BibTex RIS Cite

Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri

Year 2016, Volume: 6 Issue: 2, 0 - 0, 16.03.2016

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı, pedagojik formasyon sertifika programı öğrencilerinin pedagojik formasyon eğitimine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada genel tarama modeline dayalı betimsel yöntem kullanılmıştır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseniyle yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda pedagojik formasyon sertifika programı öğrencilerinin, pedagojik formasyon eğitimine yönelik görüşlerini ve beklentilerini belirlemek amacıyla cevaplayacakları 5 soru yer almıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemine göre kolay ulaşılabilir durum örneklemesi tekniği ile belirlenmiş olup 145 pedagojik formasyon sertifika programı öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda pedagojik formasyon sertifika programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde en sık vurgulanan etkenin “Sevmek” olduğu belirlenmiştir. Pedagojik formasyon sertifika programı öğrencilerinin en önemli olarak gördüğü dersin “Rehberlik” olduğu görülmüştür. Katılımcıların çoğu, program süresinin kısalığı, programın sıkıştırılmış olması, zaman ve şartların uygun olmaması, hocaların ve programın verimli olmaması ve derslerin uygulamaya dönük olmamasından dolayı pedagojik formasyon eğitimini yetersiz bulmuşlardır. Pedagojik formasyon sertifika programı öğrencileri, daha nitelikli bir pedagojik formasyon eğitimi alınabilmesi için programın zamanının ve şartlarının iyi ayarlanması, derslerin uygulamaya dönük olması ve halihazırda görev yapmakta olan öğretmenlerin pedagojik formasyon eğitiminden belirli zaman aralıklarıyla tekrar geçirilmeleri gerektiği konusunda önerilerde bulunmuşlardır.

Year 2016, Volume: 6 Issue: 2, 0 - 0, 16.03.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Hasan Demirtaş

Metin Kırbaç

Publication Date March 16, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Demirtaş, H., & Kırbaç, M. (2016). Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2).
AMA Demirtaş H, Kırbaç M. Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. July 2016;6(2).
Chicago Demirtaş, Hasan, and Metin Kırbaç. “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, no. 2 (July 2016).
EndNote Demirtaş H, Kırbaç M (July 1, 2016) Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 2
IEEE H. Demirtaş and M. Kırbaç, “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 2, 2016.
ISNAD Demirtaş, Hasan - Kırbaç, Metin. “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/2 (July 2016).
JAMA Demirtaş H, Kırbaç M. Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;6.
MLA Demirtaş, Hasan and Metin Kırbaç. “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 2, 2016.
Vancouver Demirtaş H, Kırbaç M. Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;6(2).


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.