Research Article
BibTex RIS Cite

Postmodern Consumers’ Tendency of Nostalgy: Generation Y

Year 2021, Volume: 13 Issue: 1, 21 - 43, 19.07.2021

Abstract

Younger individuals may have a tendency to nostalgia, similar to older individuals. Based on this assumption, in this study, it is aimed to examine the possible nostalgia tendency of generation Y consumers, who are considered to be postmodern consumers. For this purpose, the data of study were obtained with face-to-face interview, which is one of the qualitative data collection techniques. The interviews were held with 23 participants who visited a nostalgia-themed cafe in Eskişehir between 10.04.2019 and 20.04.2019. A semi-structured interview form was used to determine the opinions of participants. The findings obtained as a result of the study revealed that although participants consisted of relatively young individuals representing generation Y consumers, they had nostalgic tendencies. The results of the study are important in terms of revealing the consumption preferences of generation Y consumers with a tendency to nostalgia.

References

  • Altundağ, N. (2011). Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 265-273.
  • Altundağ, N. (2011). Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 265-273.
  • Andera, B., Gabriella, H.-C., ve Timea, J. (2016). Y and Z Generations at Workplace. Journal of Competitiveveness, 8(3), 90-106.
  • Andera, B., Gabriella, H.-C., ve Timea, J. (2016). Y and Z Generations at Workplace. Journal of Competitiveveness, 8(3), 90-106.
  • Armstrong, G., Adam, S., Denize, S., ve Kotler, P. (2014). Principles of Marketing. Australia: Pearson.
  • Armstrong, G., Adam, S., Denize, S., ve Kotler, P. (2014). Principles of Marketing. Australia: Pearson.
  • Aydın Öztürk, T. (2015). Postmodernizmin Zaman Algısı: "Müzikte Nostalji Modası". Medeniyet Sanat, İMÜ Sanat ve Tasarım Fakültesi Dergisi, (1), 31-42.
  • Aydın Öztürk, T. (2015). Postmodernizmin Zaman Algısı: "Müzikte Nostalji Modası". Medeniyet Sanat, İMÜ Sanat ve Tasarım Fakültesi Dergisi, (1), 31-42.
  • Aytaç, Ö. (2006). Tüketimcilik ve Metalaşma Kıskacında Boş Zaman. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), 27-53.
  • Aytaç, Ö. (2006). Tüketimcilik ve Metalaşma Kıskacında Boş Zaman. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), 27-53.
  • Azizağaoğlu, A., ve Altunışık, R. (2012). Postmodernizm, Sembolik Tüketim ve Marka. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 33-50.
  • Azizağaoğlu, A., ve Altunışık, R. (2012). Postmodernizm, Sembolik Tüketim ve Marka. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 33-50.
  • Batı, U. (2014). Tüketim Kültüründe Yeni Bir Akım: Endüstrileşen Nostalji ve Pastiş Kültürü. https://docplayer.biz.tr/1534223-Tuketim-kulturunde-yeni-bir-akim-endustrilesen-nostalji-ve-pastis-kulturu.html. [Erişim Tarihi: 01.05.2019].
  • Batı, U. (2014). Tüketim Kültüründe Yeni Bir Akım: Endüstrileşen Nostalji ve Pastiş Kültürü. https://docplayer.biz.tr/1534223-Tuketim-kulturunde-yeni-bir-akim-endustrilesen-nostalji-ve-pastis-kulturu.html. [Erişim Tarihi: 01.05.2019].
  • Bilsel Engin, H., ve Anul Yılmaz, N. (2020). Retro Ürün ve Deneyim Tüketen Y Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, 28(1), 231-243
  • Bilsel Engin, H., ve Anul Yılmaz, N. (2020). Retro Ürün ve Deneyim Tüketen Y Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, 28(1), 231-243
  • Bozok, D., Açıksözlü, Ö., Şahin, N., ve Varol, İ. (2014). Turistlerin Kişilik Özellikleri ile Postmodern Turizme Eğilimleri Arasındaki İlişkiyi İncelemeye Yönelik Bir Araştırma-Balıkesir İli Örneği. In 9th Internatıonal Conference: New Perspectıves In Tourısm And Hospıtalıty, (s. 849-871). Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi.
  • Bozok, D., Açıksözlü, Ö., Şahin, N., ve Varol, İ. (2014). Turistlerin Kişilik Özellikleri ile Postmodern Turizme Eğilimleri Arasındaki İlişkiyi İncelemeye Yönelik Bir Araştırma-Balıkesir İli Örneği. In 9th Internatıonal Conference: New Perspectıves In Tourısm And Hospıtalıty, (s. 849-871). Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi.
  • Brown, S. (2001). Marketing: The Retro Revolution. London-Thousand Oaks-New Delhi: SAGE Publications.
  • Brown, S. (2001). Marketing: The Retro Revolution. London-Thousand Oaks-New Delhi: SAGE Publications.
  • Brown, S. (1993). Postmodern Marketing. Europen Journal of Marketing, 27(3), 19-34.
  • Brown, S. (1993). Postmodern Marketing. Europen Journal of Marketing, 27(3), 19-34.
  • Bush, A. J., Martin, C. A., ve Bush, V. D. (2004). Sports Celebrity Influence on the Behavioral Intentions of Generation Y. Journal of Advertising Research, 44(1), 108-118.
  • Bush, A. J., Martin, C. A., ve Bush, V. D. (2004). Sports Celebrity Influence on the Behavioral Intentions of Generation Y. Journal of Advertising Research, 44(1), 108-118.
  • Cova, B., ve Cova, V. (2002). Tribal Marketing the Tribalisation of Society and Its Impact on the Conduct of Marketing. European Journal of Marketing, 36(5/6), 1-27.
  • Cova, B., ve Cova, V. (2002). Tribal Marketing the Tribalisation of Society and Its Impact on the Conduct of Marketing. European Journal of Marketing, 36(5/6), 1-27.
  • Davis, F. (1979). Yearning for Yesterday: A Sociology of Nostalgia. New York: The Free Press.
  • Davis, F. (1979). Yearning for Yesterday: A Sociology of Nostalgia. New York: The Free Press.
  • Demirel, S., ve Yegen, C. (2015). Tüketim, Postmodernizm ve Kapitalizm Örgüsü. İlef Dergisi, 2(1), 115-138.
  • Demirel, S., ve Yegen, C. (2015). Tüketim, Postmodernizm ve Kapitalizm Örgüsü. İlef Dergisi, 2(1), 115-138.
