Bu araştırma da 6.sınıf öğrencilerinin “Vücudumuzdaki Sistemler” ünitesi “Destek Ve Hareket” konusunda 5E modelli STEM uygulamalarıyla anlatılan fen bilimleri dersinin 6. Sınıf öğrencilerinin akademik başarıları üzerine etkisi ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.
Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında bir devlet okulunun 6.sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma deseni olarak ise yarı deneysel desen kullanılmıştır. Uygulama ön test, son test ve hatırlama testiyle 5 hafta süresince uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen güvenirlik katsayısı 0.89 olan “Vücudumuzdaki Sistemler Başarı Testi” kullanılmıştır. Veriler SPSS paket programı ile analiz edilip bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, 5E modelli STEM eğitimi uygulamaları ile işlenen fen bilimleri dersinin akademik başarılarının anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. 5E modelli STEM eğitimi ile fen bilimleri dersi işlenen gruba yapılan hatırlama testi ile son test arasında da geleneksel öğretim yöntemiyle fen bilimleri dersi işlenen gruba göre anlamlı bir fark oluşmuştur. 5E modelli STEM eğitimi uygulamalarının fen bilimleri dersinde başarıyı ve kalıcılığı arttırmada oldukça etkili olduğu sonucuna varılmıştır.
Bu araştırma da 6.sınıf öğrencilerinin “Vücudumuzdaki Sistemler” ünitesi “Destek Ve Hareket” konusunda 5E modelli STEM uygulamalarıyla anlatılan fen bilimleri dersinin 6. Sınıf öğrencilerinin akademik başarıları üzerine etkisi ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.
Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında bir devlet okulunun 6.sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma deseni olarak ise yarı deneysel desen kullanılmıştır. Uygulama ön test, son test ve hatırlama testiyle 5 hafta süresince uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen güvenirlik katsayısı 0.89 olan “Vücudumuzdaki Sistemler Başarı Testi” kullanılmıştır. Veriler SPSS paket programı ile analiz edilip bağımsız ve bağımlı örneklem t-testi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, 5E modelli STEM eğitimi uygulamaları ile işlenen fen bilimleri dersinin akademik başarılarının anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. 5E modelli STEM eğitimi ile fen bilimleri dersi işlenen gruba yapılan hatırlama testi ile son test arasında da geleneksel öğretim yöntemiyle fen bilimleri dersi işlenen gruba göre anlamlı bir fark oluşmuştur. 5E modelli STEM eğitimi uygulamalarının fen bilimleri dersinde başarıyı ve kalıcılığı arttırmada oldukça etkili olduğu sonucuna varılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2022 |
Submission Date | October 19, 2021 |
Acceptance Date | January 4, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 1 |
The content in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License