Research Article
BibTex RIS Cite

Examining the Relationship Between Prospective Teachers' 21st Century Skills and Educational Philosophy Tendencies

Year 2023, Volume: 4 Issue: 4, 261 - 276, 31.10.2023

Abstract

This research aimed to examine the relationship between teacher candidates' 21st century skills and tendencies in educational philosophy. The research was conducted based on descriptive and correlational survey models, which are among the quantitative research methods. The study was conducted with the voluntary participation of 268 prospective teachers, who were selected through convenience sampling in the fall semester of the 2023-2024 academic year. As a result of the research it was determined that teacher candidates' 21st century skills were at a high level. Result of the analysis also revealed that the prospective teachers had high tendencies in the educational philosophy of progressivism and reconstructionism, and their tendencies in the educational philosophy of essentialism and perennialism were at a medium level. Besides, the results of the research showed that there was a moderately positive significant relationship between the 21st century skill levels of teacher candidates and their progressive and reconstructionist educational philosophy tendencies.

References

  • Aktaş, İ. (2022). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(12), 187-203.
  • Aslan, Ö. M. (2014). Eğitim felsefesi dersinin okul öncesi öğretmen adaylarının felsefi tercihlerine ve eleştirel pedagojiye yönelik görüşlerine olan etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48), 1-14.
  • Aslan, S., & Aybek, B. (2017). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile benimsedikleri eğitim felsefelerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 16 (2), 373-385. doi: 10.21547/jss.281737
  • Aytaç, A., & Uyangör, N. (2020). Eğitim felsefesi eğilimleri ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. A. Doğanay ve O. Kutlu (Ed.), Güncel eğitim bilimleri araştırmaları II (ss. 147-162). Ankara: Akademisyen Yayınevi.
  • Berkant, H. G., & Özaslan, D. (2019). Öğretmen adaylarının eğitim inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1-18. doi: 10.17494/ogusbd
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Canono, F. K. D. (2018). Emotional intelligence and 21st century skills among the English language learners in the tertiary schools in Davao city. International Journal of Education Research for Higher Learning, 24(2), 91-15.
  • Canpolat M., (2021). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişki. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11(3), 527-535. doi:10.5961/jhes.2021.472
  • Cevizci, A. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları.
  • Çetin, B., İlhan, M., & Arslan, S. (2019). Öğretmen adaylarinin benimsedikleri eğitim felsefelerinin çeşitli değişkenler açisindan incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(5), 149-170.
  • Çevik, M., & Şentürk C. (2019). Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Science. 14(1), 11-28.
  • Demirel, Ö. (2011). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Dewey, J. (1997). Experience and education. New York: Touchstone.
  • Duman, B., Göral, G. N., & Yakar, A. (2021). Üniversite öğrencilerinin benimsedikleri eğitim felsefeleri ile karar verme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 674-689. doi: 10.21666/muefd.862271
  • Erden, M. (2011). Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Erdoğan, D., & Eker, C. (2020). Türkçe öğretmen adaylarının 21. yy becerileri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 8, 118-148.
  • Gökbulut, B. (2020). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişki, Turkish Studies - Education, 15(1), 127-141. doi:10.29228/TurkishStudies.40164
  • Güçlü, M. (2022). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Gülersoy, A. E., Özbay, G., Yıldırım, G., & Çetinkaya, B. (2021). Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı kazanımlarının (4., 5., 6. Ve 7. Sınıflar) eğitim felsefesi ve eğitim teorileri açısından incelenmesi, Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 7(1), 151-199. doi: 10.47615/issej.944834
  • Huck, S. W. (2012). Reading statistics and research. Pearson.
  • Kaufman, K. J. (2013). 21 ways to 21st century skills: Why students need them and ideas for practical implementation. Kappa Delta Pi Record, 49(2), 78-83. doi: 10.1080/00228958.2013.786594.
  • Kozikoğlu İ., & Altunova N., (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 522-531. doi:10.5961/jhes.2018.293
  • Kozikoğlu, İ., & Erden, R. Z. (2018). Öğretmen adaylarının eğitim felsefesi inançları ile eleştirel pedagojiye ilişkin görüşleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ilkogretim Online, 17(3), 1566-1582. doi: 10.17051/ilkonline.2018.466392
  • Larson, L. C., & Miller, T. N. (2011). 21st century skills: Prepare students for the future. Kappa Delta Pi Record, 47(3), 121-123. doi: 10.1080/00228958.2011.10516575
  • Oral, B., & Akyol, Z. (2022). Eğitimde dijital dönüşüm ve 21. yüzyıl becerileri. M. Gültekin, T. Yazar ve B. Oral (Ed.), 21. yüzyıl becerileri bakış açısından eğitim ve öğretimde farklı yaklaşımlar (ss. 1-46). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özcan, Ş., & Uysal, B. (2020). Yenilenen ilköğretim programları ekseninde yaratıcı drama. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 109, 222-232. doi: 10.29228/ASOS.45813
  • Partnership for 21st Century Skills. (2009). P21 framework definitions document.Retrieved from http://www.p21.org/storage/documents/docs/P21_Framework_Definitions_New_Logo_2015.pdf
  • Partnership for 21st Century Skills. (2011). Framework for 21st century learning. http://www.p21.org/index.php?option=com_ content&task=view&id=254&Itemid=120
  • Sönmez-Ektem, I. (2019). Öğretmen adaylarının eğitim felsefesi inançları ve demokratik tutumları arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(6), 2391-2402. doi:10.24106/kefdergi.3142
  • Sünney, F. H. (2020). Yeniden kurmacılık. F. Manav (Ed.), Eğitim felsefesi (ss. 125-129). Ankara: Pegem Akademi.
  • Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Ütkür-Güllühan, N., & Bekiroğlu, D. (2022). Hayat bilgisi öğretim programlarının karşılaştırılması: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) ve Türkiye Cumhuriyeti örneği. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 95- 109. doi: 10.48066/kusob.1093187
  • Yıldız, F. H. (2014). John Dewey’in eğitim görüşleri ve Türk Eğitim Sistemi’ne etkileri. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerileri ile Eğitim Felsefesi Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2023, Volume: 4 Issue: 4, 261 - 276, 31.10.2023

