Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Concept of Metacognition

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, 103 - 116, 15.10.2011

Öz

In this paper, it is aimed to explain the concept of “Metacognition” which has recently been the subject of some debates and has some meanings such as ‘thinking on thinking ’ and ‘cognition about cognition ’. It is also aimed to posit the components of this concept and to discuss the different views on the ways of teaching Metacognition. Furthermore, it is tried to be explained how the Metacognition affects the self-monitoring and self-evaluation of students.

Kaynakça

  • Arslan, M. (2007). Eğitimde Yapılandırmacı Yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 40 (1). 41-61.
  • Çakıroğlu, A. (2007). Üstbiliş. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2. 21-27.
  • Ektem, S. I. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Matematik Dersinde Uygulanan Yürütücü Biliş Stratejilerinin Öğrenci Erişi ve Tutumlarına Etkisi.
  • Yayımlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Gökberk, M. (2004). Felsefe Tarihi. (On beşinci basım). Ankara: Remzi Kitabevi.
  • Louca, E. (2008). Metacognition and Theory of Mind. (First published). Newcastle: Cambridge Scholars Publishing.
  • Özcan, Z. Ç. (2007). Sınıf Öğretmenlerinin Derslerinde Biliş Üstü Beceri Geliştiren Stratejileri Kullanma Özelliklerinin İncelenmesi.
  • Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özsoy, G. (2007). İlköğretim 5. Sınıfta Üstbiliş Stratejileri Öğretiminin Problem Çözme Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özsoy, G. (2008). Üstbiliş. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 6 (4). 713-740.
  • Saraç, S. (2010). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Üstbiliş Düzeyleri, Genel Zeka ve Okuduğunu Anlama Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Senemoğlu, N. (2005). Gelişim Öğrenme Öğretim. (On ikinci Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Şirin, A. (2008). Oluşturmacılığın Kuramsal Temelleri. Marmara Coğrafya Dergisi. (17). 196-205).
  • Yıldız, E. (2008). 5E Modelinin Kullanıldığı Kavramsal Değişime Dayalı Öğretimde Üst Bilişin Etkileri: 7. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesine Yönelik Bir Uygulama. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Şahin, İ. (2005). Hümanizm ve Eğitim. 47-55. http://www.e- sosder.com/dergi/1105ISahin.doc 13 Ekim 2010’da alınmıştır.
  • http://www.siirdostu.com/tr/bilmeyen-ve-bilmedigini-bilmeyen-bir-aptaldir- ondan-sakinin-bilmeyen-ve-bilmedigini-bilen-bir-oegren 16 Aralık 2010’da alınmıştır.

METABİLİŞ KAVRAMI

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, 103 - 116, 15.10.2011

Öz

Bu makalede, ülkemizde özellikle son yıllarda ilgi konusu olan ve “düşündüğünü düşünme” ve “biliş hakkında biliş” gibi anlamları bulunan “Metabiliş” kavramının ne olduğunu açıklayarak, hangi bileşenlere sahip olduğunu ve Metabilişin nasıl öğretilebileceğine ilişkin görüşleri ortaya koymak amaçlanmıştır. Ayrıca Metabilişin öğrencilerin kendilerini izleme ve değerlendirmesine nasıl etki ettiği açıklanmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Arslan, M. (2007). Eğitimde Yapılandırmacı Yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 40 (1). 41-61.
  • Çakıroğlu, A. (2007). Üstbiliş. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2. 21-27.
  • Ektem, S. I. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Matematik Dersinde Uygulanan Yürütücü Biliş Stratejilerinin Öğrenci Erişi ve Tutumlarına Etkisi.
  • Yayımlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Gökberk, M. (2004). Felsefe Tarihi. (On beşinci basım). Ankara: Remzi Kitabevi.
  • Louca, E. (2008). Metacognition and Theory of Mind. (First published). Newcastle: Cambridge Scholars Publishing.
  • Özcan, Z. Ç. (2007). Sınıf Öğretmenlerinin Derslerinde Biliş Üstü Beceri Geliştiren Stratejileri Kullanma Özelliklerinin İncelenmesi.
  • Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özsoy, G. (2007). İlköğretim 5. Sınıfta Üstbiliş Stratejileri Öğretiminin Problem Çözme Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özsoy, G. (2008). Üstbiliş. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 6 (4). 713-740.
  • Saraç, S. (2010). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Üstbiliş Düzeyleri, Genel Zeka ve Okuduğunu Anlama Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Senemoğlu, N. (2005). Gelişim Öğrenme Öğretim. (On ikinci Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Şirin, A. (2008). Oluşturmacılığın Kuramsal Temelleri. Marmara Coğrafya Dergisi. (17). 196-205).
  • Yıldız, E. (2008). 5E Modelinin Kullanıldığı Kavramsal Değişime Dayalı Öğretimde Üst Bilişin Etkileri: 7. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesine Yönelik Bir Uygulama. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Şahin, İ. (2005). Hümanizm ve Eğitim. 47-55. http://www.e- sosder.com/dergi/1105ISahin.doc 13 Ekim 2010’da alınmıştır.
  • http://www.siirdostu.com/tr/bilmeyen-ve-bilmedigini-bilmeyen-bir-aptaldir- ondan-sakinin-bilmeyen-ve-bilmedigini-bilen-bir-oegren 16 Aralık 2010’da alınmıştır.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Faruk Manav

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Manav, F. (2011). METABİLİŞ KAVRAMI. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 103-116.