Bu çalışmanın temel amacı İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin (İİBF)
lisans programlarında eğitim alan öğrencilerin muhasebe eğitimine ve ölçme değerlendirme aşamalarına bakış açılarını
tespit etmek ve belirlenen sorunlara ilişkin çözüm önerileri getirmektir. Araştırmanın ana evreni
2018-2019 eğitim öğretim yılında Ağrı
İbrahim Çeçen Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde eğitim gören
129 öğrencidir. Anketler vasıtasıyla elde edilen verilerden SPSS 25 programı
kullanılarak frekans ve yüzde analizi yapılmış ve ortalama puanlarına bakılmıştır.
Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin muhasebeyi orta derecede
sevdiği, klasik yöntemle yapılan sınavı tercih etikleri, öğretim üyesinin slayt üzerinden ders
anlatmasını ve internet üzerinden ödev vermesini sevmedikleri, öğrencilerin
öğretim üyesinin dersi anlatırken günlük hayattan örnekler vermesini ve daha
fazla uygulama yapmasını istedikleri sonucu ortaya çıkmıştır.
Muhasebe Eğitimi Ölçme Değerlendirme Anket Yüzde ve Frekans Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |