Review
BibTex RIS Cite

Geleceğin Sınıfı Tasarlaması Örneği Olarak Zile Fen Lisesi ZFCL Sınıfı

Year 2023, Volume: 4 Issue: 2, 169 - 180, 30.04.2023

Abstract

Son yıllarda bilgi toplumu olma yolunda yaşanılan hızlı değişim ve gelişimler okulların teknolojik donanım konusunda esnek alanları oluşturma arayışına yönlendirmiştir. Günümüzde öğrencilerin bilgi iletişim teknolojileri ile 21. Yüzyıl becerilerine sahip olmaları okulların en önemli görevleri arasında görülmektedir. Bu bağlamda, 34 Avrupa Eğitim Bakanlığının konsersiyumu ile oluşan Avrupa Okul Ağı tarafında tasarlanan Future Classroom Lab. (FCL) projesine Zile Fen Lisesi de, projelendirdiği Zile Fen Lisesi Future Classroom Lab. (ZFCL) ile konsersiyuma dahil olmuştur. ZFCL’de hem öğrenciler hem de öğretmenler esnek öğrenme alanlarında bilgiyi üretme, bilgiyi paylaşma, bilgiyi sunma gibi farklı üretim alanlarında eğitim öğretim faaliyetlerini gerçekleştirmektedirler. FCL sınıf tasarımın diğer okullarda yaygınlaştırılması için gerekli tanıtım çalışmalarının yapılması ve kazanımların yaygınlaştırılması önerilmektedir.

References

  • Ayaz, E. & Sarıkaya, R. (2019). The effect of engineering design-based science teaching on the perceptions of classroom teacher candidates towards STEM disciplines. International Journal of Progressive Education, 15 (3), 13-27.
  • Boyacı, A. (2011). Erasmus değişim programı öğrencilerinin geldikleri ve Türkiye’de öğrenim gördükleri üniversitedeki sınıf yönetimine ilişkin karşılaştırmalı görüşleri (Anadolu Üniversitesi örneği). Eğitim ve Bilim, 36, 270-282.
  • Bozkurt-Altan, E. & Ucuncuoğlu, İ. (2019). Examining the development of pre-service science teachers’ STEM-focused lesson planning skills. Eurasian Journal of Educational Research, 83, 103-124.
  • Breiner, J., Harkness, M., Johnson, C.C. & Koehler, C. (2012). What is STEM? A discussion about conceptions of STEM in education and partnerships. School Science and Mathematics, 112(1), 3–11.
  • Bybee, R.W. (2010). What is STEM education? Science, 3(5), 962-996.
  • Eroğlu, S. & Bektaş, O. (2016). STEM eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin stem temelli ders etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 4(3), 43-67.
  • Hacıömeroğlu, G. (2018). Examining elementary pre-service teachers’ science, technology, engineering, and mathematics (STEM) teaching intention. International Online Journal of Educational Sciences, 10(10), 1-11.
  • İnançlı, E. & Timur, B. (2018). Fen bilimleri öğretmen ve öğretmen adaylarının STEM eğitimi hakkındaki görüşleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 1(1), 48-68.
  • MEB. (2022). STEM Eğitim Raporu. http://yegitek.meb.gov.tr/STEM Egitimi Raporu.pdf. Erişim tarihi: 03.11.2022.
  • Özbilen, A. (2018). STEM eğitimine yönelik öğretmen görüşleri ve farkındalıkları. Scientific Educational Studies, 2(1), 1-21.
  • Özcan, H. & Koştur, H.İ. (2018). Fen bilimleri dersi öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik görüşleri. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 364-373.
  • Özçakır-Sümen, Ö. & Çalışıcı, H. (2016). Pre-service teachers’ mind maps and opinions on STEM education implemented in an environmental literacy course. Educational Sciences: Theory ve Practice, 16, 459-476.
  • Pimthong, P. & Williams, J. (2018). Preservice teachers’ understanding of STEM education. Kasetsart Journal of Social Sciences, 16(2), 1-7.
  • Radloff, J. & Guzey, S. (2017). Investigating changes in preservice teachers’ conceptions of STEM education following video analysis and reflection. School Science and Mathematics, 117(3-4), 158-167.
  • Schmidt, M. & Fulton, L. (2016). Transforming a traditional inquiry-based science unit into a STEM unit for elementary pre-service teachers: A view from the trenches. Journal of Science Education and Technology, 25(2), 302-315.
  • Scott, L. A. (2021). 21st century skills early learning framework. http://www.p21.org/storage/documents/EarlyLearning_Framework/P21_ELF_Framework_Final.pdf adresinden alınmıştır.
  • Wagner, T. (2008). The global achievement gap: Why even our best schools don't teach the new survival skills our children need-and what we can do about it. USA: Basic Books.
  • Yavrutürk, A. R. & İlhan, T. (2022). Erasmus+ programına katılan ortaöğretim öğrencilerinin deneyimleri ve 21. yüzyıl becerilerine yönelik kazanımlarının incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (19), 320-342.
  • Yıldırım, B. & Altun, Y. (2015). STEM eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuar dersindeki etkilerinin incelenmesi: El-Cezeri. Journal of Science and Engineering, 2(2), 28-40.
Year 2023, Volume: 4 Issue: 2, 169 - 180, 30.04.2023

