Bu
çalışmanın amacı, müşteri tatmini ve müşteri sadakatinin tekrar satın alma
niyetine etkisini belirlemektir. Araştırmanın evrenini Bingöl’de yer alan
kafeleri ziyaret eden müşteriler oluşturmaktadır. Kolayda örneklem yöntemiyle
295 kişiye ulaşılmış olup, kullanılan ölçeklerin geçerlilik ve güvenilirliği
test edilmiştir. Araştırma bulgularında, araştırma amacına uygun olarak
oluşturulan hipotezler test edilmiştir. Hipotezler korelasyon ve yol analizi
ile incelenmiş olup, elde edilen bulgular bu kapsamda yorumlanmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre müşteri tatmini ve müşteri sadakatinin tekrar satın alma
niyetine etkisi olduğu görülmektedir. Ayrıca, müşteri tatmini ve müşteri
sadakati ile tekrar satın alma arasındaki ilişki anlamlı bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | June 17, 2019 |
Acceptance Date | June 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |
Articles published by Tourism and Recreation are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisence