Research Article
BibTex RIS Cite

PANDEMİ DÖNEMİ UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİ SORUNLARI: SURİYELİ MÜLTECİ ÖĞRENCİLER ÖZELİNDE NİTEL BİR İNCELEME

Year 2021, Volume: 21 Issue: 2, 290 - 316, 31.12.2021
https://doi.org/10.54961/uobild.1038116

Abstract

Amaç: Bu çalışmanın amacı 12-16 yaş aralığındaki İstanbul’da ikamet eden Suriyeli öğrencilerin, pandemi sürecinde yararlanılan uzaktan eğitim modelinde yaşadıkları sorunları belirlemek ve bu süreçte yaşadıkları zorlukları sosyal hizmet perspektifinden değerlendirmektir.
Yöntem: Çalışmada nitel yöntemden yararlanılmıştır. Katılımcılarla derinlemesine görüşmeler yapılmış ve görüşme esnasında yarı yapılandırılmış görüşme formu ile kişisel bilgi formu kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan 15 katılımcıdan 11’i uzaktan eğitime erişmekte dolaylı ya da doğrudan zorluk yaşamaktadır. Katılımcıların yalnızca 4’ü uzaktan eğitimde zorlanmadığını bildirmiştir. 11 katılımcı uzaktan eğitime dair; elektronik cihaz eksikliği ya da yetersizliği, evde uzaktan eğitim gören öğrenci sayısının fazlalığı, bazı katılımcıların ekonomik destek amaçlı çeşitli işlerde çalışması, uygulama dilinin anlaşılmaz bulunması, evde düzenli internet erişiminin veya buna uygun altyapının olmayışı gibi sorunlar yaşadığını belirtmiştir.
Sonuç: Pandemi öncesi sosyal yaşam ve eğitim alanında halihazırda yabancılık, yalnızlık, adaptasyon güçlükleri gibi sorunlar yaşayan mülteci öğrenciler, uzaktan eğitim sürecinde de ek birçok zorluk ile mücadele etmek durumunda kalmıştır. Bu nedenle katılımcıların büyük bir çoğunluğu yüz yüze eğitimi tercih etmektedir. Bununla birlikte katılımcıların, meslek edinme arzuları ve geleceğe dair umut ve beklentileri yüksektir. Bu sonuç, yaşanılan zorlu süreç dikkate alındığında sosyal hizmet açısından anlamlı ve çarpıcıdır.