Abstract

References

  • Ayaz, E. & Sarıkaya, R. (2019). The effect of engineering design-based science teaching on the perceptions of classroom teacher candidates towards STEM disciplines. International Journal of Progressive Education, 15 (3), 13-27.
  • Boyacı, A. (2011). Erasmus değişim programı öğrencilerinin geldikleri ve Türkiye’de öğrenim gördükleri üniversitedeki sınıf yönetimine ilişkin karşılaştırmalı görüşleri (Anadolu Üniversitesi örneği). Eğitim ve Bilim, 36, 270-282.
  • Bozkurt-Altan, E. & Ucuncuoğlu, İ. (2019). Examining the development of pre-service science teachers’ STEM-focused lesson planning skills. Eurasian Journal of Educational Research, 83, 103-124.
  • Breiner, J., Harkness, M., Johnson, C.C. & Koehler, C. (2012). What is STEM? A discussion about conceptions of STEM in education and partnerships. School Science and Mathematics, 112(1), 3–11.
  • Bybee, R.W. (2010). What is STEM education? Science, 3(5), 962-996.
  • Eroğlu, S. & Bektaş, O. (2016). STEM eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin stem temelli ders etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 4(3), 43-67.
  • Hacıömeroğlu, G. (2018). Examining elementary pre-service teachers’ science, technology, engineering, and mathematics (STEM) teaching intention. International Online Journal of Educational Sciences, 10(10), 1-11.
  • İnançlı, E. & Timur, B. (2018). Fen bilimleri öğretmen ve öğretmen adaylarının STEM eğitimi hakkındaki görüşleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 1(1), 48-68.
  • MEB. (2022). STEM Eğitim Raporu. http://yegitek.meb.gov.tr/STEM Egitimi Raporu.pdf. Erişim tarihi: 03.11.2022.
  • Özbilen, A. (2018). STEM eğitimine yönelik öğretmen görüşleri ve farkındalıkları. Scientific Educational Studies, 2(1), 1-21.
  • Özcan, H. & Koştur, H.İ. (2018). Fen bilimleri dersi öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik görüşleri. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 364-373.
  • Özçakır-Sümen, Ö. & Çalışıcı, H. (2016). Pre-service teachers’ mind maps and opinions on STEM education implemented in an environmental literacy course. Educational Sciences: Theory ve Practice, 16, 459-476.
  • Pimthong, P. & Williams, J. (2018). Preservice teachers’ understanding of STEM education. Kasetsart Journal of Social Sciences, 16(2), 1-7.
  • Radloff, J. & Guzey, S. (2017). Investigating changes in preservice teachers’ conceptions of STEM education following video analysis and reflection. School Science and Mathematics, 117(3-4), 158-167.
  • Schmidt, M. & Fulton, L. (2016). Transforming a traditional inquiry-based science unit into a STEM unit for elementary pre-service teachers: A view from the trenches. Journal of Science Education and Technology, 25(2), 302-315.
  • Scott, L. A. (2021). 21st century skills early learning framework. http://www.p21.org/storage/documents/EarlyLearning_Framework/P21_ELF_Framework_Final.pdf adresinden alınmıştır.
  • Wagner, T. (2008). The global achievement gap: Why even our best schools don't teach the new survival skills our children need-and what we can do about it. USA: Basic Books.
  • Yavrutürk, A. R. & İlhan, T. (2022). Erasmus+ programına katılan ortaöğretim öğrencilerinin deneyimleri ve 21. yüzyıl becerilerine yönelik kazanımlarının incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (19), 320-342.
  • Yıldırım, B. & Altun, Y. (2015). STEM eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuar dersindeki etkilerinin incelenmesi: El-Cezeri. Journal of Science and Engineering, 2(2), 28-40.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Reviews
Authors

Ali Rıza Yavrutürk 0000-0002-6724-6019

Publication Date April 30, 2023
Submission Date November 7, 2022
Published in Issue Year 2023 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Yavrutürk, A. R. (2023). Geleceğin Sınıfı Tasarlaması Örneği Olarak Zile Fen Lisesi ZFCL Sınıfı. Journal of Sustainable Education Studies, 4(2), 169-180.