Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Eğitimi Alan Yabancı Öğrencilerin Türkiye ve Turizm Kavramına Yönelik Metaforik Algıları

Yıl 2023, Cilt: 23 Sayı: 1, 573 - 588, 30.03.2023
https://doi.org/10.11616/asbi.1218988

Öz

Bu araştırmanın amacı; Türkiye’de üniversite eğitimi alan yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye ve turizm kavramına yönelik algılarını metaforlar aracılığıyla tespit etmek ve bu metaforları kategorik olarak sınıflandırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi’nde eğitim alan yabancı uyruklu öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma verileri yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak 124 geçerli formdan elde edilmiştir. Verilerin analiz ve yorumlaması içerik analizi tekniği ile yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye kavramına yönelik en çok tekrarlanan metaforlar; misafirperver, tarih, güzel bir ülke, ikinci vatanım ve turan olmuştur. Turizm kavramına yönelik en çok tekrarlanan metaforlar ise; deniz, gezmek, para, eğlence, gelir kaynağı, ekonomik kaynak ve deniz-kum-güneş olmuştur. Metaforların kategorik sınıflandırılmasında katılımcıların Türkiye’ye yönelik geliştirdiği metaforların daha çok aidiyet ile tarihi ve kültürel algıya yönelik olduğu, turizme yönelik geliştirilen metaforların ise daha çok klasik ve ekonomik algıya yönelik olduğu tespit edilmiştir.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Akbaş, F. (2020), Coğrafya Lisans Mezunlarının Kültürel Miras Kavramına Yönelik Algılarının Metafor Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi, Anasay, 4(12), s.89-112.
  • Alyakut, Ö. ve Küçükkömürler, S. (2018), Gastronomi Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Mesleklerine Yönelik Metafor Algılarının Değerlendirilmesi, OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(9), s.823-852. DOI: 10.26466/Opus.452139.
  • Arıcı, B. (2018), Almanya’da Türkçe ve Türk Kültürü Dersine Katılan Öğrencilerin Metaforik Türkiye Algıları, International Conference on Stem and Educational Sciences, Özet Bildiri, Yayın No: 4263877.
  • Ayaz, N. Ön Esen, F. ve Kılıç, B. (2020), Turist Rehberi Adaylarının Marmaris Destinasyon İmajı Algılarının Metafor Yoluyla İncelenmesi, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(4), s.1511-1526.
  • Balaguer, J. ve Cantavella-Jordá, M. (2002), Tourism As A Long-Run Economic Growth Factor: The Spanish Case, Applied Economics, 34(7), s. 877-884. DOI: 10.1080/00036840110058923.
  • Belhassen, Y. (2020), Metaphors and Tourism Paradoks, Tourism Management, 79, s.1-2.
  • Bilgen, N., Şahin, M.H. ve Karatepe, A. (2014), Meslek Lisesi ve Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Termal Turizm Kavramına Yönelik Düşüncelerinin Metafor Yolu ile Analizi, SDU International Journal of Education Studies, 1(2), s.80-87.
  • Botha, E. (2009), Why Metaphor Matters in Education, South African Journal of Education, 29(4), s.431-444.
  • Boylu, E. ve Işık, Ö.F. (2020), Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Türkiye Algılarına Yönelik Metaforik Bir Çalışma, Başkent University Journal of Education, 7(1), s.129-145.
  • Ceram, C.W. (1974), Tanrılar Vatanı Anadolu, (Çev. Nermi, E) İstanbul: Koza Yayınları.
  • Cohen, L. ve Manion, L. (1994), Research Method in Education, London: Routledge.
  • Coşkun, K. ve Ermiş, A. (2020), Ergen ve Genç Sığınmacıların “Türkiye” Algısı, Journal of Analytic Divinity, 4(1), s.116-134.
  • Demir, C. ve Karakaş Yıldırım, Ö. (2019), Türkçede Metaforlar ve Metaforik Anlatımlar, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(4), s.1085-1096.
  • Düşmezkalender, E. ve Günay, E. (2020), Kapadokya’ya Yönelik Algılar: Bir Metafor Analizi, Turkish Studies-Social Sciences, 15(1), s.261-276.
  • Erdoğan Morçin, S. (2022), Kadın Dostu Turizm Kavramına Yönelik Bir Metafor Analizi, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2022, 10(2), s.1399-1414.
  • Emekli, G. (2006), Coğrafya, Kültür ve Turizm: Kültürel Turizm, Ege Coğrafya Dergisi, 15, s.51-59.
