Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin eğitsel bilgisayar oyunları destekli kodlama öğrenimine karşı tutumlarını tespit etmede kullanılabilecek bir ölçme aracı geliştirilmesi amaçlanmıştır. Likert tipi olarak hazırlanan ölçeğin kapsam geçerliliğinin tespiti için alan uzmanlarına incelettirilmiştir. Ayrıca 24 ortaokul öğrencisiyle ön uygulama gerçekleştirilmiştir. Düzenlenen ölçek güvenirlilik çalışması ve yapı geçerliliği için 240 ortaokul öğrencisine uygulanmıştır. Ölçek, kodlama öğrenimine karşı istek, bilgisayar oyunlarının derslerde eğitim amaçlı kullanımına yönelik ilgi ve bilgisayarın asosyalleştirmesine yönelik endişeleri tutumları temel alınarak geliştirilmiştir. Ölçeğin faktör desenini belirlemek için açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. KMO değeri .840 olarak hesaplanmıştır. Barlett küresellik sonuçlarına göre ki-kare değerinin anlamlı olduğu görülmüştür (x2(630)=3087.798; p=.<.01). Bileşenlerin varyansa yaptıkları toplam katkı % 41.39’dur. Ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı .833 olarak hesaplanmıştır. Geçerlik güvenirlik çalışmaları sonucunda, 22 olumlu 6 olumsuz madde içeren 28 maddelik ölçek olarak düzenlenmiştir. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda geliştirilen ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu görülmüştür.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 3 |