Türkiye’de 2000’li
yılların başından itibaren sosyal hizmetler alanında hareketlilik artmış,
önemli gelişmeler yaşanmıştır. Özellikle uzunca bir süre kendi içine kapalı
sessiz sedasız bir şekilde varlığını sürdüren sosyal hizmet eğitiminde yaşanan
gelişmeler öncekine hiç benzemeyen bambaşka bir görüntüyü ortaya çıkarmıştır.
Türkiye’de sosyal hizmet eğitimi 1961 yılında başlamış ancak 2006 yılına kadar
kimi dönem sadece bir, kimi dönemse iki bölümle sınırlı kalmıştır. Bu çalışmada
başladığı yıldan 2006 yılına gelinceye dek büyüyemeyen, bu yıldan sonra
altyapısız ve plansız bir şekilde “kontrolsüz büyüme” trendi içerisine giren
Türkiye’deki sosyal hizmet eğitiminde mevcut durum betimlenmeye ve
değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda lisans ve lisansüstü sosyal
hizmet eğitimi ayrı ayrı ele alınmış, öne çıkan sorun alanları üzerinde değerlendirmeler
yapılıp, bunlara yönelik öneriler sunulmuştur.
There has
been an increased dynamism in social work field especially since early 2000s
and remarkable developments occurred. The developments in social work education
that had existed in the world of its own for a long time revealed a picture
that is totally different from the previous one. Social work education in
Turkey initiated in 1961; however, there had been one or two departments until
2006. In this study, it is aimed to describe and evaluate the current situation
in social work education in Turkey, which had not grownuntil2006 and then got in
to the trend of “uncontrolled growth” without having infrastructure and planning.
In this sense,
undergraduateandgraduatesocialworkeducationwasstudiedseparatelyandprominentproblematicpoints
were evaluated and suggestions regarding them were put forward.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2017 |
Submission Date | November 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 28 Issue: 2 |