  • Ertaş, Ç. (2019), Şırnak’ta Yaşayan Yerel Halkın Turizme Dönük Metaforik Algısı, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(70), s.720-733.
  • Göver, İ.H. ve Yavuzer, H. (2015), Kayseri’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin, Kayseri, Türkiye ve İslam Algısı, Turkish Studies, 10(2), s.1025-1050. DOI: 10.7827/Turkishstudies.7988.
  • Gül, M. ve Gül, K. (2021), Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü Önlisans Öğrencilerinin “Tatil” Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımıyla Analizi, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), s.1404-1423.
  • Gün, S. ve Kılıç, G.D. (2021), Siirt’te Yaşayan Yerel Halkın Turizm Dönük Metaforik Algısı, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(4), s.2653-2665.
  • Güngör, H. ve Özalan, U. (2021), Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Finlandiyalı Öğrencilerin Türkiye ve Türkçe Algısı, Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 25, s.336-346. DOI:10.29000/Rumelide.1036554.
  • Gürsoy Taş, İ. ve Sonuç, N. (2020), Turizm ve Kültür: Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Algılarına İlişkin Metafor Analizi, OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 10(15), s.1809-1828. DOI: 10.26466/Opus.633139.
  • Husserl, E. (2012), Ideas: Genaral Introduction to Pure Phenomenology, New York: Routledge.
  • Jaworska, S. (2017), Metaphors We Travel By: A Corpus-Assisted Study of Metaphors in Promotional Tourism Discourse, Metaphor and Symbol, 32(3), s.161-177.
  • Kahraman, C. (2017), Asya’nın İki Ucundan Görüşler: Türkiye-Japonya Algısı, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28, s.73-86. DOI: 10.5505/Pausbed.2017.02360
  • Kalenderoğlu, İ. ve Armut, M. (2019), Türkiye’de Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçe Öğretmenleri, Türkçe, TÖMER’ler ve Türkiye Hakkında Geliştirdikleri Metaforlar, Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 2(1), s.55-72.
  • Karasar, N. (2012), Bilimsel Araştırma Yöntemi, 23. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karatay, H. (2016), Iraklı Öğrencilerin Türkiye ve Türkçe Metaforu, Yeni Türkiye, 22(84), s.69-72.
  • Karatay, H. ve Kartallıoğlu, N. (2019), Moğol Öğrencilerin Türkiye ve Türkçe Algıları, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), s.1016-1028.
  • Koca, N. ve Ertürk, A. (2021), Ortaokul Öğrencilerinin “Turizm” ve “Turist” Kavramlarına İlişkin Metaforik Algıları, Araştırma ve Deneyim Dergisi (ADEDER), 6(2), s.139-156.
  • Köroğlu, Ö., Ulusoy Yıldırım, H. ve Avcıkurt, C. (2018), Kültürel Miras Kavramına İlişkin Algıların Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi, TOURAJ Turizm Akademik Dergisi, 5(1), s.98-113.
  • Köroğlu, Ö., Manav, S. ve Karaca, K.Ç. (2018), Turizm Rehberliği Öğrencilerinin "Türk Mutfağı" Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yöntemi ile Belirlenmesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 10(2), s.114-129.
  • Köşker, H. (2021), Ahlat Halkının Ahlat ve Turizm Kavramına Yönelik Metaforik Algıları, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 53, s.419-438.
  • Kulakoğlu Dilek, N., Dilek, S.E. ve Gümüş, M. (2016), Otel Çalışanlarının Turizm ve Barış İlkesine Yönelik Metaforik Algıları, Yaşam Bilimleri Dergisi, 6(2), s.1-15.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007), Türkiye Turizm Stratejisi 2023 Eylem Planı, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları: 3085.
  • Lakoff, G. ve Johnson, M. (1980), Methaphors We Live By, Chicago and London: The Universty of Chicago Press.
  • Liaquat, S. ve Naz, A. (2016), Analytical Study of Teacher Educators’ Metaphors of Teaching, Journal of Education and Educational Development, 3(1), s.30-51.
  • Lyddon, W.J., Clay, A.L. ve Sparks, C.I. (2001), Metafor and Change in Counseling, Journal of Counseling & Development, 79, s.13-18.
  • Miles, M.B. ve Huberman, A.M. (1994), Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook, 2. Edition, Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Nelson, V. (2021), An Introduction to The Geography of Tourism, 4. Edition, Lanham. Boulder. New York. London: Rowman & Littlefied.
