Research Article
BibTex RIS Cite

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, KURUMSAL İMAJ, ÖRGÜTSEL GÜVENİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSA ETKİSİ: BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 30 - 46, 30.06.2021

Abstract

Küresel bir dünyada hızla değişen bir çevrede işletmelerin hayatta kalma şansları her geçen gün biraz daha zorlaşmaktadır. Dolayısıyla böyle bir ortamda faaliyetlerini devam ettirmek isteyen işletmelerin uzun vadede kalıcı olmalarını sağlayan en önemli unsurlardan birisinin örgütsel performansta üstünlük ve bunun devamlılığı olması kaçınılmazdır.

Bu çalışmada örgütsel performans ve örgütsel performansı etkileyen faktörler konusu ele alınmıştır. Çalışmanın amacı ise müşteri memnuniyeti, kurumsal imaj ve örgütsel güvenin örgütsel performans üzerine etkisini incelemektir. Alan araştırmasının örneklemini Gaziantep il merkezindeki büyük ölçekli işletmelerin yöneticileri meydana getirmektedir. Veriler anket yönteminden faydalanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin SPSS 22.0 istatistik programında frekans, korelasyon ve regresyon yöntemleriyle analizleri yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre müşteri memnuniyeti, kurumsal imaj ve örgütsel güvenin örgütsel performansı pozitif yönde etkilediği belirlenmiştir. Elde edilen bu bulguların gelecekte yapılacak çalışmalara ışık tutacağı beklenmektedir. Ayrıca alan araştırmasının sonuçları teorik ve uygulama bağlamında tartışılmış bu kapsamda birtakım önerilere yer verilmiştir.

References

  • Çetin S. ve Tekiner, M.A. (2015). Kurumsal imajın temel belirleyicileri: emniyet teşkilatı örneklemi iç paydaş anketi, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1), 418-440. Günüşen, E.Z. ve Karabulut, T. (2017). Örgütsel güvenin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi ve bir uygulama, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(31), 425-440.

EFFECT OF THE CUSTOMER SATISFACTION, CORPORATE IMAGE AND THE ORGANIZATIONAL TRUST ON ORGANIZATIONAL PERFORMANCE: A FIELD RESEARCH

Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 30 - 46, 30.06.2021

Abstract

The chances of survival of businesses in a rapidly changing environment in a global world are becoming more and more difficult every day. Therefore, one of the most important factors for the companies to continue their activities in the long run is superiority in organizational performance and its continuity.

In this study, organizational performance and factors that affect organizational performance has been studied. The aim of the study is to examine the effect of customer satisfaction, corporate image and organizational trust on organizational performance. The sample of the field research brings the managers of largescale enterprises in Gaziantep. The data were collected using the survey method. The obtained data were analyzed by frequency analysis, correlation analysis and regression analysis in SPSS 22.0 statistical program. According to the results of analysis, customer satisfaction, corporate image and organizational trust have positive effects on organizational performance. These findings are expected to shed light on the future work. In addition, the results of the research were discussed in theoretical and practical context and some suggestions were given in this context.

References

  • Çetin S. ve Tekiner, M.A. (2015). Kurumsal imajın temel belirleyicileri: emniyet teşkilatı örneklemi iç paydaş anketi, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1), 418-440. Günüşen, E.Z. ve Karabulut, T. (2017). Örgütsel güvenin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi ve bir uygulama, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(31), 425-440.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Salih Yeşil 0000-0003-3237-2258

Yüksel Mavi 0000-0002-9724-7135

Zeliha Fatma Demir This is me 0000-0002-9523-5114

Publication Date June 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Yeşil, S., Mavi, Y., & Demir, Z. F. (2021). MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, KURUMSAL İMAJ, ÖRGÜTSEL GÜVENİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSA ETKİSİ: BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1), 30-46.
AMA Yeşil S, Mavi Y, Demir ZF. MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, KURUMSAL İMAJ, ÖRGÜTSEL GÜVENİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSA ETKİSİ: BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. June 2021;5(1):30-46.
Chicago Yeşil, Salih, Yüksel Mavi, and Zeliha Fatma Demir. “MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, KURUMSAL İMAJ, ÖRGÜTSEL GÜVENİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSA ETKİSİ: BİR ALAN ARAŞTIRMASI”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5, no. 1 (June 2021): 30-46.
EndNote Yeşil S, Mavi Y, Demir ZF (June 1, 2021) MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, KURUMSAL İMAJ, ÖRGÜTSEL GÜVENİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSA ETKİSİ: BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5 1 30–46.
IEEE S. Yeşil, Y. Mavi, and Z. F. Demir, “MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, KURUMSAL İMAJ, ÖRGÜTSEL GÜVENİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSA ETKİSİ: BİR ALAN ARAŞTIRMASI”, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 1, pp. 30–46, 2021.
ISNAD Yeşil, Salih et al. “MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, KURUMSAL İMAJ, ÖRGÜTSEL GÜVENİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSA ETKİSİ: BİR ALAN ARAŞTIRMASI”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5/1 (June 2021), 30-46.
JAMA Yeşil S, Mavi Y, Demir ZF. MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, KURUMSAL İMAJ, ÖRGÜTSEL GÜVENİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSA ETKİSİ: BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2021;5:30–46.
MLA Yeşil, Salih et al. “MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, KURUMSAL İMAJ, ÖRGÜTSEL GÜVENİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSA ETKİSİ: BİR ALAN ARAŞTIRMASI”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 1, 2021, pp. 30-46.
Vancouver Yeşil S, Mavi Y, Demir ZF. MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, KURUMSAL İMAJ, ÖRGÜTSEL GÜVENİN ÖRGÜTSEL PERFORMANSA ETKİSİ: BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2021;5(1):30-46.