Günümüzde
tüketicilerin banka tercih kararlarını etkileyen birçok faktör
sayılabilmektedir. Bu faktörlerden hangilerinin
daha öncelikli olduğunun belirlenmesine yönelik olarak yapılan pazarlama
araştırmaları her geçen gün daha da önem kazanmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın
amacı bankaların sundukları ürün ve hizmetlerin tüketiciler tarafından önem
derecesine göre sıralanarak banka tercih kararlarını etkileyen faktörlerin
analiz edilmeye çalışılmasıdır. Son yıllarda tercihlerin belirlenmesi ve
değerlendirilmesi aşamasında sıklıkla kullanılan bir yöntem olan Konjoint
Analizi, çalışmanın amacı göz önüne alındığında özellikle tercih edilmiştir. Banka
tercihlerinde etkili olabilecek ürün ve hizmetlerin bulunduğu Konjoint Analizi küçük
örneklemlerle de gerçekleştirilebilmektedir. Buradan hareketle Muğla Sıtkı
Koçman Üniversitesi İktisadi ve İdari bilimler Fakültesi’nde görev yapan 22
akademisyene uygulanan anket sonucunda, finansal tüketicilerin banka
tercihlerinde en çok önem verdikleri faktörler sırasıyla “Bankacılık
İşlemleri”, “Şube ve Alternatif Kanal Ağı” ve “Personel Özellikleri” olarak
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | 2019 |
Authors | |
Publication Date | December 23, 2019 |
Submission Date | June 27, 2019 |
Acceptance Date | September 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 Issue: 45 |
Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.