Research Article
BibTex RIS Cite

Şahıs Adı İçeren Hastanelerin Marka Adı ve Marka Sembollerinin Analizi

Year 2020, Volume: 5 Issue: 2, 236 - 259, 31.12.2020

Abstract

Bu araştırmada İstanbul ilinde şahıs adı içeren hastanelerin marka adlarının ve sembollerinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında İstanbul ilinde hizmet vermekte olan on üç Eğitim ve Araştırma Hastanesi incelenmiştir. Hastanelere adlarını veren kişiler, hastanelerin faaliyet alanları ve değerleri ile marka sembolü ilişkisi değerlendirilmiştir. İstanbul ilindeki şahıs adı içeren Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde en fazla Türk büyüklerinin, daha sonra doktorların, hayırseverlerin ve siyasetçilerin adının kullanıldığı belirlenmiştir. Hastanelerin sembollerinde en fazla beyaz, bordo ve mavi renklerin hakim olduğu ve tasarımlarında daire formun kullanıldığı görülmüştür. Hastanelerin değerlerinde en fazla güven, saygı ve hakkaniyet kavramlarına önem verildiği tespit edilmiştir.

References

  • Aaker, David A. Marka Değeri Yönetimi, Çev. Ender Orfanlı, İstanbul, MediaCat Yayınları, 2009, s. 213.
  • Aktuğlu, I. K. (2007). Marka İlişkileri Yönetimi: Marka-Müşteri Arasındaki Köprü.
  • Alpay Levent, Laçin Tunç ,Doğruyol Talha,Baysungur Volkan,Yalçınkaya İrfan. A thoracic and cardiovascular surgeon in Sureyyapasa Hospital Siyami Ersek. Turkish Journal of Thoracic and Cardiovascular Surgery. Cilt 23. s. 199-203, 2015.
  • Artvinli, Fatih. “Mecnuna Ne Urulur, Ne Sövülür!”: Mazhar Osman Ve Yönetilemeyen Bimarhaneler. Osmanlı Bilimi Araştırmaları, 2017, 19.1: 13-42.
  • Bellizzi, J. A., Crowley, A. E., & Hasty, R. W. (1983). The effects of color in store design. Journal of Retailing, 59(1), 21–45.
  • Berry, L.L. and Seltman, K. (2008). Management Lessons from Mayo Clinic: Inside One of The World’s Most Admired Service Organizations, McGraw-Hill Professional, New York, NY.
  • Cantay, Gönül Güreşsever. Fatih Darüşşifası’nın Han’a Dönüştürülme Teşebbüsü. FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 2014, 4: 1-12.
  • Cemalcılar, İlhan. (1999). Pazarlama Kavramları ve Kararları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Center, B. (2014). Logotypelarda Optik Kurallar ve Tipografik Özellikler, T.C Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarım Programı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Clarke, T., & Costall, A. (2007). The emotional connotations of color:a qualitative investigation. Color Research and Application, 33 (5), 406–410.
  • Cunningham, M.K. (2017). The Value of Color Research in Brand Strategy Meagan K. Cunningham College of Arts and Sciences, Seton Hall University, South Orange, NJ, U,The Value of Color Research in Brand Strategy. Open Journal of Social Sciences, 5, 186-187. https://doi.org/10.4236/jss.2017.512014c
  • Çengel, K. T. (2006). Marka Yönetiminde Hedef Tüketicilerin Maskot Kullanılan Markalı Ürünlere Yönelik Algısı Üzerine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi ve Temizlik Ürünleri Sektöründe Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirtola, Hüseyin; Atilla, E. Asuman. Türkiye’de Cumhuriyet’ten Bu Güne Merkezi Sağlık Yöneticileri. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 2015, 1.2: 1-17.
