Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bingol University Faculty of Theology Books Related to Arabic Language and Literature in the Library of Nusreddin Bolelli

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 8, 217 - 229, 15.10.2014

Öz

The word ‘kütüphane’ (library), a compound of an Arabic and a Persian word, means the house where books are read. As a technical term, kütüphane/libraries are social institutions where data sources, especially books and so forth are provided, organized and where conditions are created to make people make maximum use of these sources in order to meet the society’s knowledge requirement. In this study, introduction of printed books about Arabic Language and Literature in the Library of Faculty of Theology will be made. We aim at assisting researchers by making somehow a classifıcation of books.

Kaynakça

  • -

BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ NUSRETTİN BOLELLİ KÜTÜPHANESİNDE BULUNAN ARAP DİLİ VE EDEBİYATIYLA İLGİLİ ESERLER

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 8, 217 - 229, 15.10.2014

Öz

Biri Arapça, diğeri farsça iki kelimeden müteşekkil olan Kütüphane kelimesi “kitap okunan ev“ manasına gelmektedir. Teknik terim olarak kütüphane: hizmet verilen toplulukların bilgi gereksinimlerini karşılamak amacıyla başta kitap ve benzeri diğer bilgi kaynakları olmak üzere sağlandığı, düzenlendiği ve bunlardan maksimum düzeyde yararın sağlanabilmesi için hizmetlerin verildiği toplumsal kuruluşlardır. Bu çalışmada Üniversitemiz İlahiyat Fakültesi Kütüphanesindeki Arap dili ve edebiyatı ile ilgili basılı eserlerin tanıtımı yapılacaktır. Amacımız Fakülte Kütüphanesindeki eserlerin -bir bakıma- tasnifini yaparak, araştırmacılara yardımcı olmaktır.

Kaynakça

  • -
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Rahime Tok

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014Cilt: 4 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Tok, R. (2014). BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ NUSRETTİN BOLELLİ KÜTÜPHANESİNDE BULUNAN ARAP DİLİ VE EDEBİYATIYLA İLGİLİ ESERLER. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(8), 217-229.