  • Doğaner, M., ve Çakır, F. (2018). Retro Pazarlama Yaklaşımı Üzerine Literatür Taraması. International Congress of Political, Economic and Financial Analysis, (s. 1207-1214). Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Doğaner, M., ve Çakır, F. (2018). Retro Pazarlama Yaklaşımı Üzerine Literatür Taraması. International Congress of Political, Economic and Financial Analysis, (s. 1207-1214). Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Eser, Z. (2007). Nostaljinin Pazar Bölümleme Değişkeni Olarak Kullanılması Üzerine Kavramsal Bir Çalışma. Ticaret ve Turizm Egitim Fakültesi Dergisi(1), 115-130.
  • Eser, Z. (2007). Nostaljinin Pazar Bölümleme Değişkeni Olarak Kullanılması Üzerine Kavramsal Bir Çalışma. Ticaret ve Turizm Egitim Fakültesi Dergisi(1), 115-130.
  • Featherstone, M. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü (2. Baskı). (Çeviren, Küçük, M.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Featherstone, M. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü (2. Baskı). (Çeviren, Küçük, M.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Glesne, C. (2013). Nitel Araştırmaya Giriş. (Çeviren, Ersoy, A. ve Yalçınoğlu, P.) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Glesne, C. (2013). Nitel Araştırmaya Giriş. (Çeviren, Ersoy, A. ve Yalçınoğlu, P.) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gökaliler, E., ve Arslan, Z. (2015). Geçmişle Bağ Kuran Bir Pazarlama Yaklaşımı: Retro Pazarlama Perspektifinden Tüketicilerin Marka Kimliği ve Marka İmajına Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Global Media Journal TR Edition, 6(11), 240-260.
  • Gökaliler, E., ve Arslan, Z. (2015). Geçmişle Bağ Kuran Bir Pazarlama Yaklaşımı: Retro Pazarlama Perspektifinden Tüketicilerin Marka Kimliği ve Marka İmajına Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Global Media Journal TR Edition, 6(11), 240-260.
  • Grebosz, M., ve Pointet, J.-M. (2015). The “Retro” Trend in Marketing Communication Strategy of Global Brands. Journal of Intercultural Management, 7(3), 119-132.
  • Grebosz, M., ve Pointet, J.-M. (2015). The “Retro” Trend in Marketing Communication Strategy of Global Brands. Journal of Intercultural Management, 7(3), 119-132.
  • Güleç, M., ve Muti Tabanlı, S. (2018). Y Kuşağı Tüketicilerinin Retro Ürün Algılarının Demografik Değişkenler Açısından Araştırılması. Journal of Social and Humanities Siciences Research, 5(25), 2055-2064.
  • Güleç, M., ve Muti Tabanlı, S. (2018). Y Kuşağı Tüketicilerinin Retro Ürün Algılarının Demografik Değişkenler Açısından Araştırılması. Journal of Social and Humanities Siciences Research, 5(25), 2055-2064.
  • Güzel, E., ve Yolbulan Okan, E. (2016). Nostaljiye Genç Bakış: Nostalji İçerikli Reklamların Postmodern Bireyler Üzerindeki Etkisi. Business and Economics Research Journal, 7(3), 137-154.
  • Güzel, E., ve Yolbulan Okan, E. (2016). Nostaljiye Genç Bakış: Nostalji İçerikli Reklamların Postmodern Bireyler Üzerindeki Etkisi. Business and Economics Research Journal, 7(3), 137-154.
  • Hemetsberger, A., Kiitinger-Rosanelli, C., ve Mueller, B. (2012). "Grandma's Fridge is Cool"-The Meaning of Retro Brands for Young Consumers. Association for Consumer Research, 38, 242-248.
  • Hemetsberger, A., Kiitinger-Rosanelli, C., ve Mueller, B. (2012). "Grandma's Fridge is Cool"-The Meaning of Retro Brands for Young Consumers. Association for Consumer Research, 38, 242-248.
  • Holbrook, M. B., ve Schindler, R. M. (1991). Echoes of the Dear Departed Past: Some Work in Progress on Nostalgia. Advances in Consumer Research(18), 330-333.
  • Holbrook, M. B., ve Schindler, R. M. (1991). Echoes of the Dear Departed Past: Some Work in Progress on Nostalgia. Advances in Consumer Research(18), 330-333.
  • Holbrook, M. B. (1993). Nostalgia and Consumption Preferences: Some Emerging Patterns of Consumer Tastes. Journal of Consumer Research, 20(2), 245-256.
  • Holbrook, M. B. (1993). Nostalgia and Consumption Preferences: Some Emerging Patterns of Consumer Tastes. Journal of Consumer Research, 20(2), 245-256.
  • Holbrook, M. B., ve Schindler, R. M. (1996). Market Segmentation Based on Age and Attitude Toward the Past: Concepts, Methods, and Findings Concerning Nostalgic Influences on Customer Tastes. Journal of Business Research, 37(1), 27-39.
  • Holbrook, M. B., ve Schindler, R. M. (1996). Market Segmentation Based on Age and Attitude Toward the Past: Concepts, Methods, and Findings Concerning Nostalgic Influences on Customer Tastes. Journal of Business Research, 37(1), 27-39.
  • http://www.radikal.com.tr/turkiye/liseli-olmak-zor-zenaat-1-710374/ [Erişim Tarihi: 09.06.2019].
  • http://www.radikal.com.tr/turkiye/liseli-olmak-zor-zenaat-1-710374/ [Erişim Tarihi: 09.06.2019].
  • Karadağ Koşay, E. (2015). Postmodernizmin Modernizme Karşıt Söylemlerinde İnsan ve Sanat. Yayımlanmamış Doktora Tezi, On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Karadağ Koşay, E. (2015). Postmodernizmin Modernizme Karşıt Söylemlerinde İnsan ve Sanat. Yayımlanmamış Doktora Tezi, On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Kayaman, R., ve Erkin Armutlu, C. (2003). Postmodern Tüketici Kavramının Pazar Bölümleme Kavramına Etkileri: Postmodern Klanlar. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 1-18.
  • Kayaman, R., ve Erkin Armutlu, C. (2003). Postmodern Tüketici Kavramının Pazar Bölümleme Kavramına Etkileri: Postmodern Klanlar. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 1-18.
  • Kezer, P. (2012). Postmodern Tüketicinin Değişen Satın Alma Davranışı: İçgüdüsel Alışveriş. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Kezer, P. (2012). Postmodern Tüketicinin Değişen Satın Alma Davranışı: İçgüdüsel Alışveriş. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Kırılmaz, H., ve Ayparçası, F. (2016). Modernizm ve Postmodernizm Süreçlerinin Tüketim Kültürüne Yansımaları. İnsan ve İnsan Bilim Kültür Sanat ve Düşünce Dergisi, 3(8), 32-58.
