Dünya’da, teknolojinin gelişmesi ve internet kullanımının yaygınlaşması ile bilgiye ulaşım kolaylaşmıştır. Mobil teknolojiler sayesinde internete erişim günlük yaşamın vazgeçilmezleri haline gelmiştir. Zamanının büyük bölümünü internette geçiren insanlar için yaşamın birçok alanı gibi alışverişler de çevrimiçi ortama taşınmıştır. Çevrimiçi alışverişlerde son yıllarda gelişme gösteren alanlardan birisi çevrimiçi marketlerdir. Çevrimiçi marketlere olan talep artışı işletmeleri de bu alanda olmaya teşvik etmiştir.
Çalışmanın amacı, tüketicilerin çevrimiçi market alışverişi eğilimlerini belirlemektir. Bu amaçla tüketicilerin çevrimiçi marketleri kabulüne etki edebilecek faktörler Teknoloji Kabul Modeli kapsamında incelenmiştir. Araştırmada Türkiye’nin 65 ilindeki katılımcılardan anket yolu ile veriler elde edilmiştir. Araştırma modeli kapsamında geliştirilen hipotezler, anket verileri doğrultusunda incelenerek değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; tüketicilerin çevrimiçi market alışverişlerinde algılanan fayda, algılanan kullanım kolaylığı, algılanan risk, görünürlük ve sosyal etkinin kullanıma yönelik tutuma etki ettiği; tutumun ise davranış niyetini etkileyerek gerçek kullanım davranışına etki ettiği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Consumer Behaviour |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 47 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).