Bu araştırma, Sokratik yönteme dayalı eğitim
programının 5-6 yaş grubu çocukların çalışma belleklerine etkisini araştırmak
amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda 2017-2018 Eğitim öğretim yılı Bahar
Döneminde Gazi Üniversitesi Uygulama Anaokulu’na devam eden 5-6 yaş grubu 8 kız
ve 7 erkek olmak üzere toplam 15 çocuk, araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur.
Çalışma grubuna Sokratik Yönteme dayalı bir program hazırlanmış ve bu programa
ilişkin toplam 20 etkinlik 10 hafta süreyle uygulanmıştır. Tek grup
öntest-sontest deneysel desen kullanılan araştırmada veri toplama aracı olarak
“Demografik bilgi formu” ve “Çalışma belleği ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin
analizinde İlişkili Örneklemeler için Tek Faktörlü Anova Testi ve Friedman Testi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda Sokratik yönteme dayalı eğitim programının, çocukların
sözel kısa süreli bellek, sözel çalışma belleği ve görsel çalışma belleği
puanlarını anlamlı biçimde etkilediği ancak görsel kısa süreli bellek
puanlarını anlamlı biçimde etkilemediği sonucuna varılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre çalışma belleği performansını arttırmak için Sokratik yöntemin
anasınıflarında kullanılması önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2019 |
Submission Date | February 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 23 Issue: 3 |