  • Kırılmaz, H., ve Ayparçası, F. (2016). Modernizm ve Postmodernizm Süreçlerinin Tüketim Kültürüne Yansımaları. İnsan ve İnsan Bilim Kültür Sanat ve Düşünce Dergisi, 3(8), 32-58.
  • Kozak, N. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu.
  • Kozak, N. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu.
  • Lefi , L., ve Gharbi, A. (2011). Nostalgia and Brand Attachment: Theoretical Framework and Application in the Case of a Tunisian Advertising. Journal of Business Studies Quarterly, 3(1), 187-200.
  • Lefi , L., ve Gharbi, A. (2011). Nostalgia and Brand Attachment: Theoretical Framework and Application in the Case of a Tunisian Advertising. Journal of Business Studies Quarterly, 3(1), 187-200.
  • Lower, J. (2008). Brace Yourself Here Comes Generation Y. Critical Care Nurse, 28(5), 80-85.
  • Lower, J. (2008). Brace Yourself Here Comes Generation Y. Critical Care Nurse, 28(5), 80-85.
  • Odabaşı, Y. (2004). Postmodern Pazarlama-Tüketim ve Tüketici (3. b.). İstanbul: Kapital Medya.
  • Odabaşı, Y. (2004). Postmodern Pazarlama-Tüketim ve Tüketici (3. b.). İstanbul: Kapital Medya.
  • Otay Demir, F. (2008). Pazarlamanın Nostalji Oyunu: Retro Markalama. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(33).
  • Otay Demir, F. (2008). Pazarlamanın Nostalji Oyunu: Retro Markalama. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(33).
  • Özhan, Ş., ve Altuğ, N. (2017). Demografik Değişkenler Açısından Nostalji Eğilimini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 337-350.
  • Özhan, Ş., ve Altuğ, N. (2017). Demografik Değişkenler Açısından Nostalji Eğilimini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 337-350.
  • Pınarbaşı, F., ve Aysuna, C. (2017). Retro Marka Deneyiminin Yeniden Satın Alma Niyeti ve Marka Bağlılığı Yaratmadaki Rolü. İşletme ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(2), 13-25.
  • Pınarbaşı, F., ve Aysuna, C. (2017). Retro Marka Deneyiminin Yeniden Satın Alma Niyeti ve Marka Bağlılığı Yaratmadaki Rolü. İşletme ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(2), 13-25.
  • Seymen, A. (2017). Y ve Z Kuşak İnsanı Özelliklerinin Milli Eğitim Bakanlığı 2014-2019 Stratejik Programı ve TÜBİTAK Vizyon 2023 Öngörüleri ile İlişkilendirilmesi. Kent Akademisi, 10(4), 467-489.
  • Seymen, A. (2017). Y ve Z Kuşak İnsanı Özelliklerinin Milli Eğitim Bakanlığı 2014-2019 Stratejik Programı ve TÜBİTAK Vizyon 2023 Öngörüleri ile İlişkilendirilmesi. Kent Akademisi, 10(4), 467-489.
  • Sönmez, A., ve Karataş, C. (2010). Postmodern Pazarlama. Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu, (s. 1-20). Düzce: Düzce Üniversitesi.
  • Sönmez, A., ve Karataş, C. (2010). Postmodern Pazarlama. Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu, (s. 1-20). Düzce: Düzce Üniversitesi.
  • Şahin, A. (2007). Kitap İncelemesi: Postmodern Pazarlama Tüketim ve Tüketici. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 12(2), 359-366.
  • Şahin, A. (2007). Kitap İncelemesi: Postmodern Pazarlama Tüketim ve Tüketici. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 12(2), 359-366.
  • Şekeroğlu, S., ve Baş, M. (2019). Post-modern Pazarlamada Retro Pazarlamasının Rolü.
  • Şekeroğlu, S., ve Baş, M. (2019). Post-modern Pazarlamada Retro Pazarlamasının Rolü.
  • Toffler, A. (2008). Üçüncü Dalga: Bir Fütürist Ekonomi Analizi Klasiği (1. Baskı). (Çeviren, Yeniçeri, S.) İstanbul: Koridor Yayıncılık.
  • Toffler, A. (2008). Üçüncü Dalga: Bir Fütürist Ekonomi Analizi Klasiği (1. Baskı). (Çeviren, Yeniçeri, S.) İstanbul: Koridor Yayıncılık.
  • Trout, J. (2004). Trout on Strategy: Capturing Mindshare, Conquering Markets. Tata McGraw-Hill Education.
  • Trout, J. (2004). Trout on Strategy: Capturing Mindshare, Conquering Markets. Tata McGraw-Hill Education.
  • Tükel, İ. (2014). Tüketimin Yeni Aktörleri: "Y Kuşağı". Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi, 15.
  • Tükel, İ. (2014). Tüketimin Yeni Aktörleri: "Y Kuşağı". Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi, 15.
  • Yazıcı, B. (2019). Yeni Lüks Kavramı Bağlamında Y Kuşağı ile Evrilen Tüketim ve Y Kuşağının Lüks Kavramına Bakışı. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yazıcı, B. (2019). Yeni Lüks Kavramı Bağlamında Y Kuşağı ile Evrilen Tüketim ve Y Kuşağının Lüks Kavramına Bakışı. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Washburn, E. R. (2000). Are You Ready for Generation X? Changing World View. Physician Executive, 26(1), 51-58.
  • Washburn, E. R. (2000). Are You Ready for Generation X? Changing World View. Physician Executive, 26(1), 51-58.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek , H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek , H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, A., ve Uzunçelebi, H. (2015). Modern Tüketim Kültüründen Postmodern Tüketim Kültürüne Geçişin Elektronik Ticaret Üzerinde Oluşturduğu Etkiler. Atatürk İletişim Dergisi(9), 13-34.
  • Yılmaz, A., ve Uzunçelebi, H. (2015). Modern Tüketim Kültüründen Postmodern Tüketim Kültürüne Geçişin Elektronik Ticaret Üzerinde Oluşturduğu Etkiler. Atatürk İletişim Dergisi(9), 13-34.
  • Zemke, S., Raines, C., ve Filipczak, B. (2013). Generations at Work: Managing the Clash of Boomers, Gen Xers, and Gen Yers in the Workplace. Library of Congress Cataloging in Publication Data.
  • Zemke, S., Raines, C., ve Filipczak, B. (2013). Generations at Work: Managing the Clash of Boomers, Gen Xers, and Gen Yers in the Workplace. Library of Congress Cataloging in Publication Data.

