Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Issue: 32, 205 - 227, 26.12.2018

Abstract

References

  • Altunçekiç, A., Yaman, S., & Koray, Ö. (2005). Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnanç Düzeyleri Ve Problem Çözme Becerileri Üzerine Bir Araştırma (Kastamonu İli Örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 93.Arastaman, G. (2006). Ankara İli Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okula Bağlılık Durumlarına İlişkin Öğrenci, Öğretmen ve Yöneticilerin Görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi ). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Anaydubalu, C. C. (2010). Self-Efficacy, anxiety, and performance in the English language among middle- school students in English language program in Satri Si Suriyothai School, Bangkok. International Journal of Human and Social Sciences, 5(3), 193-198.Behjoo, B.M. (2013). The Relationship among self-efficacy, academic self-efficacy, problem solving skills and foreign language achievement. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.Ay, M. (2005), Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlilik Algıları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Erdoğdu, M. Y. (2013). Investigating the Prospective Teachers' Level of Adjustment in Terms of Perceived Identity, Values, and Needs. Online Submission, 3(5), 283-295.Coşkun, G. (2017). Üniversite Öğrencilerinin İngilizce Dersine İlişkin Kaygıları, Tutumları, Özyeterlik İnançları Ve Dil Öğrenme Stratejilerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans tez. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Programları Ve Öğretim Bilim Dalı, Erzurum. Bonny, A. E.; Britto, M.T. ; Klostermann, B.K. ; Hornung, R. W. & Slap, G. B. (2000). School Disconnectedness: Identifying adolescents at risk. Pediatrics, 106 (5), 1017-1021Bütün, B.(2005), Öğretmenlerin Bilgisayar Öz-Yeterlik inançları ve Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.Can, S. (2008). Ortaokul Öğrencilerinin Okula Bağlılık Düzeylerini Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.Caraway, K., Tucker, C. M., Reinke, W. M., & Hall, C. (2003). Self‐efficacy, goal orientation, and fear of failure as predictors of school engagement in high school students. Psychology in the Schools, 40(4), 417-427.Carreon, G. P., Drake, C. ve Barton, A. C. (2005). The Importance of Presence: Immigrant Parents’ School Engagement Experiences. American Educational Research Journal, 42(3), 465-498.Cernkovich, S. A., & Giordano, P. C. (1992). School bonding, race, and delinquency. Criminology, 30(2), 261-291.Conchas, G. (2001). Structuring failure and success: Understanding the variability in Latino school engagement. Harvard Educational Review, 71(3), 475-505. Çetin F., Fikirkoca A. (2010). Rol Ötesi Olumlu Davranışlar Kişisel ve Tutumsal Faktörlerle Öngörülebilir mi? Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi; 65(4), 41.Doğruöz, İ. (2008). Planning of Time Management on Goal Setting. An Application For Managers in Different Sectors.Duman, B. A. (2007). Lise öğrencilerinin İngilizce’ ye yönelik öz yeterlik algı puanlarının cinsiyete, alanlara ve farklı düzeylere göre İngilizce başarısını yordama gücü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.Eith, C. (2005). Delinquency, schools, and the social bond. New York, LFB Scholarly Publishing LLC.Ekici, G. (2005). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik öz-yeterlik inançlarını etkileyen faktörler. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 28-30.Finn, J. D., & Voelkl, K. E. (1993). School characteristics related to student engagement. The Journal of Negro Education, 62(3), 249-268.Finn, J. D., & Rock, D. A. (1997). Academic success among students at risk for school failure. Journal of applied psychology, 82(2), 221.Finn, J.D., Pannozo,G.M. ve Achilles,C.M.(2003). The Why’s of Class Size: Student Behavior in Small Classes. Review of Educational Research. 73, (3),321- 368Fredricks, J. A., Blumenfeld, P. C., & Paris, A. H. (2004). School engagement: Potential of the concept, state of the evidence. Review of educational research, 74(1), 59-109.Gillen-O’Neel, C. ve Fuligni, A. (2013). A longitudinal study of school belonging and academic motivation across high school, Child Development, 84(2), 678-692.Gruman, D. H., Harachi, T. W., Abbott, R. D., Catalano, R. F. ve Fleming, C. B. (2008). Longitudinal Effects of Student Mobility on Three Dimensions of Elementary School Engagement. Child Development, 79(6), 1833-1852. Hendy, J., Lyons, E., & Breakwell, G. M. (2006). Genetic testing and the relationship between specific and general self‐efficacy. British journal of health psychology, 11(2), 221-233.Hoeltje, C. O., Silbum, S. R., Garton, A. F., & Zubrick, S. R. (1996). Generalized self-efficacy: Family and adjustment correlates. Journal of Clinical Child Psychology, 25(4), 446-453.Jenkins, P. (1995). School delinquency and commitment. Sociology of Education, 63, 221-239.Kızılay, M. (2008). İlköğretim Okullarında İkinci Kademe Öğrencilerin Okula Bağlılık Durumlarına İlişkin Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.Klem, A. M., & Connell, J. P. (2004). Relationships matter: Linking teacher support to student engagement and achievement. Journal of school health, 74(7), 262-273.Libbey, H. P. (2004). Measuring Student Relationships to School: Attachment, Bonding, Connectedness, and Engagement. Journal of School Health, 74(7), 274-247.Maddox, S. J., & Prinz, R. J. (2003). School bonding in children and adolescents: Conceptualization, assessment, and associated variables. Clinical child and family psychology review, 6(1), 31-49.Manlove, J. (1998). The influence of high school drop out and school disengagement on the risk of school-aged pregnancy. Journal of Research on Adolescence, 82, 187-220.McNeely, C. A., Nonnemaker, J. M., & Blum, R. W. (2002). Promoting school connectedness: Evidence from the national longitudinal study of adolescent health. Journal of School Health, 72(4), 138-146.McNeely, C., & Falci, C. (2004). School connectedness and the transition into and out of health‐risk behavior among adolescents: A comparison of social belonging and teacher support. Journal of school health, 74(7), 284-292.Mengi, S. (2011). Ortaöğretim 10.sınıf ve 11.Sınıf Öğrencilerinden Sosyal Destek ve Özyeterlilik Düzeylerinden Okula Bağlılıkları İle İlişkisi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.Netz, Y., & Raviv, S. (2004). Age differences in motivational orientation toward physical activity: An application of Social—Cognitive theory. The Journal of psychology, 138(1), 35-48.Osterman, F.K.(2000). Students’ Need for Belonging in the School Community. Review of Educational Research. Cilt: 17, Sayı:3, 323-367Özenoğlu Kiremit, H. (2006). Fen bilgisi ögretmenligi örgencilerinin biyoloji ile ilgili öz-yeterlik inançlarının Karsılastırılması. Yayımlanmamış doktora tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü.Perry, J. C., Liu, X. ve Pabian, Y. (2010). School Engagement as a Mediator of Academic Performance Among Urban Youth: The Role of Career Preparation, Parental Career Support, and Teacher Support. The Counseling Psychologist, 38(2), 269-295Pintrich, P. R., & De Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of educational psychology, 82(1), 33.Say, M. (2005). Fen bilgisi öğretmenlerinin öz-yeterlilik inanışları. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.Schlechty, P.C. (2001). Shaking Up the Schoolhouse: How to Support and Sustain Educational Innovation. Jossey-Bass Wiley imprint. San FranciscoSinclair, M. F., Hurley, C. M., Evelo, D. L., Christenson, S. L., & Thurlow, M. L. (2001). Making connections that keep students coming to school. Preventing problem behaviors: A handbook of successful prevention strategies, 162-182.Thaliah, R., & Hashim, R. A. (2008). Teacher‟ s Autonomy Support and ESL Classroom Engagement: The Road Less Traveled.Thompson, S.(2005). Engaging students with school life. Youth Studies Australia,24,(1).Vardarlı, G. (2005). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin genel özyeterlik düzeylerinin yordanması (Doctoral dissertation, Ege Üniversitesi).Yardımcı F., Başbakkal Z. (2011) İlköğretim öğrencilerinde algılanan sosyal destek ile öz-yeterlik ilişkisi ve etkileyen değişkenlerin incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 27(2).Zimmerman, B. J. (2000). Self-Efficacy: An Essential Motive To Learn. Contemporary Educational Psychology 25.

Lise Öğrencilerinin Okula Bağlılık İle Genel Öz-yeterlilik Düzeyleri Arasındaki İlişki

Year 2018, Issue: 32, 205 - 227, 26.12.2018

Abstract

Bu
araştırmanın ana amacı ; “
Lise Öğrencilerinde Okula Bağlılık İle Genel Öz-yeterlilik Düzeyleri
Arasındaki İlişki” nin ortaya konulmasıdır. Araştırmanın verileri 9 ve 10.
Sınıfta okuyan 221 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırmada okula bağlılık
ölçeği ile genel öz-yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada testten elde
edilen puanların normallik testi sonucuna göre; 
t testi, Mann Whitney U testi , tek yönlü varyans analizi Kruskal Wallis
testi ve pearson korelasyon katsayısı teknikleri kullanılmıştır. Genel olarak
erkeklerin, başarılı, sosyal kültürel faaliyetlere katılan, öğretmeni yetkin
olarak algılayan öğrencilerin okula bağlılıkları daha yüksektir. Erkek
öğrencilerin, anne babası birlikte olanların öz yeterlik düzeyleri daha
yüksektir.  Öz yeterliliği yüksek
olanların başarı düzeyleri de yüksektir. Okul bağlılığı ile genel öz yeterlik
puanları arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur.

