Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 23 Sayı: 2, 442 - 460, 30.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Arslan, E. (2020). Gastronomy tourism and geographical indications in Tokat. İçinde (Ed: Türkmen, F.), Selected Academic Studies From Turkish Tourism Sector. Berlin: Peter Lang,
  • Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma; Yöntem, Teknik ve İlkeler, Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Bessière, J. (1998). Local development and heritage: traditional food and cuisine as tourist attractions in rural areas. Sociologia Ruralis, 38(1): 21-34.
  • Björk, P. & Kauppinen-Räisänen, H. (2014). Culinary-gastronomic tourism - a search for local food experiences. Nutrition & Food Science, 44(4): 294-309.
  • Cangi, R. & Yağcı, A. (2017). Bağdan sofraya yemeklik asma yaprak üretimi. Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6, 137-148.
  • Chaney, S. & Ryan, C. (2012). Analyzing the evolution of Singapore’s World Gourmet Summit: An example of gastronomic tourism. International Journal of Hospitality Management, 31: 309-318.
  • Chang, R.C.Y., Kivela, J. & Mak, A.H.N. (2010). Food preferences of Chinese tourists. Annals of Tourism Research, 37(4): 989-1011.
  • Choe, J.Y.J. & Kim, S.S. (2018). Effects of tourists’ local food consumption value on attitude, food destination image, and behavioral intention. International Journal of Hospitality Management, 71: 1-10.
  • Cömert, M. & Alabacak, C.H. (2019). Türk mutfağına ait yemeklerin özelliklerinin değerlendirilmesi: Ankara ili örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(3), 2123-2143.
  • Dalgıç, A., Güler, O. & Birdir, K. (2016). Tripadvisor.com’da Yer Alan Restoran Şikâyetlerinin Analizi: Mersin ve Hatay’da Yöresel Yiyecek Sunan Restoranlara Yönelik Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(special issue-1): 153-173.
  • Fronza, I., Janes, A., Sillitti, A., Succi, G., & Trebeschi, S. (2013). Cooperation wordle using pre-attentive processing techniques. 6th International Workshop on Cooperative and Human Aspects of Software Engineering (CHASE). (57-64). 25 May 2013, San Francisco, CA, USA.
  • Ganzaroli, A., De Noni, I. & Van Baalen, P. (2017). Vicious advice: Analyzing the impact of TripAdvisor on the quality of restaurants as part of the cultural heritage of Venice. Tourism Management, 61: 501–510.
  • Google Maps, (2020). Tokat ilinde yer alan “Tokat Kebabı” restoranları. https://www.google.com.tr/maps/search/tokat+kebab%C4%B1/@40.4434814,35.9547022,175948m/data=!3m2!1e3!4b1. (Erişim Tarihi: 12.10.2020)
  • Gürel, E., Gürler, A.Z., Nabalı, B. & Ayyıldız, B. (2016). Coğrafi işaretlerin kırsal kalkınma açısından değerlendirilmesi: Tokat ili örneği. 12. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Ziraat Fakültesi. 25-27 Mayıs 2016, Isparta.
  • Hall, C.M. & Sharples, L. (2003). The consumption of experiences or the experience of consumption? An introduction to the tourism of taste. (Ed: Hall, C.M., Sharples, L., Mitchell, R., Macionis, N., Cambourne, B.), Food Tourism Around the World. Elsevier Butterworth-Heinemann. Oxford: 1–24.
  • Hjalager, A.-M. (2002). A typology of gastronomy tourism, in Hjalager, A.-M. and Richards, G. (Eds), Tourism and Gastronomy, Routledge, London: 21-35.
  • Kastenholz, E., Davis, D. & Paul G. (1999). Segmenting tourism in rural areas: the case of north and central Portugal. Journal of Travel Research, 37: 353-363.
  • Kendir, H. & Arslan, E. (2020). Gastronomi turizmi açısından yöresel lezzetlerin duygusal değer boyutunda incelenmesi: Tokat ili örneği. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, Sonbahar Özel Sayısı: 130-138.
  • Kılıç, B. & Ok, S. (2012). Otel işletmelerinde müşteri şikâyetleri ve şikâyetlerin değerlendirilmesi. Journal of Yaşar University, 25(7): 4189-4202.
  • Kızılaslan, N. & Somak, E. (2013). Tokat ili Erbaa ilçesinde bağcılık işletmelerinde tarımsal ilaç kullanımında üreticilerin bilinç düzeyi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 4: 79-93.
  • Kilci, M. & Kızılaslan, H. (2016). Tokat ili Niksar ilçesi ceviz üretim ve pazarlama yapısı. 12. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Ziraat Fakültesi. 25-27 Mayıs 2016, Isparta.
  • Kim, Y.G. & Eves, A. (2012). Construction and validation of a scale to measure tourist motivation to consume local food. Tourism Management, 33(6): 1458-1467.
  • Kivela, J. & Crotts, J.C. (2006). Tourism and gastronomy: Gastronomy’s influence on how tourists experience a destination. Journal of Hospitality & Tourism Research, 30(3): 354-377.
  • Koçoğlu, C.M. & Kıycı, Ş. (2018). Restoran İşletmelerinde Müşteri Şikâyet Davranışlarının Analizi: Ankara İlinde Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(Special Issue 3): 437-450.
  • Krippendorff, K. (1980). Content analysis: an introduction to is methodology. Beverly Hills: Sage.
  • KTB, (2019). T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım İşletmeler Genel Müdürlüğü, Tesis İstatistikleri. https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html. (Erişim Tarihi: 21.10.2020).
  • Kyriakaki, A., Zagkotsi, S. & Trihas, N. (2013). Creating authentic gastronomic experiences for tourist through local agricultural products: The “Greek breakfast” project. 5. International Scientific Conference- Tourism Trends and Advances in the 21. Century. Rhodes: University of the Aegean.
  • Liu, Y. & Jang, S.S. (2009). Perceptions of Chinese restaurants in the US: What affects customer satisfaction and behavioral intentions? International Journal of Hospitality Management, 28(3): 338-348.
  • Mak, A.H.N., Lumbers, M., Eves, A. & Chang, R.C.Y. (2012). Factors influencing tourist food consumption. International Journal of Hospitality Management. 31 (3): 928–936.
  • Mak, A.H.N., Lumbers, M., Eves, A. & Chang, R.C.Y. (2017). The effects of food-related personality traits on tourist food consumption motivations. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 22(1): 1-20.
  • Mandić, A., Pivčević, S. & Petrić, L. (2020). Restaurant Online Reputation and Destination Competitiveness: Insight into TripAdvisor Data. in Peštek, A., Kukanja, M. & Renko, S. (Eds.), Gastronomy for Tourism Development, Emerald Publishing Limited: 155-184.
  • Meneguel, C.R.A., Mundet, L. & Aulet, S. (2019). The role of a high-quality restaurant in stimulating the creation and development of gastronomy tourism. International Journal of Hospitality Management, 83: 220-228.
  • Onorati, M.G. & Giardullo, P. (2020). Social media as taste re-mediators: emerging patterns of food taste on TripAdvisor. Food, Culture & Society, 347-365.
  • Özaslan, Y. & Meydan Uygur, S. (2014). Negatif ağızdan ağıza iletişim (Wom) ve elektronik ağızdan ağıza iletişim (E-Wom): Yiyecek-içecek işletmelerine yönelik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28(3): 69-88.
  • Özçelik Bozkurt, H. (2018). Tokat ilinin gastronomi turizmi potansiyelinin incelenmesi ve geliştirilmesi. Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2(3): 49-55.
  • Pavlidis, G. & Markantonatou, S. (2020). Gastronomic tourism in Greece and beyond: A thorough review. International Journal of Gastronomy and Food Science, 21: 1-10.
  • Phillips, W. J., Asperin, A. & Wolfe, K. (2013). Investigating the effect of country image and subjective knowledge on attitudes and behaviors: US upper midwesterners’ intentions to consume Korean food and visit Korea. International Journal of Hospitality Management, 32: 49-58.
  • Rand, G.E. & Heath, E. (2006). Towards a framework for food tourism as an element of destination marketing. Current Issues in Tourism, 9(3): 206-234.
