Bu çalışmanın amacı sınıf yönetimi alanında hazırlanan
lisansüstü tezleri konu, yöntem ve veri analiz teknikleri açısından
incelemektir.Çalışma nitel araştırma desenlerinden olan durum çalışması
deseninde tasarlanmıştır. Çalışmanın evreni 2011-2016 yılları arasında yazılan
sınıf yönetimi alanındaki lisansüstü tezlerdir. Söz konusu tezlerin tamamına
ulaşıldığı için örneklem alınmamıştır. Veri toplama aracı olarak yayın
sınıflama formu kullanılmıştır.Veri analizinde içerik analizi tekniği
kullanılmıştır.Sonuç olarak sınıf yönetimi alanında üretilen lisansüstü
çalışmalarda sınıf yönetimi beceri ve yeterlikleri ile öğrenci davranışlarının
yönetimi konularının sıklıkla incelendiği gözlenmiştir. Sınıf yönetimi
alanındaki araştırmalarda ağırlıklı olarak nicel yöntemler tercih edilmekte,
nitel ve karma yönteme çok sık başvurulmamaktadır. Diğer yandan araştırmaların
büyük çoğunluğunun temel eğitim kademesinde yürütüldüğü, yükseköğretim ve orta
öğretim kademesinde daha az sayıda araştırma yürütüldüğü söylenebilir. Sınıf
yönetimi araştırmalarında sınıfların kültürel, sosyal ve psikolojik
gerçeklerini anlamaya ve açıklamaya yönelik çok boyutlu ve disiplinler arası
çalışmalar yapılması önerilebilir.
Sınıf yönetimi sınıf yönetimi araştırmaları öğretmen yeterlilikleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 1 |