References

  • Akbal, H. ve Akbal, H. İ. (2020). Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim ile İlgili Yaşanan Sorunların Öğrenci Bakış Açısına Göre AHP Yöntemi İle İncelenmesi. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22), 533–546.
  • Arslan, K., Görgülü Arı, A. ve Hayır Kanat, M. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Verilen Uzaktan Eğitim Hakkında Veli Görüşleri. Ulakbilge 57, 192–206. doi: 10.7816/ulakbilge-09-57-03
  • Artan, T. & Arıcı, A. (2017). İstanbul’da Yaşayan Geçici Koruma Statüsündeki Suriyelilere Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Sosyal Çalışma Dergisi, 1 (1), 1-21.
  • Aşkın, R., Bozkurt, Y. ve Zeybek, Z. (2020). Covid-19 Pandemisi: Psikolojik Etkileri ve Terapötik Müdahaleler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. (37), 304-318.
  • Avçin, E. & Erkoç, B. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Sağlık Anksiyetesi, Yaşam Doyumu ve İlişkili Değişkenler. Tıbbi Sosyal Hizmet Dergisi, 0 (17), 1-13.
  • Aydın, E. (2020). Covid-19 Döneminde Eba Tv Üzerinden Yapılan Türkçe Derslerinin Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 877-894. Doı: 10.37669/Milliegitim.787592
  • Balaman, F., ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 10(1).
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. DOI: 10.31592/aeusbed.598299
  • Birinci, M. ve Bulut, T. (2020). Covid-19'un Sosyo-Ekonomik Yönden Dezavantajlı Gruplar Üzerindeki Etkileri: Sosyal Hizmet Bakış Açısından Bir Değerlendirme. Sosyal Çalışma Dergisi, 4(1). 62-68.
  • Batubara, M. B. (2021). The Problems Of The World Of Education İn The Middle Of The Covid-19 Pandemic. Budapest International Research and Critics Institute Journal, 4(1), 450-457.
  • Bozan, S. & Ekinci, A. (2018). Öğretmen Performans Değerlendirme Sürecine İlişkin Okul Müdürü ve Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi: Nitel Bir Çalışma. Mukaddime, 9(2), 213-239.
  • Çerçi, A. ve Canalıcı, M. (2019). Geçici Koruma Kapsamındaki Suriyeli Öğrencilerin Türk Eğitim Sistemine Entegrasyon Sürecinde Yaşadığı İletişim Sorunları. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1).
  • Daniel, J. S. (2020). Education And The Covid-19 Pandemic. Prospects, 49, 91-96.
  • Emin, M. N. (2020). Koronavirüs Salgını ve Acil Durumlarda Eğitim. Seta Perspektif, 268, 1-4. https://setav.org/assets/uploads/2020/04/P268.pdf
  • Etlioğlu, M. ve Tekin, M. (2020). Elektronik Öğrenmede Öğrenci Tutum ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkide Öğrenci Merak Ve Kaygısının Aracılık Rolü. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4, 34-38.
  • Gelişli, Y. (2015). Uzaktan Eğitimde Öğretmen Yetiştirme Uygulamaları: Tarihçe ve Gelişim. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 313-321.
  • Gençoğlu, C. Ve Çiftçi, M. (2020). Covid-19 Salgınında Eğitim: Türkiye Üzerinden Bir Analiz. Tarih Okulu Dergisi, 16, 1648-1673.
  • Gören, S., Gök, F., Yalçın, M., Göregen, F. ve Çalışkan, M. (2020). Küresel Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi: Ankara Örneği. Milli Eğitim Dergisi, 69-94. Doı:10.37669/Milliegitim.787145
  • Gül, S. S. ve Türkmen, E. (2019). Türkiye’de Eğitimin Dışında Kalan, Hayallerin Uzağına Düşen Suriyeli Mülteci Çocuk Olmak. Ulisa: Uluslararası Çalışmalar Dergisi, 3(2), 114-131.
  • Güner, B., Mutlu, H. Yılmaz, E. ve Yılmaz Arın, D. (2020). Farklı Öğrenim Kademelerindeki Öğrencilere Verilen Uzaktan Eğitim Hizmetinin Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 477-503.
  • Karaağaç, C. F. ve Güvenç, H. (2019). Resmi İlkokullara Devam Eden Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Eğitim Sorunları. OPUS International Journal of Society Researches. 11 (18), 530-568. DOI: 10.26466/opus.53073
  • Karalı, Y., Aydemir, H., Coşanay, G. ve Şen, M. (2020). Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitimde Yaşanan Sorunlara İlişkin Veli ve Öğrenci Görüşleri, Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 4(7), 70-84.
  • Karataş, Z. (2017). Sosyal Bilim Araştırmalarında Paradigma Değişimi: Nitel Yaklaşımın Yükselişi. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi 1(1).
  • Kultas, E. (2017). Türkiye'de Bulunan Eğitim Çağındaki Suriyeli Mültecilerin Eğitimi Sorunu (Van İli Örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Kuzu, İ. Ç. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Uygulanan İlkokul Uzaktan Eğitim Programı (Eba Tv) ile İlgili Veli Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 505-527. Doı: 10.37669/Milliegitim.720556
  • Mikuskova, E. B. ve Veresova, M. (2021). Distance Education During Covid-19: The Perspective Of Slovak Teachers. Problems of Education in the 21st Century, 78(6), 884-906.
  • Mülteciler Derneği.Erişim Tarihi: 9 Ocak 2021. Türkiye’de Suriyeli Sayısı. Https://Multeciler.Org.Tr/
  • Sezgin, A. A. ve Yolcu, T. (2016). Göç İle Gelen Uluslararası Öğrencilerin Sosyal Uyum Ve Toplumsal Kabul Süreci. Humanitas, 4(7), 417-436.
  • Sezgin, S. ve Fırat, M. (2020). Covid-19 Pandemisinde Uzaktan Eğitime Geçiş Ve Dijital Uçurum Tehlikesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 37-54.
  • Şahin, F. ve Şener, Ö. (2019). Geçici Koruma Altındaki Suriyeli Öğrencilerin Eğitim Süreçlerindeki Dil Ve İletişim Sorunları: İstanbul Fatih Örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(9), 66-85.
  • Şimşek, D. (2020, Ocak). Türkiye’deki Suriyeli Çocukların Eğitime Erişimi: Engeller Ve Öneriler. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 17(65).
  • TC. Sağlık Bakanlığı. Erişilen Tarih 2020. Covid-19 Nedir. Https://Covid19.Saglik.Gov.Tr/
  • Tosun, A., Yorulmaz, A., Tekin, İ. ve Yıldız, K. (2018). Mülteci Öğrencilerin Eğitim Sorunları, Eğitim ve Din Eğitiminden Beklentileri: Eskişehir Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 107-133. DOI: 10.17494/ogusbd.457087
  • Uluslararası Sosyal Hizmet Çalışanları Federasyonu. Erişilen Tarih 2020. Sosyal Hizmet Nedir? https://www.ifsw.org/sosyal-hizmet-nedir/
  • Urhan, G. & Arslankoç, S. (2021). COVID-19 Pandemi Sürecinde Sosyal Politika Ve Yerel Yönetimler: İstanbul İlçe Belediyeleri Örneği. Çalışma ve Toplum Dergisi, 2(69), 945-980.
  • Yenen, E. T. Ve Ulucan, P. (2020). Uzman Görüşleri Doğrultusunda Türkiye’de Yaşayan Mülteci Çocukların Sorunlarına Yönelik Çözüm Önerileri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(1), 292-305.
  • Yüce, E. (2018). Geçici Koruma Altında Bulunan Suriyeli Öğrencilerin Okula Uyumları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yüksel, A. N. (2020). Nitel Bir Araştırma Tekniği Olarak: Görüşme. Social Sciences Studies Journal, 547-552.
  • Zengin, O. & Altındağ, Ö. (2016). Bir İnsan Hakları Mesleği Olarak Sosyal Hizmet. Toplum ve Sosyal Hizmet, 27(1), 179-190.