  • Richards, G. (2002). Gastronomy: an essential ingredient in tourism production and consumption? (Ed: Hjalager, A.–M., Richards, G.), Tourism and Gastronomy, Routledge, London: 3-21.
  • Sağır, A. (2012). Bir Yemek Sosyolojisi Denemesi Örneği Olarak Tokat Mutfağı. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(4): 2675-2695.
  • Statista, (2020a). Number of social network users worldwide. https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-social-network-users/. (Erişim Tarihi: 18.09.2020).
  • Statista, (2020b). Number of user reviews and opinions on TripAdvisor worldwide from 2014 to 2019. https://www.statista.com/statistics/684862/tripadvisor-number-of-reviews/. (Erişim Tarihi: 18.09.2020).
  • Su, W. & Bowen, J.T. (2001). Restaurant customer complaint behavior. Journal of Restaurant & Foodservice Marketing, 4(2): 35-65.
  • Şahin, S., Girgin, G.K., Kazoğlu, İ.H. & Coşkun, G.N. (2018). Gastronomi Turistlerinin E-Şikâyet Davranışları Üzerine Bir Araştırma: Alaçatı Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(1): 68-82
  • Şanlı, D., Özçelik Bozkurt, H. & Bayram, A. T. (2018). Konaklama işletmesi mutfak personelinin moleküler gastronomiye yönelik görüşleri. Journal of Recreation and Tourism Research, 5(3), 36-44.
  • Şengül, S. & Türkay, O. (2016). Yerel mutfak unsurlarının turizm destinasyonu seçimindeki rolü (Mudurnu Örneği). Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(29): 63-87.
  • Tripadvisor, (2020). Tokat Restoranları. https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurants-g778776-Tokat_Tokat_Province.html. (Erişim Tarihi: 12.10.2020).
  • Türk Patent ve Marka Kurumu. (2019). Coğrafi İşaret ve Geleneksel Ürün Adı İstatistikleri. https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/geographicalRegisteredList/ (Erişim Tarihi: 04.10.2020).
  • UNESCO. (2019). UNESCO creative cities network. URL: https://en.unesco.org/creative-cities/creative-cities-map. (Erişim Tarihi: 17.10.2020).
  • Ustaoğlu, E.T. (2019). İnsan robot etkileşimi konusunu kelime bulutu analizi ile kavramsallaştırma. International Academic Journal (Econder), 3(2): 221-239.
  • Wan S., Law R. (2017) Leveraging online reviews in the hotel industry. In: Xiang Z. & Fesenmaier D. (eds) Analytics in Smart Tourism Design. Tourism on the Verge. Springer, Cham: 235-252.
  • Wearesocial, (2020). Digital 2020: 3.8 billion people use social media. https://wearesocial.com/blog/2020/01/digital-2020-3-8-billion-people-use-social-media. (Erişim Tarihi: 18.09.2020).
  • Weber, R.P. (1989). Basic content analysis, London: Sage.
  • Williams, W., Parkes, E.L., & Davies, P. (2013). Wordle: A method for analysing MBA student induction experience. The International Journal of Management Education, 11(1): 44-53.
  • WordArt. (2020). Online word cloud art creator. https://wordart.com/create. (Erişim Tarihi, 13.10.2020).
  • Yu, C.-E. & Sun, R. (2019). The role of Instagram in the UNESCO’s creative city of gastronomy: A case study of Macau. Tourism Management, 75: 257–268.