  • Nikitina, L. ve Furuoka, F. (2008), A Language Teacher is Like…”: Examining Malaysian Students’ Perceptions of Language Teachers Through Metaphor Analysis, Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 5(2), s.192-205.
  • Oğuzbalaban, G. (2019), Karadeniz Ereğli’de Yaşayan Yerel Halkın "Turizm" Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımıyla Analizi, JOTAGS Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(4), s.2566-2581.
  • Özder, A., Kaya, H. ve Ünlü, M. (2012), Ortaöğretim Öğrencilerinin “Turizm” Kavramı ile İlgili Geliştirdikleri Metaforların Analizi Örneği, Marmara Coğrafya Dergisi, 25, s.18-31.
  • Padilla-Diaz, M. (2015), Phenomenology in Educational Qualitative Research: Phiosophy As Science or Phiosophical Science?, International Journal of Educational Excellence, 1(2), s.101-110.
  • Pitcher, R. (2013), Using Metaphor Analysis: MIP and Beyond, The Qualitative Report, 18, s.1-8.
  • Roldan Riejos, A., Mansilla, P.U. ve Castillejos, A.M.M. (2013), Metaphor in The ESP Engineering Context, Ibérica, 25, s.107-126.
  • Saban, A. (2004), Giriş Düzeyindeki Sınıf Öğretmeni Adaylarının “Öğretmen” Kavramına İlişkin İleri Sürdükleri Metaforlar, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), s.131-155.
  • Saban, A. (2009), Öğretmen Adaylarının Öğrenci Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Zihinsel İmgeler, Türk Eğitim Dergisi, 7(2), s.281-326.
  • Sanchez, A., Barreiro, J.M. ve Maojo, V. (2000), Desing of Virtual Reality Systems for Education: A Cognitive Approach, Education and Information Technologies, 5(4), s.345-362.
  • Schmitt, R. (2005), Systematic Metaphor Analysis As A Method of Qualitative Research, The Qualitative Report, 10(2), s.358-394.
  • Sevin, V. (2013), Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası, 3. Baskı, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • Şahan, K. (2017), Metafor Ne Değildir?, Kesit Akademi Dergisi, 3(8), s.166-176.
  • Şahin, S., Tezcan, A.E. ve Bekçi, M. (2018), Yerli Turistlerin Türkiye, İstanbul, Turizm ve Turist Rehberi ile İlgili Metaforları, TOURAJ Turizm Akademik Dergisi, 5(1), s.261-274.
  • Taş, M., Düz, İ. ve Ünlü, E. (2016), Ortaöğretim Öğrencilerinin “Alternatif Turizm” Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımı ile Analizi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(Özel Sayı), s.352-360.
  • Tekindal, M. ve Uğuz Arsu, Ş. (2020), Nitel Araştırma Yöntemi Olarak Fenomenolojik Yaklaşımın Kapsamı ve Sürecine Yönelik Bir Derleme, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20(1), s.153-182.
  • TÜRSAB (2020), Covid-19 Sürecinde Türkiye ve Dünya Turizmi Değerlendirmesi, https://www.tursab.org.tr/assets/assets/uploads/arastirmalar/covid-19-surecinde-turkiye-ve-dunya-turizmi.pdf (Erişim Tarihi: 30.09.2022).
  • Van Manen, M. (2007), Phenomenology of Practice, Phenomenology & Practice, 1(1), s.11-30. DOI: 10.29173/Pandpr1980.
  • Van Manen, M. (2016), Phenomenology of Practice Meaning-Giving Methods in Phenomenological Research and Writing, New York: Routledge.
  • World Travel & Tourism Councel-WTTC (2020), Global Economic Impacts & Trends 2020, https://wttc.org/Portals/0/Documents/Reports/2020/Global%20Economic%20Impact%20Trends%202020.pdf?ver=2021-02-25-183118-360 (Erişim Tarihi: 30.09.2022).
  • Yağcı, P. ve Avcıkurt, C. (2017), Seferihisar Halkının Sakin Şehir Kavramına İlişkin Metaforik Algıları, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), s.1302-6879.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2014), SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Gözden Geçirilmiş 4. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 8. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım Saçılık, M., Çevik, S. ve Özkan, Ç. (2016), Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü Önlisans Öğrencilerinin "Turizm" Olgusuna İlişkin Metaforik Algıları, Akademik Bakış Dergisi, 53, s.84-103.
  • Yumuşak, H. (2017), Coğrafi Konumun Turizme Etkisi, IWACT International West Asia Congress of Tourism, Van, Türkiye.

