Yabancı dil öğretiminde dört temel beceri esastır. Bu
beceriler okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileridir. Yabancılara Türkçe
öğretimi de bu beceriler esas alınarak yapılır. Bu becerilerin içerisinden
konuşma becerisi ayrı bir yere sahiptir. Yabancı dil öğreniminde öğrenilen
yabancı dilde konuşabilmek çok önemli bir göstergedir. Yabancı dil olarak Türkçe
öğrenen bir kişi Türkçeyi konuşmaya ve sosyal yaşamda kullanmaya başladığı
zaman kendisine olan güveni de artarak daha iyi yazmaya, kelime hazinesini
arttırarak daha iyi okumaya ve de dinlediğini anlamaya çalışacaktır. Bunun
neticesi olarak da dil öğrenmeye olan azmin ve isteğin arttığı görülür. Bütün
bunlar dikkate alındığında konuşma becerisinin dil öğrenmedeki önemi ve yeri
daha iyi anlaşılacaktır.
Bu çalışmada yabancılara Türkçe öğretiminde konuşma
becerisinin üzerinde durulmuştur. Çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk
bölümde konuşma ve konuşma becerisiyle ilgili teorik bilgi verilmektedir.
İkinci bölümde ise yabancılara Türkçe öğretimde sınıf içinde ve sınıf dışında
konuşma becerisini geliştirmeye yönelik yapılabilecek uygulamalara yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2019 |
Submission Date | October 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 3 |
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches