Bu çalışmada Sürekli Veri Sağlama Sistemi adlı öğrenme analitiği göstergelerini raporlayan açık erişimli çevrimiçi bir öğrenme platformunun kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Geliştirilen ortamın kullanılabilirlik çalışması öğrenci, araştırmacı ve yönetici statülerinde olmak üzere toplam 45 kullanıcı katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen kullanılabilirlik veri toplama aracı ile elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler ve içerik analizi kullanılmıştır. Kullanılabilirlik testi kapsamında sistemde yapılabilecek işlemlerle ilgili görevleri katılımcıların yapmaları istenmiştir. Bu esnada süreç araştırmacılar tarafından gözlemlenerek her bir görevin katılımcılar tarafından başarıyla gerçekleştirilip gerçekleştirilmediği, tamamlama süreleri ve hata sayıları kayıt altına alınmıştır. Ayrıca katılımcıların demografik bilgileri, katılımcıların likert tipi anket sorularına ve açık uçlu sorulara verdikleri yanıtlar da raporlanmıştır. Sonuç olarak SVSS sisteminin kullanılabilirliğinin yüksek olduğu ancak çeşitli düzetme ve iyileştirmelerin platformun kullanılabilirliğinin artması açısından gerekli olduğu belirlenmiştir. Ortaya çıkan kullanılabilirlik problemleri açıklanmış ve bu problemlerin düzeltilmesine yönelik öneriler sunulmuştur.
Çevrimiçi öğrenme öğrenme analitikleri öğrenme analitiği raporlama kullanılabilirlik değerlendirme
TÜBİTAK
117R050
This study aims to evaluate the usability of an open-access online learning platform called Continuous Data Delivery System (CDDS) that reports learning analytics indicators. The usability study was carried out with the participation of 45 users, including students, researchers, and administrators. Researchers developed a usability data collection tool. Descriptive statistics and content analysis were used to analyze the obtained data. During the usability test application process, the participants were asked to do the tasks related to the operations that can be done in the system. Meanwhile, the researchers observed the process and whether each task was successfully performed by the participants, completion times, and number of errors were recorded. In addition, the demographic information of the participants, the answers of the participants to the Likert-type survey questions, and open-ended questions were also reported. The results showed that the usability of the CDDSs is high, but various fixes and improvements are necessary in order to increase the usability of the system. The arisen usability problems are explained, and suggestions for correcting these problems are presented.
Online learning learning analytics learning analytics reporting usability evaluation
117R050
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri, Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 117R050 |
Erken Görünüm Tarihi | 11 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 4 |