PROBLEMS OF THE DISTANCE EDUCATION PROCESS DURING THE PANDEMIC PERIOD: A QUALITATIVE STUDY ON SYRIAN STUDENTS UNDER TEMPORARY PROTECTION

Year 2021, Volume: 21 Issue: 2, 290 - 316, 31.12.2021
https://doi.org/10.54961/uobild.1038116

Abstract

Purpose: The aim of this study is to determine the problems experienced by Syrian students under temporary protection residing in Istanbul in the distance education model used during the pandemic process and to evaluate the difficulties they encounter in this process from social work. Method: Qualitative research method was used in the study. In the study, semi-structured interview technique, which is one of the interview techniques, was used. The sample of the study consists of 15 refugee students under temporary protection, aged 12-16, residing in Istanbul and studying at secondary school level. Snowball technique, one of the sampling methods, was used in the study. Data were collected through demographic information form and semi-structured interview form. The analysis of the data was provided by the descriptive analysis method. Findings: 11 of the 15 participants participating in the research have direct or indirect difficulties in accessing distance education. Only 4 of the participants reported that they had no difficulties in distance education. 11 participants on distance education; he stated that he had problems such as the lack or insufficiency of electronic devices, the high number of students receiving distance education at home, the fact that some participants were working in various jobs for economic support, the language of the application was incomprehensible, and the lack of regular internet access or infrastructure at home. Conclusion: Refugee students, who were already experiencing problems such as alienation, loneliness and adaptation difficulties in social life and education before the pandemic, had to struggle with many additional difficulties in the distance education process. For this reason, the majority of the participants prefer face-to-face training. However, the participants' desire to acquire a profession and their hopes and expectations for the future are high. This result is meaningful and striking in terms of social work, considering the difficult process experienced.

