Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE ÖĞRETİM ELEMANLARININ FARKLILIKLARA YAKLAŞIMLARI

Yıl 2018, Cilt: 18 Sayı: 3, 1494 - 1513, 17.10.2018
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018.18.39790-471142

Öz

Bu araştırmanın amacı öğrenci görüşlerine göre öğretim
elemanlarının farklılıklara ilişkin yaklaşımlarını betimlemektir. Türkiye’deki
bir devlet üniversitesinde gerçekleştirilen bu çalışma nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışması deseninde tasarlanmıştır. Veriler yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile 18 üniversite son sınıf öğrencisinden
toplanmıştır. Verilere betimsel analiz uygulanmıştır. Analiz sonucunda 3 tema
oluşturulmuştur. Bu temalar; “Gökkuşağının renkleri”, “Renkleri görebilmek mi
yoksa renkkörlüğü mü” ve “Gökkuşağının ışığı: Farklılıkların yöneticisi”dir.
Araştırma sonucunda araştırmaya katılan öğrencilerin görüşlerine göre öğretim
elemanlarının farklılıklara ilişkin olumlu yaklaşımlara sahip olmalarına
rağmen, bazılarının farklılıkları bastırmaya ve kendi fikrini kabul ettirmeye
çalıştığı anlaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin farklılıkların yönetildiği bir
üniversitedeki yöneticinin sahip olması gereken kişisel özellikler ve
göstermesi gereken davranışlar olduğunu düşündüğü anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Atasoy, Z. (2012). Farklılıkların yönetimi: Üniversite öğrencilerinin ayrımcılık algısının öğrenci başarı düzeyine etkisi üzerine bir araştırma. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Baxter, P., & Jack, S. (2008). Qualitative case study methodology: Study design and implementation for novice researchers. The Qualitative Report, 13(4), 544-559.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (13. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cox, T. (1994). Cultural diversity in organizations: Theory, research and practice. San Francisco: Berrett-Koehler Publishers.
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Çev. M. Bütün ve S. B. Demir) (3. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Danullis, M., Dehling, S., & Pralica, S. (2004). Diversity management: A new paradigm. (MBA). Kristianstad University, Sweden.
  • Damgacı, F. K., & Aydın, H. (2013). Akademisyenlerin çokkültürlü eğitime ilişkin tutumları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (45), 325-341.
  • Erdem, A. R. ve Sarıtaş, E. (2006). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğretim elemanlarının davranışlarının demokratikliğine ilişkin algıları (PAÜ örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), 525-538.
  • Ergün, M., Duman, T., Kıncal, R. Y. ve Arıbaş, S. (1999) İdeal bir öğretim elemanının özellikleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3, 1–11.
  • Esty, K. C., Griffin, R., & Hirsch, M. S. (1995). Workplace diversity. Adams Media.
  • Hubbard, E. (2004a). The manager's pocket guide to diversity management. Human Resource Development.
  • Hubbard, E. (2004b). The diversity scorecard: Evaluating the impact of diversity on organizational performance. Routledge.
  • Khrais, N. (2013). Math, Science, and Social Studies teachers' attitudes toward diversity and accommodation of diversity with reference to culturally and linguistically diverse seventh, eighth, and ninth grade students in a mid-south State. Unpublished PhD Dissertation, University of Arkansas, Arkansas.
  • Knight, J. (2004). Internationalization remodeled: Definition, approaches, and rationales. Journal of Studies in International Education, 8 (1), 5-31.
  • Kreitz, P. A. (2007). Best practices for managing organizational diversity. The Journal of Academic Librarianship, 34 (2), 101-120.
  • Maruyama, G., & Moreno, J. F. (2000). University faculty views about the value of diversity on campus and in the classroom. In Alger, Chapa, Gudeman, Marin, Maruyama, Milem, Moreno, Wilds (Eds.), Does diversity make a difference? Three research studies on diversity in college classrooms (pp. 9-35), Washington DC: ACE.
  • Memduhoğlu, H. B. (2008). Küresel ulusal ve örgütsel bağlamda farklılıkları yönetme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Merriam, S.B. (2002). Introduction to qualitative research. In Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis (pp. 3-17). San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • van Middelkoop, D., Ballafkih, H., & Meerman, M. (2017). Understanding diversity: A Dutch case study on teachers’ attitudes towards their diverse student population. Empirical Research in Vocational Education and Training, 9 (1), 1-19.
  • Military Leadership Diversity Commision. (2010). Effective Diversity Leadership: Definition and Practices [Issue Paper #29]. Arlington VA: Military Leadership Diversity Commision.
  • Sürgevil, O. ve Budak, G. (2008). İşletmelerin farklılıkların yönetimi anlayışına yaklaşım tarzlarının saptanmasına yönelik bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (4), 65-96.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin yayıncılık.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gizem Günçavdı Bu kişi benim

Soner Polat

Yayımlanma Tarihi 17 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 20 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Günçavdı, G., & Polat, S. (2018). ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE ÖĞRETİM ELEMANLARININ FARKLILIKLARA YAKLAŞIMLARI. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 1494-1513. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018.18.39790-471142