  • Elmasoğlu, Kamile. (2016). Marka Kimlik Öğesi Olarak Logoların Marka İletişimi Açısından İncelenmesi:“Google Doodles” Örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 4.4: 82-102.
  • Elyria Kemp and Ravi Jillapalli and Enrique Becerra McCoy. Healthcare branding: developing emotionally based consumer brand relationships. Department of Marketing, University of New Orleans, New Orleans, Louisiana, USA, College of Business Administration, Texas State University, San Marcos, Texas, USA Journal of Services MarketingVolume 28 · Number 2 · 2014 · 126–137.
  • Erdil, T. S. & Uzun, Y. (2010) Marka Olmak, Beta Yayıncılık, İstanbul, 2.Baskı s.19-20.
  • Franzen, Giep. Reklamın Marka Değerine Etkisi, Çeviri; Fevzi Yalım, Media Cat Yayınları, İstanbul 2005, s.48-49
  • Gorn, G. J., Chattopadhyay, A., Yi, T., & Dahl, D. W. (1997). Effects of color as an executional cue in advertising: they’re in the shade.Management Science, 43(10), 1387–1400.
  • Gültekin, Elif (2020). “Sultan II. Abdülhamid Döneminde Koleraya Karşı İlaç Geliştirme Çalışmaları”. bilig – Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi 92: 115-134.
  • Gümüş, S. ve Saraç, P. (2013). Pazarlamada Markalaşma Stratejileri. İstanbul: Hiperlink Yayinlari.
  • İlçin Hasret İpek, Türk Basınına Göre II. Dünya Savaşı Sırasında İstanbul’un İaşesi ve Sosyal Yardımlar, DergiPark Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, Volume 5, Issue 17, 2018, Pages 230 - 259
  • Kapferer, Jean Noel, “The New Strategic Brand Management Creating And Sustaining Brand Equity Long Term” Les Editions d’Organisation, 2008, 4th ed.
  • Karacagil, Ö. Kürşad. Süreyya (Paşa) İlmen Ve Serbest Cumhuriyet Fırkası. Tarih Dergisi, 2013, 57: 127-145
  • Kaya, N., & Epps, H. H. (2004). Color-emotion associations: past experience and personal preference. AIC 2004 Color and Paints, Interim Meeting of the International Color Association, Proceedings, 31–34.
  • Kotler, P. (1999). Kotler ve Pazarlama (Çeviren: Ayşe Özyağcılar)
  • Koyuncu, K. (2007). Marka Ve Ambalajın Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerine Etkisi.Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi s. 21.
  • Kuşat, Ali. Fatih Sultan Mehmet’in Kişiliği Ve Fetihteki Rolü. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2003, 1.14: 131-148.
  • Lauren I. Labrecque,George R. Milne, Cite as Exciting red and competent blue: the importance of color in marketing ,Journal of the Academy of Marketing Science September 2012, Volume 40, Issue 5, pp 711–727
  • Madden, T. J., Hewett, K., & Roth, M. S. (2000). Managing images in different cultures: a cross-national study of color meanings and preferences. Journal of International Marketing, 8(4), 90–107.
  • Mahmut Tokaç, Ayşenur Celayir, Zeynep Kamil Hastanesi’nde Bir Türbe(1978),academia.edu.s.183-184.
  • Mahnke, Frank H. (1996). Color, Environment, and Human Response. New York: Reinhold
  • Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname,“Markanın İçereceği İşaretler ve Markanın Elde Edilmesi” 1995, Madde 5.
  • Maurya Upendra Kumar ,Mishra P. What is a brand? A Perspective on Brand Meaning European Journal of Business and Management www.iiste.org ISSN 2222-1905 (Paper) ISSN 2222-2839 (Online) Vol 4, No.3, 2012 ,124.