References

  • Akbal, H. ve Akbal, H. İ. (2020). Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim ile İlgili Yaşanan Sorunların Öğrenci Bakış Açısına Göre AHP Yöntemi İle İncelenmesi. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22), 533–546.
  • Arslan, K., Görgülü Arı, A. ve Hayır Kanat, M. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Verilen Uzaktan Eğitim Hakkında Veli Görüşleri. Ulakbilge 57, 192–206. doi: 10.7816/ulakbilge-09-57-03
  • Artan, T. & Arıcı, A. (2017). İstanbul’da Yaşayan Geçici Koruma Statüsündeki Suriyelilere Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Sosyal Çalışma Dergisi, 1 (1), 1-21.
  • Aşkın, R., Bozkurt, Y. ve Zeybek, Z. (2020). Covid-19 Pandemisi: Psikolojik Etkileri ve Terapötik Müdahaleler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. (37), 304-318.
  • Avçin, E. & Erkoç, B. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Sağlık Anksiyetesi, Yaşam Doyumu ve İlişkili Değişkenler. Tıbbi Sosyal Hizmet Dergisi, 0 (17), 1-13.
  • Aydın, E. (2020). Covid-19 Döneminde Eba Tv Üzerinden Yapılan Türkçe Derslerinin Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 877-894. Doı: 10.37669/Milliegitim.787592
  • Balaman, F., ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 10(1).
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. DOI: 10.31592/aeusbed.598299
  • Birinci, M. ve Bulut, T. (2020). Covid-19'un Sosyo-Ekonomik Yönden Dezavantajlı Gruplar Üzerindeki Etkileri: Sosyal Hizmet Bakış Açısından Bir Değerlendirme. Sosyal Çalışma Dergisi, 4(1). 62-68.
  • Batubara, M. B. (2021). The Problems Of The World Of Education İn The Middle Of The Covid-19 Pandemic. Budapest International Research and Critics Institute Journal, 4(1), 450-457.
  • Bozan, S. & Ekinci, A. (2018). Öğretmen Performans Değerlendirme Sürecine İlişkin Okul Müdürü ve Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi: Nitel Bir Çalışma. Mukaddime, 9(2), 213-239.
  • Çerçi, A. ve Canalıcı, M. (2019). Geçici Koruma Kapsamındaki Suriyeli Öğrencilerin Türk Eğitim Sistemine Entegrasyon Sürecinde Yaşadığı İletişim Sorunları. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1).
  • Daniel, J. S. (2020). Education And The Covid-19 Pandemic. Prospects, 49, 91-96.
  • Emin, M. N. (2020). Koronavirüs Salgını ve Acil Durumlarda Eğitim. Seta Perspektif, 268, 1-4. https://setav.org/assets/uploads/2020/04/P268.pdf
  • Etlioğlu, M. ve Tekin, M. (2020). Elektronik Öğrenmede Öğrenci Tutum ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkide Öğrenci Merak Ve Kaygısının Aracılık Rolü. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4, 34-38.
  • Gelişli, Y. (2015). Uzaktan Eğitimde Öğretmen Yetiştirme Uygulamaları: Tarihçe ve Gelişim. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 313-321.
  • Gençoğlu, C. Ve Çiftçi, M. (2020). Covid-19 Salgınında Eğitim: Türkiye Üzerinden Bir Analiz. Tarih Okulu Dergisi, 16, 1648-1673.
  • Gören, S., Gök, F., Yalçın, M., Göregen, F. ve Çalışkan, M. (2020). Küresel Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi: Ankara Örneği. Milli Eğitim Dergisi, 69-94. Doı:10.37669/Milliegitim.787145
  • Gül, S. S. ve Türkmen, E. (2019). Türkiye’de Eğitimin Dışında Kalan, Hayallerin Uzağına Düşen Suriyeli Mülteci Çocuk Olmak. Ulisa: Uluslararası Çalışmalar Dergisi, 3(2), 114-131.
  • Güner, B., Mutlu, H. Yılmaz, E. ve Yılmaz Arın, D. (2020). Farklı Öğrenim Kademelerindeki Öğrencilere Verilen Uzaktan Eğitim Hizmetinin Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 477-503.
  • Karaağaç, C. F. ve Güvenç, H. (2019). Resmi İlkokullara Devam Eden Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Eğitim Sorunları. OPUS International Journal of Society Researches. 11 (18), 530-568. DOI: 10.26466/opus.53073