Çevrimiçi Gastronomik Turist Deneyimlerinin İçerik Analiziyle İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 23 Sayı: 2, 442 - 460, 30.12.2020

Öz

Tokat Mutfağı’ndaki en önemli gastronomik lezzetlerden olan Tokat Kebabı’na ait çevrimiçi turist deneyimlerinin incelenmesi bu araştırmanın temel amacıdır. Bu amaca uygun olarak araştırmada, içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Tokat ilinde faaliyet gösteren ve Tripadvisor platformunda yer alan Tokat Kebabı Restoranlarına dair çevrimiçi yorumlar incelenmiştir. Bu inceleme sonucunda en fazla turist yorumu ve görüşüne sahip 5 restoran seçilmiştir. Son olarak seçilen yorum ve görüşlerden Tokat Kebabı’na ait olanlar değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen verilere, kelime bulutu tekniği kullanılmıştır. Tokat Kebabı’na ait gastronomik turist deneyimlerinden olumlu ve olumsuz olmak üzere iki adet kelime bulutu oluşturulmuştur. Araştırmanın bulgularına göre, turistlerin Tokat Kebabı hakkında yaptıkları olumlu yorum ve görüşlerin olumsuzlardan daha fazla olduğu ortaya çıkmıştır. Olumlu yorumların kelime bulutunda, en fazla öne çıkan sözcükler, “lezzetli, doyurucu ve tavsiye” olmuştur. Olumsuz kelime bulutunda ise öne çıkan sözcüklerin, “sert etler, yanık ve pahalı” olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Arslan, E. (2020). Gastronomy tourism and geographical indications in Tokat. İçinde (Ed: Türkmen, F.), Selected Academic Studies From Turkish Tourism Sector. Berlin: Peter Lang,
  • Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma; Yöntem, Teknik ve İlkeler, Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Bessière, J. (1998). Local development and heritage: traditional food and cuisine as tourist attractions in rural areas. Sociologia Ruralis, 38(1): 21-34.
  • Björk, P. & Kauppinen-Räisänen, H. (2014). Culinary-gastronomic tourism - a search for local food experiences. Nutrition & Food Science, 44(4): 294-309.
  • Cangi, R. & Yağcı, A. (2017). Bağdan sofraya yemeklik asma yaprak üretimi. Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6, 137-148.
  • Chaney, S. & Ryan, C. (2012). Analyzing the evolution of Singapore’s World Gourmet Summit: An example of gastronomic tourism. International Journal of Hospitality Management, 31: 309-318.
  • Chang, R.C.Y., Kivela, J. & Mak, A.H.N. (2010). Food preferences of Chinese tourists. Annals of Tourism Research, 37(4): 989-1011.
  • Choe, J.Y.J. & Kim, S.S. (2018). Effects of tourists’ local food consumption value on attitude, food destination image, and behavioral intention. International Journal of Hospitality Management, 71: 1-10.
  • Cömert, M. & Alabacak, C.H. (2019). Türk mutfağına ait yemeklerin özelliklerinin değerlendirilmesi: Ankara ili örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(3), 2123-2143.
  • Dalgıç, A., Güler, O. & Birdir, K. (2016). Tripadvisor.com’da Yer Alan Restoran Şikâyetlerinin Analizi: Mersin ve Hatay’da Yöresel Yiyecek Sunan Restoranlara Yönelik Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(special issue-1): 153-173.
  • Fronza, I., Janes, A., Sillitti, A., Succi, G., & Trebeschi, S. (2013). Cooperation wordle using pre-attentive processing techniques. 6th International Workshop on Cooperative and Human Aspects of Software Engineering (CHASE). (57-64). 25 May 2013, San Francisco, CA, USA.
  • Ganzaroli, A., De Noni, I. & Van Baalen, P. (2017). Vicious advice: Analyzing the impact of TripAdvisor on the quality of restaurants as part of the cultural heritage of Venice. Tourism Management, 61: 501–510.
  • Google Maps, (2020). Tokat ilinde yer alan “Tokat Kebabı” restoranları. https://www.google.com.tr/maps/search/tokat+kebab%C4%B1/@40.4434814,35.9547022,175948m/data=!3m2!1e3!4b1. (Erişim Tarihi: 12.10.2020)
  • Gürel, E., Gürler, A.Z., Nabalı, B. & Ayyıldız, B. (2016). Coğrafi işaretlerin kırsal kalkınma açısından değerlendirilmesi: Tokat ili örneği. 12. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Ziraat Fakültesi. 25-27 Mayıs 2016, Isparta.
  • Hall, C.M. & Sharples, L. (2003). The consumption of experiences or the experience of consumption? An introduction to the tourism of taste. (Ed: Hall, C.M., Sharples, L., Mitchell, R., Macionis, N., Cambourne, B.), Food Tourism Around the World. Elsevier Butterworth-Heinemann. Oxford: 1–24.
  • Hjalager, A.-M. (2002). A typology of gastronomy tourism, in Hjalager, A.-M. and Richards, G. (Eds), Tourism and Gastronomy, Routledge, London: 21-35.
  • Kastenholz, E., Davis, D. & Paul G. (1999). Segmenting tourism in rural areas: the case of north and central Portugal. Journal of Travel Research, 37: 353-363.
  • Kendir, H. & Arslan, E. (2020). Gastronomi turizmi açısından yöresel lezzetlerin duygusal değer boyutunda incelenmesi: Tokat ili örneği. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, Sonbahar Özel Sayısı: 130-138.
  • Kılıç, B. & Ok, S. (2012). Otel işletmelerinde müşteri şikâyetleri ve şikâyetlerin değerlendirilmesi. Journal of Yaşar University, 25(7): 4189-4202.
  • Kızılaslan, N. & Somak, E. (2013). Tokat ili Erbaa ilçesinde bağcılık işletmelerinde tarımsal ilaç kullanımında üreticilerin bilinç düzeyi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 4: 79-93.
  • Kilci, M. & Kızılaslan, H. (2016). Tokat ili Niksar ilçesi ceviz üretim ve pazarlama yapısı. 12. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Ziraat Fakültesi. 25-27 Mayıs 2016, Isparta.
  • Kim, Y.G. & Eves, A. (2012). Construction and validation of a scale to measure tourist motivation to consume local food. Tourism Management, 33(6): 1458-1467.
  • Kivela, J. & Crotts, J.C. (2006). Tourism and gastronomy: Gastronomy’s influence on how tourists experience a destination. Journal of Hospitality & Tourism Research, 30(3): 354-377.
  • Koçoğlu, C.M. & Kıycı, Ş. (2018). Restoran İşletmelerinde Müşteri Şikâyet Davranışlarının Analizi: Ankara İlinde Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(Special Issue 3): 437-450.
  • Krippendorff, K. (1980). Content analysis: an introduction to is methodology. Beverly Hills: Sage.
  • KTB, (2019). T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım İşletmeler Genel Müdürlüğü, Tesis İstatistikleri. https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html. (Erişim Tarihi: 21.10.2020).
  • Kyriakaki, A., Zagkotsi, S. & Trihas, N. (2013). Creating authentic gastronomic experiences for tourist through local agricultural products: The “Greek breakfast” project. 5. International Scientific Conference- Tourism Trends and Advances in the 21. Century. Rhodes: University of the Aegean.
  • Liu, Y. & Jang, S.S. (2009). Perceptions of Chinese restaurants in the US: What affects customer satisfaction and behavioral intentions? International Journal of Hospitality Management, 28(3): 338-348.
  • Mak, A.H.N., Lumbers, M., Eves, A. & Chang, R.C.Y. (2012). Factors influencing tourist food consumption. International Journal of Hospitality Management. 31 (3): 928–936.
  • Mak, A.H.N., Lumbers, M., Eves, A. & Chang, R.C.Y. (2017). The effects of food-related personality traits on tourist food consumption motivations. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 22(1): 1-20.
  • Mandić, A., Pivčević, S. & Petrić, L. (2020). Restaurant Online Reputation and Destination Competitiveness: Insight into TripAdvisor Data. in Peštek, A., Kukanja, M. & Renko, S. (Eds.), Gastronomy for Tourism Development, Emerald Publishing Limited: 155-184.
  • Meneguel, C.R.A., Mundet, L. & Aulet, S. (2019). The role of a high-quality restaurant in stimulating the creation and development of gastronomy tourism. International Journal of Hospitality Management, 83: 220-228.
  • Onorati, M.G. & Giardullo, P. (2020). Social media as taste re-mediators: emerging patterns of food taste on TripAdvisor. Food, Culture & Society, 347-365.
  • Özaslan, Y. & Meydan Uygur, S. (2014). Negatif ağızdan ağıza iletişim (Wom) ve elektronik ağızdan ağıza iletişim (E-Wom): Yiyecek-içecek işletmelerine yönelik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28(3): 69-88.
  • Özçelik Bozkurt, H. (2018). Tokat ilinin gastronomi turizmi potansiyelinin incelenmesi ve geliştirilmesi. Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2(3): 49-55.
  • Pavlidis, G. & Markantonatou, S. (2020). Gastronomic tourism in Greece and beyond: A thorough review. International Journal of Gastronomy and Food Science, 21: 1-10.
  • Phillips, W. J., Asperin, A. & Wolfe, K. (2013). Investigating the effect of country image and subjective knowledge on attitudes and behaviors: US upper midwesterners’ intentions to consume Korean food and visit Korea. International Journal of Hospitality Management, 32: 49-58.
  • Rand, G.E. & Heath, E. (2006). Towards a framework for food tourism as an element of destination marketing. Current Issues in Tourism, 9(3): 206-234.
  • Richards, G. (2002). Gastronomy: an essential ingredient in tourism production and consumption? (Ed: Hjalager, A.–M., Richards, G.), Tourism and Gastronomy, Routledge, London: 3-21.
  • Sağır, A. (2012). Bir Yemek Sosyolojisi Denemesi Örneği Olarak Tokat Mutfağı. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(4): 2675-2695.
  • Statista, (2020a). Number of social network users worldwide. https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-social-network-users/. (Erişim Tarihi: 18.09.2020).
  • Statista, (2020b). Number of user reviews and opinions on TripAdvisor worldwide from 2014 to 2019. https://www.statista.com/statistics/684862/tripadvisor-number-of-reviews/. (Erişim Tarihi: 18.09.2020).
  • Su, W. & Bowen, J.T. (2001). Restaurant customer complaint behavior. Journal of Restaurant & Foodservice Marketing, 4(2): 35-65.
  • Şahin, S., Girgin, G.K., Kazoğlu, İ.H. & Coşkun, G.N. (2018). Gastronomi Turistlerinin E-Şikâyet Davranışları Üzerine Bir Araştırma: Alaçatı Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(1): 68-82
  • Şanlı, D., Özçelik Bozkurt, H. & Bayram, A. T. (2018). Konaklama işletmesi mutfak personelinin moleküler gastronomiye yönelik görüşleri. Journal of Recreation and Tourism Research, 5(3), 36-44.
  • Şengül, S. & Türkay, O. (2016). Yerel mutfak unsurlarının turizm destinasyonu seçimindeki rolü (Mudurnu Örneği). Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(29): 63-87.
  • Tripadvisor, (2020). Tokat Restoranları. https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurants-g778776-Tokat_Tokat_Province.html. (Erişim Tarihi: 12.10.2020).
  • Türk Patent ve Marka Kurumu. (2019). Coğrafi İşaret ve Geleneksel Ürün Adı İstatistikleri. https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/geographicalRegisteredList/ (Erişim Tarihi: 04.10.2020).
  • UNESCO. (2019). UNESCO creative cities network. URL: https://en.unesco.org/creative-cities/creative-cities-map. (Erişim Tarihi: 17.10.2020).
  • Ustaoğlu, E.T. (2019). İnsan robot etkileşimi konusunu kelime bulutu analizi ile kavramsallaştırma. International Academic Journal (Econder), 3(2): 221-239.
  • Wan S., Law R. (2017) Leveraging online reviews in the hotel industry. In: Xiang Z. & Fesenmaier D. (eds) Analytics in Smart Tourism Design. Tourism on the Verge. Springer, Cham: 235-252.
  • Wearesocial, (2020). Digital 2020: 3.8 billion people use social media. https://wearesocial.com/blog/2020/01/digital-2020-3-8-billion-people-use-social-media. (Erişim Tarihi: 18.09.2020).
  • Weber, R.P. (1989). Basic content analysis, London: Sage.
  • Williams, W., Parkes, E.L., & Davies, P. (2013). Wordle: A method for analysing MBA student induction experience. The International Journal of Management Education, 11(1): 44-53.
  • WordArt. (2020). Online word cloud art creator. https://wordart.com/create. (Erişim Tarihi, 13.10.2020).
  • Yu, C.-E. & Sun, R. (2019). The role of Instagram in the UNESCO’s creative city of gastronomy: A case study of Macau. Tourism Management, 75: 257–268.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emin Arslan 0000-0003-1592-8162

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arslan, E. (2020). Çevrimiçi Gastronomik Turist Deneyimlerinin İçerik Analiziyle İncelenmesi. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 23(2), 442-460.