Bu araştırmada
İlkokullarda Yetiştirme Programının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel
araştırma deseni olan fenomonoloji (olgubilim)
dayalı bu araştırmada odak grup görüşme ve bireysel görüşme teknikleri
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kahramanmaraş ilinde programın
uygulandığı 4 okuldan amaçlı örnekleme yöntemi olan ölçüt örnekleme yöntemi
kullanılarak belirlenen 13 öğretmen, 16 öğrenci, 4 yönetici ve 2 veli
oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmış ve
içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda programın bütün paydaşlarının
(öğretme, öğrenci, yönetici veli) bu programa ihtiyacın olduğu, programın
öğrencilerin gelişimine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Programın
uygulanma aşamasında öğrenci seçiminin doğru yapılamaması, süre yetersizliği,
öğrenci devamsızlıkları, öğrenci ve
öğretmenlerin yorgunluğu, öğrencilerin sıkılması, programla ilgili yönetici,
öğretmen ve velilerin yeterince bilgilendirilmemesi, modüller için belirlenen
sürelerin dengesiz dağılımı, farklı modüllerdeki öğrencilerin aynı grupta yer
almasının zorlukları, ders kapsamının azlığı, kaynakların yetersizliği gibi
sorunların varlığına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 1 |