Bu araştırmanın amacı,
öğretmenlerin yansıtıcı düşünme eğilimlerini belirlemek ve çeşitli değişkenler
açısından incelemektir. Araştırmanın verileri “Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri
Ölçeği’ ile toplanmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın örneklemini Hatay İli
Antakya İlçesi’nde görev yapan 202 öğretmen oluşturmaktadır. Elde edilen
bulgulara göre, öğretmenlerin yansıtıcı düşünme eğilimlerinin yüksek olduğu,
sürekli ve amaçlı düşünme alt boyutunda kademe değişkenine göre; açık fikirlilik
alt boyutunda cinsiyet ve kademe değişkenlerine göre; sorgulayıcı ve etkili öğretim
alt boyutunda kademe ve doğdukları bölge değişkenlerine göre; öğretim
sorumluluğu ve bilimsellik alt boyutunda kıdem değişkenine göre; araştırmacı
alt boyutunda cinsiyet değişkenine; öngörülü ve içten olma alt boyutunda kıdem
değişkenine; mesleğe bakış alt boyutunda cinsiyet, kademe ve bölge
değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 3 |