  • Mehta R., Zhu R. J. (2009). Blue or red? Exploring the effect of color on cognitive task performances. Science 323 1226–1229. 10.1126/science.1169144 [PubMed] [CrossRef] [Google Scholar].
  • Murray, D. C., & Deabler, H. L. (1957). Colors and mood-tones. Journal of Applied Psychology, 41(5), 179–283.
  • Mustafa Özçelik, Mehmet Akif ve İstiklal Marşı, Nar Yayınları 404, dizi no:5,2014.
  • Mustafa Öztürk, Ayşe Değerli , Üçüncü İktisat Tarihi Kongresi Bildirileri 1,,İzmir Demokrasi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi,İzmir, 25-27 Nisan 2019 2019 ,282
  • Odabaşı,Y. ve Barış, G.(2012). Tüketici Davranışı,Mediacat Kitapevi.
  • Onurlubaş, E. & Öztürk, D. (2018). Y Kuşağındaki Kişilerin Marka Logo’larıyla İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi: Spor Ayakkabı Örneği. Kesit Akademi, 4(17), s,85-108 ıssn:2149-9225.
  • Özsarı, S. Haluk. Sağlık Bakanlığı’nın 100. Yılında Sağlık Bakanları, Yalın Yayıncılık, İstanbul, 2020, s.45
  • Öztuna, Yılmaz. Osmanlı Devleti Tarihi, Siyasi Tarih, Kültür Serisi, 2004, Cilt.1. s202-203,.495-500.
  • Richard R. Klink ,Creating Brand Names With Meaning: The Use of Sound Symbolism,Marketing Letters 11:1 (2000): 5-20
  • Sabancı, Sakıp. “Bıraktığım Yerden Hayatım” Doğan Kitap, 2004, s.139
  • Schultz, D., Block,M. Ve Viswanathan,V.(2014)’’Brand Preference Being Challenged’’Journal Of Brand Management,Vol.21,no.5,p408-428.
  • Sertaç ÇİFCİ, Ruziye COP,Marka ve Marka Yönetimi Kavramları: Üniversite Öğrencilerinin Kot Pantolon Marka Tercihlerine Yönelik Bir Araştırma Finans Politik & Ekonomik Yorumla,r 2007 Cilt: 44 Sayı:51,S:71.
  • Singh, Satyendra. Current Research Development Impact of color on marketing Department of Administrative Studies, University of Winnipeg, Winnipeg, Canada783.Received March.emeraldinsight.com/0025-1747.htmManagement Decision Vol. 44 No. 6, 2006 pp. 783-789 q Emerald Group Publishing Limited 0025-1747 DOI 10.1108/00251740610673332,p,786.http://marketingology.nl/wp-content/uploads/2015/03/impact-of-color-on-marketing.pdf
  • T.C. Sağlık Bakanlığı, Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sayı: 54567092 - 010.03 -E.04-27 Yönerge Yayımlanması.
  • Taşkın, E., Demireli, C., Ata, S. (2014). İkon Marka Kavramı Üzerine Tartışmalar. Ankara:2014.
  • Tunç, Semra. Muhibbî Dîvânı’nda Şiir Ve Şâir İle İlgili Değerlendirmeler. 2000.
  • Uzoğlu Baycu, Sevil, Ustaoğlu, Firdevs Diğdem. Halkla İlişkiler / Araştırma -Kurum Kimliği: Logo ve Rengin Çağrışımları. Selçuk Ün. Sos. Bil. Ens. Der. 2015; (34): 27-40. s.29.
  • American Marketing Association (1960). Marketing Definitions: A Glossary of Marketing Terms, Chicago, American Marketing Association https://www.ama.org/the- definition-of-marketing-what-is-marketing/ (17.04.2020)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://bakirkoysadikonukeah.saglik.gov.tr/TR,122561/misyon--vizyon-ve-kalite-politikamiz.html (04.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Bakırköy Prof. Dr. Mazhar Osman Ruh Sağlığı ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://bakirkoyruhsinireah.saglik.gov.tr/TR,101639/misyon-vizyon-ve-kalite-politikalarimiz.html (04.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Dr. Siyami Ersek Göğüs Kalp Ve Damar Cerrahisi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi https://siyamiersekeah.saglik.gov.tr/TR,78453/tarihce.html (04.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Fatih Sultan Mehmet Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://fsmeah.saglik.gov.tr/TR,88120/tarihce.html (04.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul Haseki Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://hasekieah.saglik.gov.tr/TR,19177/tarihcemiz.html (05.12.2019)
  • “İlhan Varank” https://kutuphane.mehmetakif.edu.tr/prof-dr-ilhan-varank.php (31.03.2020)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Kartal Dr. Lütfi Kırdar Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://lutfikirdareah.saglik.gov.tr/TR,355494/tarihce.html (05.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Mehmet Akif Ersoy Göğüs Kalp ve Damar Cerrahisi Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://mehmetakifersoyeah.saglik.gov.tr/TR,11516/tarihcemiz.html (05.12.2019)
  • “Metin Sabancı Baltalimanı Kemik Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi” http://www.sabancivakfi.org/tr/saglik-kurumlari/istanbul/metin-sabanci-baltalimani-kemik-hastaliklari-egitim-ve-arastirma-hastanesi (05.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Metin Sabancı Baltalimanı Kemik Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://baltalimanieah.saglik.gov.tr/TR,51547/tarihcemiz.html (05.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Sağlık Bilimleri Üniversitesi Kanuni Sultan Süleyman Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://kanunieah.saglik.gov.tr/TR,11442/tarihcemiz.html (05.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Haydarpaşa Sultan Abdülhamid Han Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://sultanabdulhamidhaneah.saglik.gov.tr/TR,88082/tarihce.html (04.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Süreyyapaşa Göğüs Hastalıkları Ve Göğüs Cerrahisi Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://sureyyapasaeah.saglik.gov.tr/TR,101543/tarihce.html (04.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Zeynep Kamil Kadın ve Çocuk Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://zeynepkamilkdch.saglik.gov.tr/TR,87631/tarihcemiz.html (04.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü Sancaktepe Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Eğitim ve Araştırma Hastanesi http://www.sancaktepeah.saglik.gov.tr/TR,106757/tarihce.html
  • “Who Was John Hopkins” https://www.hopkinsmedicine.org/about/history/_docs/who_was_johns_hopkins.pdf (14.12.2019)
  • “Ronald Reagan” https://www.whitehouse.gov/about-the-white-house/presidents/ronald-reagan/ (14.12.2019)
  • “Robert A. Barnes” https://www.findagrave.com/memorial/3099/robert-a_-barnes (14.12.2019)
  • http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/4.5.556.pdf (11.04.2020). (https://dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/16656,yonerge-yayimlanmasiustyazipdf.pdf?0).
  • http://www.turkoloji.cukurova.edu.tr/ESKI%20TURK%20%20EDEBIYATI/tunc_02.pdf
  • https://www.tscv.org.tr/PageContent/tr/1972-1989-yillari-arasi/1531 (01.04.2020)
  • (Sınai Mülkiyet Kanunu, 2017, madde:4) Kanun No. 6769 Sayı : 29944 https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/01/20170110-9.htm
  • https://turkislamsanatlari.istanbul/sayfalar/107/guncel/123/ 17.04.2020
Year 2020, Volume: 5 Issue: 2, 236 - 259, 31.12.2020

