Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE EĞİTİMİNE BAKIŞ AÇILARI VE MUHASEBE EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 317 - 326, 25.10.2019
https://doi.org/10.31463/aicusbed.567122

Öz

Bu çalışmanın temel amacı İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin (İİBF)
lisans programlarında eğitim alan öğrencilerin
muhasebe eğitimine ve ölçme değerlendirme aşamalarına bakış açılarını
tespit etmek ve belirlenen sorunlara ilişkin çözüm önerileri getirmektir.
Araştırmanın ana evreni
2018-2019 eğitim öğretim yılında Ağrı
İbrahim Çeçen Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde eğitim gören
129 öğrencidir. Anketler vasıtasıyla elde edilen verilerden SPSS 25 programı
kullanılarak frekans ve yüzde analizi yapılmış ve ortalama puanlarına bakılmıştır.
Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin muhasebeyi orta derecede
sevdiği, klasik yöntemle yapılan sınavı tercih etikleri,
öğretim üyesinin slayt üzerinden ders
anlatmasını ve internet üzerinden ödev vermesini sevmedikleri, öğrencilerin
öğretim üyesinin dersi anlatırken günlük hayattan örnekler vermesini ve daha
fazla uygulama yapmasını istedikleri sonucu ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Akpınar, S., & Yıldız, Ş. (2018, Ocak). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 1-24.
  • Bekiroğlu, F. O. (2005). “Ölçme ve Değerlendirmede Alternatif Yöntemler ve Portfolyo Kullanımı”. Edu7 Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5-11.
  • Bıçak, B., & Çakmaklı, A. (2011). Yapılandırılmış İletişim Gridi Tekniğinin Bilişim Teknolojileri Dersi Ölçme ve Değerlendirme Süreci Açısından Etkinliğinin İncelenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 121-131.
  • Chirimbu, S. (2013). Using Alternative Assessment Methods in Foreign Language Teaching. Case Study: Alternative Assessment of Business English for University Students. Scientific Bulletin of the Politehnica University of Timişoara Transactions on Modern Languages, 91-98.
  • Dinç, E. (2008). Meslek Seçiminde Etkili Faktörlerin İncelenmesi: Meslek Yüksek Okulu- Muhasebe Programı Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 90-106.
  • Flower, C., & vd. (2005). “Teachers’ Perceptions of Alternate Assessments”. Research and Pratice for Persons with Severe Disabilities, 81-92.
  • Irvine, H., Cooper , K., & Jones, G. (2005). Concept Mapping to Enhance tudent Learning ina a Financial Accounting Subject. Accounting Education Forum, Sydney.Kan, A. (2007). Portfolyo Değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 133-144.
  • Kocaarslan, M. (2012). Tanılayıcı Dallanmış Ağaç Tekniği ve İlköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Maddenin Değişimi ve Tanınması Adlı Ünitede Kullanımı. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 269-279.
  • Kutlu, H. A., & Öztürk, S. (2015). Muhasebe Eğitiminde “Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri” Üzerine Görüşler. Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, 1-22.
  • Kutlu, H. A., & vd. (2017, Nisan). Muhasebe Eğitiminde Ölçme Ve Değerlendirme: Öğrencilerin. Muhasebe ve Finansman Dergisi , 15-36.
  • Mass, J., & Leauby, B. (2005). Concept Maping-Exploring Its Value as a Meaningful Learning Accounting Education. Global Perspectives on Accounting Education, 2, 75-98.
  • Özcan, İ., & vd. (2009). Muhasebe Programı Öğrencilerinin Cinsiyet ve Öğretim Durumunun Muhasebe Mesleğine Yönelik Tutumları ile İlişkilendirilmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 170-181.
  • Özdemir, S. (2010). Ön Lisans Muhasebe Öğrencilerinin Kariyer Planlamasını Etkileyen Unsurlar: Ege Bölgesinde Bir Araştırma, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi.
  • Öztürk, S., & Kutlu, H. A. (2017). Muhasebe Eğitiminde Teknoloji Kullanılmasına Öğrencilerin Bakışı: Kafkas Üniversitesi’nde Bir Araştırma. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 781-799.
  • Şad, S. N., & Göktaş, Ö. (2013). Öğretim Elemanlarının Geleneksel ve Çağdaş Ölçme Değerlendirme Yaklaşımlarının İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 82-108.
  • Şengel, S. (2010). Sürekli Muhasebe Meslek Eğitiminin Önemi ve Bir Değerlendirme. Journal of Accounting & Finance, 81-94.
  • Tepeli, Y., & Kayıhan, B. (2015). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Mesleğine Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(3), 138-156.
  • Uzay, Ş. (2005, Ocak). Muhasebe Meslek Stajyerlerinin Sorunları ve Beklentileri: Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi.
  • Yardımcıoğlu, M., & Büyükşalvarcı, A. (2007). Muhasebe Eğitiminde Meslek Yüksekokullarının Yeterliliği ve Tercih Edilme Sebepleri: Selçuk Üniversitesinde Bir Uygulama. Muhasebe ve Finansman Dergisi(36), 174.
  • Yelgen, E., & Uyar, S. (2018, Nisan). Muhasebe Eğitimini ve Y Kuşağı. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 148-168.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Utku Şendurur 0000-0002-8303-4315

Abdülkadir Akan 0000-0002-8303-4315

Yayımlanma Tarihi 25 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 17 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şendurur, U., & Akan, A. (2019). ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE EĞİTİMİNE BAKIŞ AÇILARI VE MUHASEBE EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 317-326. https://doi.org/10.31463/aicusbed.567122