Bu araştırmanın amacı otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere temel
çıkarma işlemi öğretiminde doğrudan öğretim yöntemine göre sunulan nokta
belirleme tekniğinin etkililiğini incelemektir. Bununla birlikte, nokta belirleme
tekniği ile yapılan öğretimin, öğretim bittikten sonraki izleme etkisi; farklı
ortam ve kişilere genelleme etkisi ve nokta belirleme tekniği hakkında öğretmenlerin
görüşlerini belirlemeye yönelik sosyal geçerliliği araştırmak amaçlanmıştır. Araştırmada
tek denekli araştırma modellerinden yoklama evreli denekler arası çoklu yoklama
modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, Bolu merkez ilçede
bulunan ilkokullara devam eden otizm spektrum bozukluğu tanısı almış, yaşları
10 ile 11 arasında değişen üç erkek öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın
sonucunda; otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere temel çıkarma işleminin
kazandırılmasında, doğrudan öğretim yöntemine göre sunulan nokta belirleme
tekniğinin etkili olduğu görülmüştür. Bununla birlikte öğrencilerin
kazandıkları çıkarma işleminin kalıcılığının öğretim bittikten 7, 14 ve 21 gün sonra
da koruyabildikleri, öğrencilerin tamamının bu beceriyi farklı ortam ve kişilere
genelleyebildikleri ve öğretmenlerin nokta belirleme tekniği hakkındaki görüşlerinin
olumlu olduğu bulunmuştur.
çıkarma işlemi öğretimi matematik öğretimi doğrudan öğretim yöntemi nokta belirleme tekniği otizm spektrum bozukluğu olan öğrenciler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 1 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.