Abstract

References

  • Aaker, David A. Marka Değeri Yönetimi, Çev. Ender Orfanlı, İstanbul, MediaCat Yayınları, 2009, s. 213.
  • Aktuğlu, I. K. (2007). Marka İlişkileri Yönetimi: Marka-Müşteri Arasındaki Köprü.
  • Alpay Levent, Laçin Tunç ,Doğruyol Talha,Baysungur Volkan,Yalçınkaya İrfan. A thoracic and cardiovascular surgeon in Sureyyapasa Hospital Siyami Ersek. Turkish Journal of Thoracic and Cardiovascular Surgery. Cilt 23. s. 199-203, 2015.
  • Artvinli, Fatih. “Mecnuna Ne Urulur, Ne Sövülür!”: Mazhar Osman Ve Yönetilemeyen Bimarhaneler. Osmanlı Bilimi Araştırmaları, 2017, 19.1: 13-42.
  • Bellizzi, J. A., Crowley, A. E., & Hasty, R. W. (1983). The effects of color in store design. Journal of Retailing, 59(1), 21–45.
  • Berry, L.L. and Seltman, K. (2008). Management Lessons from Mayo Clinic: Inside One of The World’s Most Admired Service Organizations, McGraw-Hill Professional, New York, NY.
  • Cantay, Gönül Güreşsever. Fatih Darüşşifası’nın Han’a Dönüştürülme Teşebbüsü. FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 2014, 4: 1-12.
  • Cemalcılar, İlhan. (1999). Pazarlama Kavramları ve Kararları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Center, B. (2014). Logotypelarda Optik Kurallar ve Tipografik Özellikler, T.C Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarım Programı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Clarke, T., & Costall, A. (2007). The emotional connotations of color:a qualitative investigation. Color Research and Application, 33 (5), 406–410.
  • Cunningham, M.K. (2017). The Value of Color Research in Brand Strategy Meagan K. Cunningham College of Arts and Sciences, Seton Hall University, South Orange, NJ, U,The Value of Color Research in Brand Strategy. Open Journal of Social Sciences, 5, 186-187. https://doi.org/10.4236/jss.2017.512014c
  • Çengel, K. T. (2006). Marka Yönetiminde Hedef Tüketicilerin Maskot Kullanılan Markalı Ürünlere Yönelik Algısı Üzerine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi ve Temizlik Ürünleri Sektöründe Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirtola, Hüseyin; Atilla, E. Asuman. Türkiye’de Cumhuriyet’ten Bu Güne Merkezi Sağlık Yöneticileri. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 2015, 1.2: 1-17.
  • Elmasoğlu, Kamile. (2016). Marka Kimlik Öğesi Olarak Logoların Marka İletişimi Açısından İncelenmesi:“Google Doodles” Örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 4.4: 82-102.
  • Elyria Kemp and Ravi Jillapalli and Enrique Becerra McCoy. Healthcare branding: developing emotionally based consumer brand relationships. Department of Marketing, University of New Orleans, New Orleans, Louisiana, USA, College of Business Administration, Texas State University, San Marcos, Texas, USA Journal of Services MarketingVolume 28 · Number 2 · 2014 · 126–137.
  • Erdil, T. S. & Uzun, Y. (2010) Marka Olmak, Beta Yayıncılık, İstanbul, 2.Baskı s.19-20.
  • Franzen, Giep. Reklamın Marka Değerine Etkisi, Çeviri; Fevzi Yalım, Media Cat Yayınları, İstanbul 2005, s.48-49
  • Gorn, G. J., Chattopadhyay, A., Yi, T., & Dahl, D. W. (1997). Effects of color as an executional cue in advertising: they’re in the shade.Management Science, 43(10), 1387–1400.
  • Gültekin, Elif (2020). “Sultan II. Abdülhamid Döneminde Koleraya Karşı İlaç Geliştirme Çalışmaları”. bilig – Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi 92: 115-134.
  • Gümüş, S. ve Saraç, P. (2013). Pazarlamada Markalaşma Stratejileri. İstanbul: Hiperlink Yayinlari.
  • İlçin Hasret İpek, Türk Basınına Göre II. Dünya Savaşı Sırasında İstanbul’un İaşesi ve Sosyal Yardımlar, DergiPark Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, Volume 5, Issue 17, 2018, Pages 230 - 259
  • Kapferer, Jean Noel, “The New Strategic Brand Management Creating And Sustaining Brand Equity Long Term” Les Editions d’Organisation, 2008, 4th ed.
  • Karacagil, Ö. Kürşad. Süreyya (Paşa) İlmen Ve Serbest Cumhuriyet Fırkası. Tarih Dergisi, 2013, 57: 127-145
  • Kaya, N., & Epps, H. H. (2004). Color-emotion associations: past experience and personal preference. AIC 2004 Color and Paints, Interim Meeting of the International Color Association, Proceedings, 31–34.