Abstract

Bu araştırmada, öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ile eğitim felsefesi eğilimleri arasındaki ilişkinin incelemesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel ve ilişkisel tarama modellerine dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını, 2023-2024 eğitim-öğretim yılı güz döneminde kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilen 268 öğretmen adayı olşturmuştur. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerinin üst düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Gerçekleştirilen analizler sonucunda öğretmen adaylarının ilerlemeci ve yeniden kurmacı eğitim felsefesi eğilimlerinin yüksek düzeyde, esasici ve daimici eğitim felsefesi eğilimlerinin ise orta düzeyde olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırma sonuçları, öğretmen adaylarının 21. yüzyıl beceri düzeyleri ile ilerlemeci ve yeniden kurmacı eğitim felsefesi eğilimleri arasında orta düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur.

References

  • Aktaş, İ. (2022). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(12), 187-203.
  • Aslan, Ö. M. (2014). Eğitim felsefesi dersinin okul öncesi öğretmen adaylarının felsefi tercihlerine ve eleştirel pedagojiye yönelik görüşlerine olan etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48), 1-14.
  • Aslan, S., & Aybek, B. (2017). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile benimsedikleri eğitim felsefelerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 16 (2), 373-385. doi: 10.21547/jss.281737
  • Aytaç, A., & Uyangör, N. (2020). Eğitim felsefesi eğilimleri ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. A. Doğanay ve O. Kutlu (Ed.), Güncel eğitim bilimleri araştırmaları II (ss. 147-162). Ankara: Akademisyen Yayınevi.
  • Berkant, H. G., & Özaslan, D. (2019). Öğretmen adaylarının eğitim inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1-18. doi: 10.17494/ogusbd
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Canono, F. K. D. (2018). Emotional intelligence and 21st century skills among the English language learners in the tertiary schools in Davao city. International Journal of Education Research for Higher Learning, 24(2), 91-15.
  • Canpolat M., (2021). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişki. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11(3), 527-535. doi:10.5961/jhes.2021.472
  • Cevizci, A. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları.
  • Çetin, B., İlhan, M., & Arslan, S. (2019). Öğretmen adaylarinin benimsedikleri eğitim felsefelerinin çeşitli değişkenler açisindan incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(5), 149-170.
  • Çevik, M., & Şentürk C. (2019). Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Science. 14(1), 11-28.
  • Demirel, Ö. (2011). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Dewey, J. (1997). Experience and education. New York: Touchstone.
  • Duman, B., Göral, G. N., & Yakar, A. (2021). Üniversite öğrencilerinin benimsedikleri eğitim felsefeleri ile karar verme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 674-689. doi: 10.21666/muefd.862271
  • Erden, M. (2011). Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Erdoğan, D., & Eker, C. (2020). Türkçe öğretmen adaylarının 21. yy becerileri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 8, 118-148.
