Araştırma, önlisans düzeyinde üniversite
öğrencilerinin ders çalışma yaklaşımlarının nasıl olduğu ve akademik başarı ile
arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik tarama modeli biçiminde desenlenmiştir.
Araştırmanın katılımcılarını Çukurova Üniversitesi Adana Meslek Yüksekokulu
öğrencileri (N=651) oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla, Yılmaz
ve Orhan tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Ders Çalışma Yaklaşımı Ölçeği”
kullanılmıştır. Ölçek, “yüzeysel yaklaşım” (10 madde) ve “derin yaklaşım” (10
madde) olmak üzere iki faktörden oluşmaktadır. Verilerin analizinde Ki-Kare ve
Cramer's V istatistiklerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda ders
çalışma yaklaşımları ile akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki
bulunmuştur. Ders çalışma sürecinde derin yaklaşımı benimseyen öğrencilerin
akademik başarılarının daha yüksek olduğu sonucu elde edilmiştir. Öğrenmeyi ve
akademik başarıyı etkileyen diğer faktörler ile ilgili de çalışmaların
yapılması önerilmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2019 |
Submission Date | October 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 |