  • Kotler, P. (1999). Kotler ve Pazarlama (Çeviren: Ayşe Özyağcılar)
  • Koyuncu, K. (2007). Marka Ve Ambalajın Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerine Etkisi.Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi s. 21.
  • Kuşat, Ali. Fatih Sultan Mehmet’in Kişiliği Ve Fetihteki Rolü. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2003, 1.14: 131-148.
  • Lauren I. Labrecque,George R. Milne, Cite as Exciting red and competent blue: the importance of color in marketing ,Journal of the Academy of Marketing Science September 2012, Volume 40, Issue 5, pp 711–727
  • Madden, T. J., Hewett, K., & Roth, M. S. (2000). Managing images in different cultures: a cross-national study of color meanings and preferences. Journal of International Marketing, 8(4), 90–107.
  • Mahmut Tokaç, Ayşenur Celayir, Zeynep Kamil Hastanesi’nde Bir Türbe(1978),academia.edu.s.183-184.
  • Mahnke, Frank H. (1996). Color, Environment, and Human Response. New York: Reinhold
  • Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname,“Markanın İçereceği İşaretler ve Markanın Elde Edilmesi” 1995, Madde 5.
  • Maurya Upendra Kumar ,Mishra P. What is a brand? A Perspective on Brand Meaning European Journal of Business and Management www.iiste.org ISSN 2222-1905 (Paper) ISSN 2222-2839 (Online) Vol 4, No.3, 2012 ,124.
  • Mehta R., Zhu R. J. (2009). Blue or red? Exploring the effect of color on cognitive task performances. Science 323 1226–1229. 10.1126/science.1169144 [PubMed] [CrossRef] [Google Scholar].
  • Murray, D. C., & Deabler, H. L. (1957). Colors and mood-tones. Journal of Applied Psychology, 41(5), 179–283.
  • Mustafa Özçelik, Mehmet Akif ve İstiklal Marşı, Nar Yayınları 404, dizi no:5,2014.
  • Mustafa Öztürk, Ayşe Değerli , Üçüncü İktisat Tarihi Kongresi Bildirileri 1,,İzmir Demokrasi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi,İzmir, 25-27 Nisan 2019 2019 ,282
  • Odabaşı,Y. ve Barış, G.(2012). Tüketici Davranışı,Mediacat Kitapevi.
  • Onurlubaş, E. & Öztürk, D. (2018). Y Kuşağındaki Kişilerin Marka Logo’larıyla İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi: Spor Ayakkabı Örneği. Kesit Akademi, 4(17), s,85-108 ıssn:2149-9225.
  • Özsarı, S. Haluk. Sağlık Bakanlığı’nın 100. Yılında Sağlık Bakanları, Yalın Yayıncılık, İstanbul, 2020, s.45
  • Öztuna, Yılmaz. Osmanlı Devleti Tarihi, Siyasi Tarih, Kültür Serisi, 2004, Cilt.1. s202-203,.495-500.
  • Richard R. Klink ,Creating Brand Names With Meaning: The Use of Sound Symbolism,Marketing Letters 11:1 (2000): 5-20
  • Sabancı, Sakıp. “Bıraktığım Yerden Hayatım” Doğan Kitap, 2004, s.139
  • Schultz, D., Block,M. Ve Viswanathan,V.(2014)’’Brand Preference Being Challenged’’Journal Of Brand Management,Vol.21,no.5,p408-428.
  • Sertaç ÇİFCİ, Ruziye COP,Marka ve Marka Yönetimi Kavramları: Üniversite Öğrencilerinin Kot Pantolon Marka Tercihlerine Yönelik Bir Araştırma Finans Politik & Ekonomik Yorumla,r 2007 Cilt: 44 Sayı:51,S:71.
  • Singh, Satyendra. Current Research Development Impact of color on marketing Department of Administrative Studies, University of Winnipeg, Winnipeg, Canada783.Received March.emeraldinsight.com/0025-1747.htmManagement Decision Vol. 44 No. 6, 2006 pp. 783-789 q Emerald Group Publishing Limited 0025-1747 DOI 10.1108/00251740610673332,p,786.http://marketingology.nl/wp-content/uploads/2015/03/impact-of-color-on-marketing.pdf
  • T.C. Sağlık Bakanlığı, Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sayı: 54567092 - 010.03 -E.04-27 Yönerge Yayımlanması.
  • Taşkın, E., Demireli, C., Ata, S. (2014). İkon Marka Kavramı Üzerine Tartışmalar. Ankara:2014.
  • Tunç, Semra. Muhibbî Dîvânı’nda Şiir Ve Şâir İle İlgili Değerlendirmeler. 2000.
  • Uzoğlu Baycu, Sevil, Ustaoğlu, Firdevs Diğdem. Halkla İlişkiler / Araştırma -Kurum Kimliği: Logo ve Rengin Çağrışımları. Selçuk Ün. Sos. Bil. Ens. Der. 2015; (34): 27-40. s.29.