Postmodern Tüketicilerin Nostalji Eğilimi: Y Kuşağı

Year 2021, Volume: 13 Issue: 1, 21 - 43, 19.07.2021

Abstract

Genç yaştaki bireyler, ileri yaşta olan bireylere benzer bir şekilde nostaljiye eğilim duyabilmektedir. Bu varsayımdan hareketle gerçekleştirilen bu çalışmada, postmodern tüketiciler olarak ele alınan Y Kuşağı tüketicilerinin olası nostalji eğiliminin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın verileri, nitel veri toplama tekniklerinden yüz yüze görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Görüşmeler, 10.04.2019 ile 20.04.2019 tarihleri arasında Eskişehir’de nostalji temalı bir kafeyi ziyaret eden 23 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların görüşlerini belirleyebilmek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular, katılımcıların Y Kuşağı tüketicilerini temsil eden görece genç bireylerden oluşmasına rağmen nostalji eğilimlerinin mevcut olduğu sonucunu ortaya koymuştur. Yapılan çalışmanın sonuçları, Y Kuşağı tüketicilerinin nostaljiye eğilimli tüketim tercihlerinin ortaya çıkarılması açısından önemlidir.

References

  • Altundağ, N. (2011). Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 265-273.
  • Altundağ, N. (2011). Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 265-273.
  • Andera, B., Gabriella, H.-C., ve Timea, J. (2016). Y and Z Generations at Workplace. Journal of Competitiveveness, 8(3), 90-106.
  • Andera, B., Gabriella, H.-C., ve Timea, J. (2016). Y and Z Generations at Workplace. Journal of Competitiveveness, 8(3), 90-106.
  • Armstrong, G., Adam, S., Denize, S., ve Kotler, P. (2014). Principles of Marketing. Australia: Pearson.
  • Armstrong, G., Adam, S., Denize, S., ve Kotler, P. (2014). Principles of Marketing. Australia: Pearson.
  • Aydın Öztürk, T. (2015). Postmodernizmin Zaman Algısı: "Müzikte Nostalji Modası". Medeniyet Sanat, İMÜ Sanat ve Tasarım Fakültesi Dergisi, (1), 31-42.
  • Aydın Öztürk, T. (2015). Postmodernizmin Zaman Algısı: "Müzikte Nostalji Modası". Medeniyet Sanat, İMÜ Sanat ve Tasarım Fakültesi Dergisi, (1), 31-42.
  • Aytaç, Ö. (2006). Tüketimcilik ve Metalaşma Kıskacında Boş Zaman. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), 27-53.
  • Aytaç, Ö. (2006). Tüketimcilik ve Metalaşma Kıskacında Boş Zaman. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), 27-53.
  • Azizağaoğlu, A., ve Altunışık, R. (2012). Postmodernizm, Sembolik Tüketim ve Marka. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 33-50.
  • Azizağaoğlu, A., ve Altunışık, R. (2012). Postmodernizm, Sembolik Tüketim ve Marka. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 33-50.
  • Batı, U. (2014). Tüketim Kültüründe Yeni Bir Akım: Endüstrileşen Nostalji ve Pastiş Kültürü. https://docplayer.biz.tr/1534223-Tuketim-kulturunde-yeni-bir-akim-endustrilesen-nostalji-ve-pastis-kulturu.html. [Erişim Tarihi: 01.05.2019].
  • Batı, U. (2014). Tüketim Kültüründe Yeni Bir Akım: Endüstrileşen Nostalji ve Pastiş Kültürü. https://docplayer.biz.tr/1534223-Tuketim-kulturunde-yeni-bir-akim-endustrilesen-nostalji-ve-pastis-kulturu.html. [Erişim Tarihi: 01.05.2019].
  • Bilsel Engin, H., ve Anul Yılmaz, N. (2020). Retro Ürün ve Deneyim Tüketen Y Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, 28(1), 231-243
  • Bilsel Engin, H., ve Anul Yılmaz, N. (2020). Retro Ürün ve Deneyim Tüketen Y Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, 28(1), 231-243
  • Bozok, D., Açıksözlü, Ö., Şahin, N., ve Varol, İ. (2014). Turistlerin Kişilik Özellikleri ile Postmodern Turizme Eğilimleri Arasındaki İlişkiyi İncelemeye Yönelik Bir Araştırma-Balıkesir İli Örneği. In 9th Internatıonal Conference: New Perspectıves In Tourısm And Hospıtalıty, (s. 849-871). Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi.
  • Bozok, D., Açıksözlü, Ö., Şahin, N., ve Varol, İ. (2014). Turistlerin Kişilik Özellikleri ile Postmodern Turizme Eğilimleri Arasındaki İlişkiyi İncelemeye Yönelik Bir Araştırma-Balıkesir İli Örneği. In 9th Internatıonal Conference: New Perspectıves In Tourısm And Hospıtalıty, (s. 849-871). Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi.
  • Brown, S. (2001). Marketing: The Retro Revolution. London-Thousand Oaks-New Delhi: SAGE Publications.
  • Brown, S. (2001). Marketing: The Retro Revolution. London-Thousand Oaks-New Delhi: SAGE Publications.