  • Karalı, Y., Aydemir, H., Coşanay, G. ve Şen, M. (2020). Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitimde Yaşanan Sorunlara İlişkin Veli ve Öğrenci Görüşleri, Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 4(7), 70-84.
  • Karataş, Z. (2017). Sosyal Bilim Araştırmalarında Paradigma Değişimi: Nitel Yaklaşımın Yükselişi. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi 1(1).
  • Kultas, E. (2017). Türkiye'de Bulunan Eğitim Çağındaki Suriyeli Mültecilerin Eğitimi Sorunu (Van İli Örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Kuzu, İ. Ç. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Uygulanan İlkokul Uzaktan Eğitim Programı (Eba Tv) ile İlgili Veli Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 505-527. Doı: 10.37669/Milliegitim.720556
  • Mikuskova, E. B. ve Veresova, M. (2021). Distance Education During Covid-19: The Perspective Of Slovak Teachers. Problems of Education in the 21st Century, 78(6), 884-906.
  • Mülteciler Derneği.Erişim Tarihi: 9 Ocak 2021. Türkiye’de Suriyeli Sayısı. Https://Multeciler.Org.Tr/
  • Sezgin, A. A. ve Yolcu, T. (2016). Göç İle Gelen Uluslararası Öğrencilerin Sosyal Uyum Ve Toplumsal Kabul Süreci. Humanitas, 4(7), 417-436.
  • Sezgin, S. ve Fırat, M. (2020). Covid-19 Pandemisinde Uzaktan Eğitime Geçiş Ve Dijital Uçurum Tehlikesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 37-54.
  • Şahin, F. ve Şener, Ö. (2019). Geçici Koruma Altındaki Suriyeli Öğrencilerin Eğitim Süreçlerindeki Dil Ve İletişim Sorunları: İstanbul Fatih Örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(9), 66-85.
  • Şimşek, D. (2020, Ocak). Türkiye’deki Suriyeli Çocukların Eğitime Erişimi: Engeller Ve Öneriler. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 17(65).
  • TC. Sağlık Bakanlığı. Erişilen Tarih 2020. Covid-19 Nedir. Https://Covid19.Saglik.Gov.Tr/
  • Tosun, A., Yorulmaz, A., Tekin, İ. ve Yıldız, K. (2018). Mülteci Öğrencilerin Eğitim Sorunları, Eğitim ve Din Eğitiminden Beklentileri: Eskişehir Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 107-133. DOI: 10.17494/ogusbd.457087
  • Uluslararası Sosyal Hizmet Çalışanları Federasyonu. Erişilen Tarih 2020. Sosyal Hizmet Nedir? https://www.ifsw.org/sosyal-hizmet-nedir/
  • Urhan, G. & Arslankoç, S. (2021). COVID-19 Pandemi Sürecinde Sosyal Politika Ve Yerel Yönetimler: İstanbul İlçe Belediyeleri Örneği. Çalışma ve Toplum Dergisi, 2(69), 945-980.
  • Yenen, E. T. Ve Ulucan, P. (2020). Uzman Görüşleri Doğrultusunda Türkiye’de Yaşayan Mülteci Çocukların Sorunlarına Yönelik Çözüm Önerileri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(1), 292-305.
  • Yüce, E. (2018). Geçici Koruma Altında Bulunan Suriyeli Öğrencilerin Okula Uyumları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yüksel, A. N. (2020). Nitel Bir Araştırma Tekniği Olarak: Görüşme. Social Sciences Studies Journal, 547-552.
  • Zengin, O. & Altındağ, Ö. (2016). Bir İnsan Hakları Mesleği Olarak Sosyal Hizmet. Toplum ve Sosyal Hizmet, 27(1), 179-190.
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Berre Sena Arslanoğlu 0000-0002-8520-9270

Zehra Demirci 0000-0002-2581-1032

Aylin Arıcı 0000-0003-3872-2984

Gizem Burcu Bolat

Publication Date December 31, 2021
Submission Date December 17, 2021
Acceptance Date December 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 21 Issue: 2

Cite

APA Arslanoğlu, B. S., Demirci, Z., Arıcı, A., Bolat, G. B. (2021). PANDEMİ DÖNEMİ UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİ SORUNLARI: SURİYELİ MÜLTECİ ÖĞRENCİLER ÖZELİNDE NİTEL BİR İNCELEME. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 21(2), 290-316. https://doi.org/10.54961/uobild.1038116