  • American Marketing Association (1960). Marketing Definitions: A Glossary of Marketing Terms, Chicago, American Marketing Association https://www.ama.org/the- definition-of-marketing-what-is-marketing/ (17.04.2020)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://bakirkoysadikonukeah.saglik.gov.tr/TR,122561/misyon--vizyon-ve-kalite-politikamiz.html (04.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Bakırköy Prof. Dr. Mazhar Osman Ruh Sağlığı ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://bakirkoyruhsinireah.saglik.gov.tr/TR,101639/misyon-vizyon-ve-kalite-politikalarimiz.html (04.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Dr. Siyami Ersek Göğüs Kalp Ve Damar Cerrahisi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi https://siyamiersekeah.saglik.gov.tr/TR,78453/tarihce.html (04.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Fatih Sultan Mehmet Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://fsmeah.saglik.gov.tr/TR,88120/tarihce.html (04.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul Haseki Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://hasekieah.saglik.gov.tr/TR,19177/tarihcemiz.html (05.12.2019)
  • “İlhan Varank” https://kutuphane.mehmetakif.edu.tr/prof-dr-ilhan-varank.php (31.03.2020)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Kartal Dr. Lütfi Kırdar Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://lutfikirdareah.saglik.gov.tr/TR,355494/tarihce.html (05.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Mehmet Akif Ersoy Göğüs Kalp ve Damar Cerrahisi Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://mehmetakifersoyeah.saglik.gov.tr/TR,11516/tarihcemiz.html (05.12.2019)
  • “Metin Sabancı Baltalimanı Kemik Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi” http://www.sabancivakfi.org/tr/saglik-kurumlari/istanbul/metin-sabanci-baltalimani-kemik-hastaliklari-egitim-ve-arastirma-hastanesi (05.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Metin Sabancı Baltalimanı Kemik Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://baltalimanieah.saglik.gov.tr/TR,51547/tarihcemiz.html (05.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Sağlık Bilimleri Üniversitesi Kanuni Sultan Süleyman Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://kanunieah.saglik.gov.tr/TR,11442/tarihcemiz.html (05.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Haydarpaşa Sultan Abdülhamid Han Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://sultanabdulhamidhaneah.saglik.gov.tr/TR,88082/tarihce.html (04.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Süreyyapaşa Göğüs Hastalıkları Ve Göğüs Cerrahisi Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://sureyyapasaeah.saglik.gov.tr/TR,101543/tarihce.html (04.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Zeynep Kamil Kadın ve Çocuk Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi https://zeynepkamilkdch.saglik.gov.tr/TR,87631/tarihcemiz.html (04.12.2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü Sancaktepe Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Eğitim ve Araştırma Hastanesi http://www.sancaktepeah.saglik.gov.tr/TR,106757/tarihce.html
  • “Who Was John Hopkins” https://www.hopkinsmedicine.org/about/history/_docs/who_was_johns_hopkins.pdf (14.12.2019)
  • “Ronald Reagan” https://www.whitehouse.gov/about-the-white-house/presidents/ronald-reagan/ (14.12.2019)
  • “Robert A. Barnes” https://www.findagrave.com/memorial/3099/robert-a_-barnes (14.12.2019)
  • http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/4.5.556.pdf (11.04.2020). (https://dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/16656,yonerge-yayimlanmasiustyazipdf.pdf?0).
  • http://www.turkoloji.cukurova.edu.tr/ESKI%20TURK%20%20EDEBIYATI/tunc_02.pdf
  • https://www.tscv.org.tr/PageContent/tr/1972-1989-yillari-arasi/1531 (01.04.2020)
  • (Sınai Mülkiyet Kanunu, 2017, madde:4) Kanun No. 6769 Sayı : 29944 https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/01/20170110-9.htm
  • https://turkislamsanatlari.istanbul/sayfalar/107/guncel/123/ 17.04.2020
There are 74 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology
Journal Section Research Article
Authors

Burcu Güngör Önlen

Hafize Boyacı

Eda Yılmaz Alarçin

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Güngör Önlen, B., Boyacı, H., & Yılmaz Alarçin, E. (2020). Şahıs Adı İçeren Hastanelerin Marka Adı ve Marka Sembollerinin Analizi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 5(2), 236-259.