The current study investigates the association between teacher demoralization and perceived school effectiveness. The sample consists of 267 teachers working in the province of Batman during the 2021-2022 academic year. They were reached through convenient sampling. Two data collection tools were used in the study. To measure teachers’ demoralization level, the “Teacher Demoralization in Educational Policy Context Scale” and the school effectiveness level “Perceived School Effectiveness Scale” were adopted. The demoralization scale was a self-reported one, and school effectiveness was measured based on teacher perceptions. Since the data were normally distributed, parametric tests were employed. Within the descriptive statistics, means and standard deviations were calculated, and Pearson correlation coefficients, simple and multiple regression analysis were conducted to reveal the associations between variables. The findings revealed that teachers were moderately demoralized, and they perceived their schools as moderately effective. There was a significant moderate level of negative association between teacher demoralization and perceived school effectiveness. Teacher demoralization was a significant predictor of school effectiveness. The findings were discussed based on the previous literature. The researchers made some suggestions based on the findings and for further research.
Educational policy teacher demoralization school effectiveness school effectiveness.
Bu araştırma eğitim politikaları bağlamında öğretmen moral yitimi ile algılanan okul etkililiği arasındaki ilişkiyi irdelemektedir. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim ve öğretim yılında Batman ilinde görev yapan ve uygun örnekleme yoluyla ulaşılan 267 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada iki farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Öğretmenlerin moral yitimi düzeylerini ölçmek için “Eğitim Politikaları Bağlamında Öğretmen Moral Yitimi Ölçeği” ve okul etkililiğini ölçmek için “Algılanan Okul Etkililiği Ölçeği” kullanılmıştır. Moral yitimi öz bildirime, okul etkililiği ise öğretmen algılarına dayalı olarak ölçülmüştür. Veri normal dağılım varsayımını karşıladığı için veri analizinde parametrik testler kullanılmıştır. Tanımlayıcı istatistikler kapsamında aritmetik ortalamalar ve standart sapma değerleri, değişkenler arasındaki ilişkileri ortaya çıkarmak için Pearson korelasyon katsayıları hesaplanmış ve yordayıcı ilişkiler kapsamında basit ve çoklu regresyon analizleri yürütülmüştür. Bulgular, öğretmenlerin “orta” düzeyde moral yitimi deneyimlediklerini ve okullarını “orta” düzeyde etkili olarak algıladıklarını ortaya koymuştur. Öğretmen moral yitimi ile algılanan okul etkililiği arasında orta düzeyde, anlamlı, negatif bir ilişki söz konusudur. Öğretmen moral yitimi, okul etkililiğini anlamlı bir biçimde yordamaktadır. Elde edilen bulgular mevcut alanyazın temelinde tartışılmıştır. Araştırmacılar, bulgulara dayalı olarak ve gelecekteki araştırmalar için bazı önerilerde bulunmuştur.
Eğitim politikaları öğretmen moral yitimi okul etkililik okul etkililiği.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 1 |