  • Brown, S. (1993). Postmodern Marketing. Europen Journal of Marketing, 27(3), 19-34.
  • Brown, S. (1993). Postmodern Marketing. Europen Journal of Marketing, 27(3), 19-34.
  • Bush, A. J., Martin, C. A., ve Bush, V. D. (2004). Sports Celebrity Influence on the Behavioral Intentions of Generation Y. Journal of Advertising Research, 44(1), 108-118.
  • Bush, A. J., Martin, C. A., ve Bush, V. D. (2004). Sports Celebrity Influence on the Behavioral Intentions of Generation Y. Journal of Advertising Research, 44(1), 108-118.
  • Cova, B., ve Cova, V. (2002). Tribal Marketing the Tribalisation of Society and Its Impact on the Conduct of Marketing. European Journal of Marketing, 36(5/6), 1-27.
  • Cova, B., ve Cova, V. (2002). Tribal Marketing the Tribalisation of Society and Its Impact on the Conduct of Marketing. European Journal of Marketing, 36(5/6), 1-27.
  • Davis, F. (1979). Yearning for Yesterday: A Sociology of Nostalgia. New York: The Free Press.
  • Davis, F. (1979). Yearning for Yesterday: A Sociology of Nostalgia. New York: The Free Press.
  • Demirel, S., ve Yegen, C. (2015). Tüketim, Postmodernizm ve Kapitalizm Örgüsü. İlef Dergisi, 2(1), 115-138.
  • Demirel, S., ve Yegen, C. (2015). Tüketim, Postmodernizm ve Kapitalizm Örgüsü. İlef Dergisi, 2(1), 115-138.
  • Doğaner, M., ve Çakır, F. (2018). Retro Pazarlama Yaklaşımı Üzerine Literatür Taraması. International Congress of Political, Economic and Financial Analysis, (s. 1207-1214). Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Doğaner, M., ve Çakır, F. (2018). Retro Pazarlama Yaklaşımı Üzerine Literatür Taraması. International Congress of Political, Economic and Financial Analysis, (s. 1207-1214). Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Eser, Z. (2007). Nostaljinin Pazar Bölümleme Değişkeni Olarak Kullanılması Üzerine Kavramsal Bir Çalışma. Ticaret ve Turizm Egitim Fakültesi Dergisi(1), 115-130.
  • Eser, Z. (2007). Nostaljinin Pazar Bölümleme Değişkeni Olarak Kullanılması Üzerine Kavramsal Bir Çalışma. Ticaret ve Turizm Egitim Fakültesi Dergisi(1), 115-130.
  • Featherstone, M. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü (2. Baskı). (Çeviren, Küçük, M.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Featherstone, M. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü (2. Baskı). (Çeviren, Küçük, M.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Glesne, C. (2013). Nitel Araştırmaya Giriş. (Çeviren, Ersoy, A. ve Yalçınoğlu, P.) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Glesne, C. (2013). Nitel Araştırmaya Giriş. (Çeviren, Ersoy, A. ve Yalçınoğlu, P.) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gökaliler, E., ve Arslan, Z. (2015). Geçmişle Bağ Kuran Bir Pazarlama Yaklaşımı: Retro Pazarlama Perspektifinden Tüketicilerin Marka Kimliği ve Marka İmajına Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Global Media Journal TR Edition, 6(11), 240-260.
  • Gökaliler, E., ve Arslan, Z. (2015). Geçmişle Bağ Kuran Bir Pazarlama Yaklaşımı: Retro Pazarlama Perspektifinden Tüketicilerin Marka Kimliği ve Marka İmajına Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Global Media Journal TR Edition, 6(11), 240-260.
  • Grebosz, M., ve Pointet, J.-M. (2015). The “Retro” Trend in Marketing Communication Strategy of Global Brands. Journal of Intercultural Management, 7(3), 119-132.
  • Grebosz, M., ve Pointet, J.-M. (2015). The “Retro” Trend in Marketing Communication Strategy of Global Brands. Journal of Intercultural Management, 7(3), 119-132.
  • Güleç, M., ve Muti Tabanlı, S. (2018). Y Kuşağı Tüketicilerinin Retro Ürün Algılarının Demografik Değişkenler Açısından Araştırılması. Journal of Social and Humanities Siciences Research, 5(25), 2055-2064.
  • Güleç, M., ve Muti Tabanlı, S. (2018). Y Kuşağı Tüketicilerinin Retro Ürün Algılarının Demografik Değişkenler Açısından Araştırılması. Journal of Social and Humanities Siciences Research, 5(25), 2055-2064.
  • Güzel, E., ve Yolbulan Okan, E. (2016). Nostaljiye Genç Bakış: Nostalji İçerikli Reklamların Postmodern Bireyler Üzerindeki Etkisi. Business and Economics Research Journal, 7(3), 137-154.
  • Güzel, E., ve Yolbulan Okan, E. (2016). Nostaljiye Genç Bakış: Nostalji İçerikli Reklamların Postmodern Bireyler Üzerindeki Etkisi. Business and Economics Research Journal, 7(3), 137-154.