References

  • Altunçekiç, A., Yaman, S., & Koray, Ö. (2005). Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnanç Düzeyleri Ve Problem Çözme Becerileri Üzerine Bir Araştırma (Kastamonu İli Örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 93.Arastaman, G. (2006). Ankara İli Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okula Bağlılık Durumlarına İlişkin Öğrenci, Öğretmen ve Yöneticilerin Görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi ). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Anaydubalu, C. C. (2010). Self-Efficacy, anxiety, and performance in the English language among middle- school students in English language program in Satri Si Suriyothai School, Bangkok. International Journal of Human and Social Sciences, 5(3), 193-198.Behjoo, B.M. (2013). The Relationship among self-efficacy, academic self-efficacy, problem solving skills and foreign language achievement. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.Ay, M. (2005), Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlilik Algıları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Erdoğdu, M. Y. (2013). Investigating the Prospective Teachers' Level of Adjustment in Terms of Perceived Identity, Values, and Needs. Online Submission, 3(5), 283-295.Coşkun, G. (2017). Üniversite Öğrencilerinin İngilizce Dersine İlişkin Kaygıları, Tutumları, Özyeterlik İnançları Ve Dil Öğrenme Stratejilerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans tez. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Programları Ve Öğretim Bilim Dalı, Erzurum. Bonny, A. E.; Britto, M.T. ; Klostermann, B.K. ; Hornung, R. W. & Slap, G. B. (2000). School Disconnectedness: Identifying adolescents at risk. Pediatrics, 106 (5), 1017-1021Bütün, B.(2005), Öğretmenlerin Bilgisayar Öz-Yeterlik inançları ve Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.Can, S. (2008). Ortaokul Öğrencilerinin Okula Bağlılık Düzeylerini Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.Caraway, K., Tucker, C. M., Reinke, W. M., & Hall, C. (2003). Self‐efficacy, goal orientation, and fear of failure as predictors of school engagement in high school students. Psychology in the Schools, 40(4), 417-427.Carreon, G. P., Drake, C. ve Barton, A. C. (2005). The Importance of Presence: Immigrant Parents’ School Engagement Experiences. American Educational Research Journal, 42(3), 465-498.Cernkovich, S. A., & Giordano, P. C. (1992). School bonding, race, and delinquency. Criminology, 30(2), 261-291.Conchas, G. (2001). Structuring failure and success: Understanding the variability in Latino school engagement. Harvard Educational Review, 71(3), 475-505. Çetin F., Fikirkoca A. (2010). Rol Ötesi Olumlu Davranışlar Kişisel ve Tutumsal Faktörlerle Öngörülebilir mi? Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi; 65(4), 41.Doğruöz, İ. (2008). Planning of Time Management on Goal Setting. An Application For Managers in Different Sectors.Duman, B. A. (2007). Lise öğrencilerinin İngilizce’ ye yönelik öz yeterlik algı puanlarının cinsiyete, alanlara ve farklı düzeylere göre İngilizce başarısını yordama gücü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.Eith, C. (2005). Delinquency, schools, and the social bond. New York, LFB Scholarly Publishing LLC.Ekici, G. (2005). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik öz-yeterlik inançlarını etkileyen faktörler. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 28-30.Finn, J. D., & Voelkl, K. E. (1993). School characteristics related to student engagement. The Journal of Negro Education, 62(3), 249-268.Finn, J. D., & Rock, D. A. (1997). Academic success among students at risk for school failure. Journal of applied psychology, 82(2), 221.Finn, J.D., Pannozo,G.M. ve Achilles,C.M.(2003). The Why’s of Class Size: Student Behavior in Small Classes. Review of Educational Research. 