Bu çalışmanın amacı, Necmettin Erbakan Üniversitesinde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirme tercihlerinin mutluluk düzeylerine etkisinin belirlenmesidir. Bu amaçla çalışmanın örneklemini Necmettin Erbakan Üniversitesinde öğrenim gören ve tesadüfi yolla seçilen 491 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Oxford Mutluluk Ölçeği kullanılmıştır. Oxford Mutluluk Ölçeği-Kısa Formu (OMÖ-K) Hills ve Argyle (2002) tarafından geliştirilmiş, Türkçe uyarlaması Doğan ve Çötok (2011) tarafından yapılmıştır. Verilerin analizinde katılımcıların kişisel bilgilerinin dağılımlarını belirlemek için yüzde ve frekans gibi tanımlayıcı istatistiksel yöntemler, verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini belirlemek için verilerin çarpıklık ve basıklık değerleri kontrol edilmiştir. Ayrıca t-testi ve anova testi analiz yöntemleri kullanılmıştır (α = 0.05). Sonuç olarak, öğrencilerin refah düzeylerine, haftalık boş zaman sürelerine ve sportif etkinliklere katılım şekillerine göre anlamlı farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Maddi durumu iyi olan öğrenciler daha fazla boş zaman etkinliklerine katılabilirken, maddi durumu normal ve kötü olan öğrenciler daha az katılım sağlamaktadır ve bu da mutluluk düzeylerini etkilediği ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 25, 2021 |
Submission Date | June 4, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 2 |