  • Hemetsberger, A., Kiitinger-Rosanelli, C., ve Mueller, B. (2012). "Grandma's Fridge is Cool"-The Meaning of Retro Brands for Young Consumers. Association for Consumer Research, 38, 242-248.
  • Hemetsberger, A., Kiitinger-Rosanelli, C., ve Mueller, B. (2012). "Grandma's Fridge is Cool"-The Meaning of Retro Brands for Young Consumers. Association for Consumer Research, 38, 242-248.
  • Holbrook, M. B., ve Schindler, R. M. (1991). Echoes of the Dear Departed Past: Some Work in Progress on Nostalgia. Advances in Consumer Research(18), 330-333.
  • Holbrook, M. B., ve Schindler, R. M. (1991). Echoes of the Dear Departed Past: Some Work in Progress on Nostalgia. Advances in Consumer Research(18), 330-333.
  • Holbrook, M. B. (1993). Nostalgia and Consumption Preferences: Some Emerging Patterns of Consumer Tastes. Journal of Consumer Research, 20(2), 245-256.
  • Holbrook, M. B. (1993). Nostalgia and Consumption Preferences: Some Emerging Patterns of Consumer Tastes. Journal of Consumer Research, 20(2), 245-256.
  • Holbrook, M. B., ve Schindler, R. M. (1996). Market Segmentation Based on Age and Attitude Toward the Past: Concepts, Methods, and Findings Concerning Nostalgic Influences on Customer Tastes. Journal of Business Research, 37(1), 27-39.
  • Holbrook, M. B., ve Schindler, R. M. (1996). Market Segmentation Based on Age and Attitude Toward the Past: Concepts, Methods, and Findings Concerning Nostalgic Influences on Customer Tastes. Journal of Business Research, 37(1), 27-39.
  • http://www.radikal.com.tr/turkiye/liseli-olmak-zor-zenaat-1-710374/ [Erişim Tarihi: 09.06.2019].
  • http://www.radikal.com.tr/turkiye/liseli-olmak-zor-zenaat-1-710374/ [Erişim Tarihi: 09.06.2019].
  • Karadağ Koşay, E. (2015). Postmodernizmin Modernizme Karşıt Söylemlerinde İnsan ve Sanat. Yayımlanmamış Doktora Tezi, On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Karadağ Koşay, E. (2015). Postmodernizmin Modernizme Karşıt Söylemlerinde İnsan ve Sanat. Yayımlanmamış Doktora Tezi, On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Kayaman, R., ve Erkin Armutlu, C. (2003). Postmodern Tüketici Kavramının Pazar Bölümleme Kavramına Etkileri: Postmodern Klanlar. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 1-18.
  • Kayaman, R., ve Erkin Armutlu, C. (2003). Postmodern Tüketici Kavramının Pazar Bölümleme Kavramına Etkileri: Postmodern Klanlar. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 1-18.
  • Kezer, P. (2012). Postmodern Tüketicinin Değişen Satın Alma Davranışı: İçgüdüsel Alışveriş. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Kezer, P. (2012). Postmodern Tüketicinin Değişen Satın Alma Davranışı: İçgüdüsel Alışveriş. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Kırılmaz, H., ve Ayparçası, F. (2016). Modernizm ve Postmodernizm Süreçlerinin Tüketim Kültürüne Yansımaları. İnsan ve İnsan Bilim Kültür Sanat ve Düşünce Dergisi, 3(8), 32-58.
  • Kırılmaz, H., ve Ayparçası, F. (2016). Modernizm ve Postmodernizm Süreçlerinin Tüketim Kültürüne Yansımaları. İnsan ve İnsan Bilim Kültür Sanat ve Düşünce Dergisi, 3(8), 32-58.
  • Kozak, N. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu.
  • Kozak, N. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu.
  • Lefi , L., ve Gharbi, A. (2011). Nostalgia and Brand Attachment: Theoretical Framework and Application in the Case of a Tunisian Advertising. Journal of Business Studies Quarterly, 3(1), 187-200.
  • Lefi , L., ve Gharbi, A. (2011). Nostalgia and Brand Attachment: Theoretical Framework and Application in the Case of a Tunisian Advertising. Journal of Business Studies Quarterly, 3(1), 187-200.
  • Lower, J. (2008). Brace Yourself Here Comes Generation Y. Critical Care Nurse, 28(5), 80-85.
  • Lower, J. (2008). Brace Yourself Here Comes Generation Y. Critical Care Nurse, 28(5), 80-85.
  • Odabaşı, Y. (2004). Postmodern Pazarlama-Tüketim ve Tüketici (3. b.). İstanbul: Kapital Medya.
  • Odabaşı, Y. (2004). Postmodern Pazarlama-Tüketim ve Tüketici (3. b.). İstanbul: Kapital Medya.
  • Otay Demir, F. (2008). Pazarlamanın Nostalji Oyunu: Retro Markalama. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(33).
  • Otay Demir, F. (2008). Pazarlamanın Nostalji Oyunu: Retro Markalama. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(33).
  • Özhan, Ş., ve Altuğ, N. (2017). Demografik Değişkenler Açısından Nostalji Eğilimini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 337-350.
  • Özhan, Ş., ve Altuğ, N. (2017). Demografik Değişkenler Açısından Nostalji Eğilimini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 337-350.
  • Pınarbaşı, F., ve Aysuna, C. (2017). Retro Marka Deneyiminin Yeniden Satın Alma Niyeti ve Marka Bağlılığı Yaratmadaki Rolü. İşletme ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(2), 13-25.
  • Pınarbaşı, F., ve Aysuna, C. (2017). Retro Marka Deneyiminin Yeniden Satın Alma Niyeti ve Marka Bağlılığı Yaratmadaki Rolü. İşletme ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(2), 13-25.
  • Seymen, A. (2017). Y ve Z Kuşak İnsanı Özelliklerinin Milli Eğitim Bakanlığı 2014-2019 Stratejik Programı ve TÜBİTAK Vizyon 2023 Öngörüleri ile İlişkilendirilmesi. Kent Akademisi, 10(4), 467-489.
  • Seymen, A. (2017). Y ve Z Kuşak İnsanı Özelliklerinin Milli Eğitim Bakanlığı 2014-2019 Stratejik Programı ve TÜBİTAK Vizyon 2023 Öngörüleri ile İlişkilendirilmesi. Kent Akademisi, 10(4), 467-489.
  • Sönmez, A., ve Karataş, C. (2010). Postmodern Pazarlama. Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu, (s. 1-20). Düzce: Düzce Üniversitesi.
  • Sönmez, A., ve Karataş, C. (2010). Postmodern Pazarlama. Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu, (s. 1-20). Düzce: Düzce Üniversitesi.
  • Şahin, A. (2007). Kitap İncelemesi: Postmodern Pazarlama Tüketim ve Tüketici. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 12(2), 359-366.
  • Şahin, A. (2007). Kitap İncelemesi: Postmodern Pazarlama Tüketim ve Tüketici. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 12(2), 359-366.
  • Şekeroğlu, S., ve Baş, M. (2019). Post-modern Pazarlamada Retro Pazarlamasının Rolü.
  • Şekeroğlu, S., ve Baş, M. (2019). Post-modern Pazarlamada Retro Pazarlamasının Rolü.
  • Toffler, A. (2008). Üçüncü Dalga: Bir Fütürist Ekonomi Analizi Klasiği (1. Baskı). (Çeviren, Yeniçeri, S.) İstanbul: Koridor Yayıncılık.
  • Toffler, A. (2008). Üçüncü Dalga: Bir Fütürist Ekonomi Analizi Klasiği (1. Baskı). (Çeviren, Yeniçeri, S.) İstanbul: Koridor Yayıncılık.
  • Trout, J. (2004). Trout on Strategy: Capturing Mindshare, Conquering Markets. Tata McGraw-Hill Education.
  • Trout, J. (2004). Trout on Strategy: Capturing Mindshare, Conquering Markets. Tata McGraw-Hill Education.
  • Tükel, İ. (2014). Tüketimin Yeni Aktörleri: "Y Kuşağı". Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi, 15.
  • Tükel, İ. (2014). Tüketimin Yeni Aktörleri: "Y Kuşağı". Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi, 15.
  • Yazıcı, B. (2019). Yeni Lüks Kavramı Bağlamında Y Kuşağı ile Evrilen Tüketim ve Y Kuşağının Lüks Kavramına Bakışı. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yazıcı, B. (2019). Yeni Lüks Kavramı Bağlamında Y Kuşağı ile Evrilen Tüketim ve Y Kuşağının Lüks Kavramına Bakışı. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Washburn, E. R. (2000). Are You Ready for Generation X? Changing World View. Physician Executive, 26(1), 51-58.
  • Washburn, E. R. (2000). Are You Ready for Generation X? Changing World View. Physician Executive, 26(1), 51-58.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek , H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek , H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, A., ve Uzunçelebi, H. (2015). Modern Tüketim Kültüründen Postmodern Tüketim Kültürüne Geçişin Elektronik Ticaret Üzerinde Oluşturduğu Etkiler. Atatürk İletişim Dergisi(9), 13-34.
  • Yılmaz, A., ve Uzunçelebi, H. (2015). Modern Tüketim Kültüründen Postmodern Tüketim Kültürüne Geçişin Elektronik Ticaret Üzerinde Oluşturduğu Etkiler. Atatürk İletişim Dergisi(9), 13-34.
  • Zemke, S., Raines, C., ve Filipczak, B. (2013). Generations at Work: Managing the Clash of Boomers, Gen Xers, and Gen Yers in the Workplace. Library of Congress Cataloging in Publication Data.
  • Zemke, S., Raines, C., ve Filipczak, B. (2013). Generations at Work: Managing the Clash of Boomers, Gen Xers, and Gen Yers in the Workplace. Library of Congress Cataloging in Publication Data.
There are 102 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Çağıl Hale Özel 0000-0002-4898-0867