  • Gökbulut, B. (2020). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişki, Turkish Studies - Education, 15(1), 127-141. doi:10.29228/TurkishStudies.40164
  • Güçlü, M. (2022). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Gülersoy, A. E., Özbay, G., Yıldırım, G., & Çetinkaya, B. (2021). Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı kazanımlarının (4., 5., 6. Ve 7. Sınıflar) eğitim felsefesi ve eğitim teorileri açısından incelenmesi, Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 7(1), 151-199. doi: 10.47615/issej.944834
  • Huck, S. W. (2012). Reading statistics and research. Pearson.
  • Kaufman, K. J. (2013). 21 ways to 21st century skills: Why students need them and ideas for practical implementation. Kappa Delta Pi Record, 49(2), 78-83. doi: 10.1080/00228958.2013.786594.
  • Kozikoğlu İ., & Altunova N., (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 522-531. doi:10.5961/jhes.2018.293
  • Kozikoğlu, İ., & Erden, R. Z. (2018). Öğretmen adaylarının eğitim felsefesi inançları ile eleştirel pedagojiye ilişkin görüşleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ilkogretim Online, 17(3), 1566-1582. doi: 10.17051/ilkonline.2018.466392
  • Larson, L. C., & Miller, T. N. (2011). 21st century skills: Prepare students for the future. Kappa Delta Pi Record, 47(3), 121-123. doi: 10.1080/00228958.2011.10516575
  • Oral, B., & Akyol, Z. (2022). Eğitimde dijital dönüşüm ve 21. yüzyıl becerileri. M. Gültekin, T. Yazar ve B. Oral (Ed.), 21. yüzyıl becerileri bakış açısından eğitim ve öğretimde farklı yaklaşımlar (ss. 1-46). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özcan, Ş., & Uysal, B. (2020). Yenilenen ilköğretim programları ekseninde yaratıcı drama. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 109, 222-232. doi: 10.29228/ASOS.45813
  • Partnership for 21st Century Skills. (2009). P21 framework definitions document.Retrieved from http://www.p21.org/storage/documents/docs/P21_Framework_Definitions_New_Logo_2015.pdf
  • Partnership for 21st Century Skills. (2011). Framework for 21st century learning. http://www.p21.org/index.php?option=com_ content&task=view&id=254&Itemid=120
  • Sönmez-Ektem, I. (2019). Öğretmen adaylarının eğitim felsefesi inançları ve demokratik tutumları arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(6), 2391-2402. doi:10.24106/kefdergi.3142
  • Sünney, F. H. (2020). Yeniden kurmacılık. F. Manav (Ed.), Eğitim felsefesi (ss. 125-129). Ankara: Pegem Akademi.
  • Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Ütkür-Güllühan, N., & Bekiroğlu, D. (2022). Hayat bilgisi öğretim programlarının karşılaştırılması: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) ve Türkiye Cumhuriyeti örneği. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 95- 109. doi: 10.48066/kusob.1093187
  • Yıldız, F. H. (2014). John Dewey’in eğitim görüşleri ve Türk Eğitim Sistemi’ne etkileri. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
There are 33 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Program Development and Qualifications in Higher Education
Journal Section Research Articles
Authors

Özgür Tutal 0000-0001-5211-7030

Publication Date October 31, 2023
Submission Date September 17, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 4 Issue: 4

Cite

APA Tutal, Ö. (2023). Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerileri ile Eğitim Felsefesi Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Journal of Sustainable Education Studies, 4(4), 261-276.