73, (3),321- 368Fredricks, J. A., Blumenfeld, P. C., & Paris, A. H. (2004). School engagement: Potential of the concept, state of the evidence. Review of educational research, 74(1), 59-109.Gillen-O’Neel, C. ve Fuligni, A. (2013). A longitudinal study of school belonging and academic motivation across high school, Child Development, 84(2), 678-692.Gruman, D. H., Harachi, T. W., Abbott, R. D., Catalano, R. F. ve Fleming, C. B. (2008). Longitudinal Effects of Student Mobility on Three Dimensions of Elementary School Engagement. Child Development, 79(6), 1833-1852. Hendy, J., Lyons, E., & Breakwell, G. M. (2006). Genetic testing and the relationship between specific and general self‐efficacy. British journal of health psychology, 11(2), 221-233.Hoeltje, C. O., Silbum, S. R., Garton, A. F., & Zubrick, S. R. (1996). Generalized self-efficacy: Family and adjustment correlates. Journal of Clinical Child Psychology, 25(4), 446-453.Jenkins, P. (1995). School delinquency and commitment. Sociology of Education, 63, 221-239.Kızılay, M. (2008). İlköğretim Okullarında İkinci Kademe Öğrencilerin Okula Bağlılık Durumlarına İlişkin Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.Klem, A. M., & Connell, J. P. (2004). Relationships matter: Linking teacher support to student engagement and achievement. Journal of school health, 74(7), 262-273.Libbey, H. P. (2004). Measuring Student Relationships to School: Attachment, Bonding, Connectedness, and Engagement. Journal of School Health, 74(7), 274-247.Maddox, S. J., & Prinz, R. J. (2003). School bonding in children and adolescents: Conceptualization, assessment, and associated variables. Clinical child and family psychology review, 6(1), 31-49.Manlove, J. (1998). The influence of high school drop out and school disengagement on the risk of school-aged pregnancy. Journal of Research on Adolescence, 82, 187-220.McNeely, C. A., Nonnemaker, J. M., & Blum, R. W. (2002). Promoting school connectedness: Evidence from the national longitudinal study of adolescent health. Journal of School Health, 72(4), 138-146.McNeely, C., & Falci, C. (2004). School connectedness and the transition into and out of health‐risk behavior among adolescents: A comparison of social belonging and teacher support. Journal of school health, 74(7), 284-292.Mengi, S. (2011). Ortaöğretim 10.sınıf ve 11.Sınıf Öğrencilerinden Sosyal Destek ve Özyeterlilik Düzeylerinden Okula Bağlılıkları İle İlişkisi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.Netz, Y., & Raviv, S. (2004). Age differences in motivational orientation toward physical activity: An application of Social—Cognitive theory. The Journal of psychology, 138(1), 35-48.Osterman, F.K.(2000). Students’ Need for Belonging in the School Community. Review of Educational Research. Cilt: 17, Sayı:3, 323-367Özenoğlu Kiremit, H. (2006). Fen bilgisi ögretmenligi örgencilerinin biyoloji ile ilgili öz-yeterlik inançlarının Karsılastırılması. Yayımlanmamış doktora tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü.Perry, J. C., Liu, X. ve Pabian, Y. (2010). School Engagement as a Mediator of Academic Performance Among Urban Youth: The Role of Career Preparation, Parental Career Support, and Teacher Support. The Counseling Psychologist, 38(2), 269-295Pintrich, P. R., & De Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of educational psychology, 82(1), 33.Say, M. (2005). Fen bilgisi öğretmenlerinin öz-yeterlilik inanışları. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.Schlechty, P.C. (2001). Shaking Up the Schoolhouse: How to Support and Sustain Educational Innovation. Jossey-Bass Wiley imprint. San FranciscoSinclair, M. F., Hurley, C. M., Evelo, D. L., Christenson, S. L., & Thurlow, M. L. (2001). Making connections that keep students coming to school. Preventing problem behaviors: A handbook of successful prevention strategies, 162-182.Thaliah, R., & Hashim, R. A. (2008). Teacher‟ s Autonomy Support and ESL Classroom Engagement: The Road Less Traveled.Thompson, S.(2005). Engaging students with school life. Youth Studies Australia,24,(1).Vardarlı, G. (2005). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin genel özyeterlik düzeylerinin yordanması (Doctoral dissertation, Ege Üniversitesi).Yardımcı F., Başbakkal Z. (2011) İlköğretim öğrencilerinde algılanan sosyal destek ile öz-yeterlik ilişkisi ve etkileyen değişkenlerin incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 27(2).Zimmerman, B. J. (2000). Self-Efficacy: An Essential Motive To Learn. Contemporary Educational Psychology 25.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mustafayuksel Erdogdu 0000-0001-6403-5630

Publication Date December 26, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 32

Cite

APA Erdogdu, M. (2018). Lise Öğrencilerinin Okula Bağlılık İle Genel Öz-yeterlilik Düzeyleri Arasındaki İlişki. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(32), 205-227.

Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).