Eda Çoban 0000-0003-1032-4992

Seda Çoban 0000-0003-2884-8081

Publication Date July 19, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Özel, Ç. H., Çoban, E., & Çoban, S. (2021). Postmodern Tüketicilerin Nostalji Eğilimi: Y Kuşağı. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 13(1), 21-43.
AMA Özel ÇH, Çoban E, Çoban S. Postmodern Tüketicilerin Nostalji Eğilimi: Y Kuşağı. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. July 2021;13(1):21-43.
Chicago Özel, Çağıl Hale, Eda Çoban, and Seda Çoban. “Postmodern Tüketicilerin Nostalji Eğilimi: Y Kuşağı”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 13, no. 1 (July 2021): 21-43.
EndNote Özel ÇH, Çoban E, Çoban S (July 1, 2021) Postmodern Tüketicilerin Nostalji Eğilimi: Y Kuşağı. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 13 1 21–43.
IEEE Ç. H. Özel, E. Çoban, and S. Çoban, “Postmodern Tüketicilerin Nostalji Eğilimi: Y Kuşağı”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, vol. 13, no. 1, pp. 21–43, 2021.
ISNAD Özel, Çağıl Hale et al. “Postmodern Tüketicilerin Nostalji Eğilimi: Y Kuşağı”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 13/1 (July 2021), 21-43.
JAMA Özel ÇH, Çoban E, Çoban S. Postmodern Tüketicilerin Nostalji Eğilimi: Y Kuşağı. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2021;13:21–43.
MLA Özel, Çağıl Hale et al. “Postmodern Tüketicilerin Nostalji Eğilimi: Y Kuşağı”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, vol. 13, no. 1, 2021, pp. 21-43.
Vancouver Özel ÇH, Çoban E, Çoban S. Postmodern Tüketicilerin Nostalji Eğilimi: Y Kuşağı. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2021;13(1):21-43.