞLETMELERDE İSTİHDAM EDİLEN TURİZM ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MESLEĞE İLİŞKİN TUTUMLARI: SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 101-116.

Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.