Metaphorical Perceptions of Foreign Students Studying at University Towards The Concept of Turkey and Tourism

Yıl 2023, Cilt: 23 Sayı: 1, 573 - 588, 30.03.2023
https://doi.org/10.11616/asbi.1218988

Öz

The purpose of this research; To determine the perceptions of foreign students studying at university in Turkey towards the concept of Turkey and tourism through metaphors and to classify these metaphors categorically. The study group of the research consists of foreign students studying at Zonguldak Bülent Ecevit University. Research data were obtained from 124 valid forms using a structured interview form. The analysis and interpretation of the data have been made with the content analysis technique. According to the results of the research, the participants produced 57 different metaphors for the concept of Turkey and 48 different metaphors for the concept of tourism. The most repeated metaphors for the concept of Turkey; hospitable, history a beautiful country, my second homeland and turan. The most repeated metaphors for the concept of tourism are; sea, sightseeing, money, entertainment, income source, economic resource and sea-sand-sun. In the categorical classification of metaphors, it has been determined that the metaphors developed by the participants for Turkey are mostly related to belonging and historical and cultural perceptions, while the metaphors developed for tourism are mostly related to classical and economic perception.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Akbaş, F. (2020), Coğrafya Lisans Mezunlarının Kültürel Miras Kavramına Yönelik Algılarının Metafor Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi, Anasay, 4(12), s.89-112.
  • Alyakut, Ö. ve Küçükkömürler, S. (2018), Gastronomi Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Mesleklerine Yönelik Metafor Algılarının Değerlendirilmesi, OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(9), s.823-852. DOI: 10.26466/Opus.452139.
  • Arıcı, B. (2018), Almanya’da Türkçe ve Türk Kültürü Dersine Katılan Öğrencilerin Metaforik Türkiye Algıları, International Conference on Stem and Educational Sciences, Özet Bildiri, Yayın No: 4263877.
  • Ayaz, N. Ön Esen, F. ve Kılıç, B. (2020), Turist Rehberi Adaylarının Marmaris Destinasyon İmajı Algılarının Metafor Yoluyla İncelenmesi, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(4), s.1511-1526.
  • Balaguer, J. ve Cantavella-Jordá, M. (2002), Tourism As A Long-Run Economic Growth Factor: The Spanish Case, Applied Economics, 34(7), s. 877-884. DOI: 10.1080/00036840110058923.
  • Belhassen, Y. (2020), Metaphors and Tourism Paradoks, Tourism Management, 79, s.1-2.
  • Bilgen, N., Şahin, M.H. ve Karatepe, A. (2014), Meslek Lisesi ve Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Termal Turizm Kavramına Yönelik Düşüncelerinin Metafor Yolu ile Analizi, SDU International Journal of Education Studies, 1(2), s.80-87.
  • Botha, E. (2009), Why Metaphor Matters in Education, South African Journal of Education, 29(4), s.431-444.
  • Boylu, E. ve Işık, Ö.F. (2020), Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Türkiye Algılarına Yönelik Metaforik Bir Çalışma, Başkent University Journal of Education, 7(1), s.129-145.
  • Ceram, C.W. (1974), Tanrılar Vatanı Anadolu, (Çev. Nermi, E) İstanbul: Koza Yayınları.
  • Cohen, L. ve Manion, L. (1994), Research Method in Education, London: Routledge.
  • Coşkun, K. ve Ermiş, A. (2020), Ergen ve Genç Sığınmacıların “Türkiye” Algısı, Journal of Analytic Divinity, 4(1), s.116-134.
  • Demir, C. ve Karakaş Yıldırım, Ö. (2019), Türkçede Metaforlar ve Metaforik Anlatımlar, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(4), s.1085-1096.
  • Düşmezkalender, E. ve Günay, E. (2020), Kapadokya’ya Yönelik Algılar: Bir Metafor Analizi, Turkish Studies-Social Sciences, 15(1), s.261-276.
  • Erdoğan Morçin, S. (2022), Kadın Dostu Turizm Kavramına Yönelik Bir Metafor Analizi, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2022, 10(2), s.1399-1414.
  • Emekli, G. (2006), Coğrafya, Kültür ve Turizm: Kültürel Turizm, Ege Coğrafya Dergisi, 15, s.51-59.
  • Ertaş, Ç. (2019), Şırnak’ta Yaşayan Yerel Halkın Turizme Dönük Metaforik Algısı, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(70), s.720-733.
  • Göver, İ.H. ve Yavuzer, H. (2015), Kayseri’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin, Kayseri, Türkiye ve İslam Algısı, Turkish Studies, 10(2), s.1025-1050. DOI: 10.7827/Turkishstudies.7988.
  • Gül, M. ve Gül, K. (2021), Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü Önlisans Öğrencilerinin “Tatil” Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımıyla Analizi, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), s.1404-1423.
  • Gün, S. ve Kılıç, G.D. (2021), Siirt’te Yaşayan Yerel Halkın Turizm Dönük Metaforik Algısı, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(4), s.2653-2665.
  • Güngör, H. ve Özalan, U. (2021), Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Finlandiyalı Öğrencilerin Türkiye ve Türkçe Algısı, Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 25, s.336-346. DOI:10.29000/Rumelide.1036554.
  • Gürsoy Taş, İ. ve Sonuç, N. (2020), Turizm ve Kültür: Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Algılarına İlişkin Metafor Analizi, OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 10(15), s.1809-1828. DOI: 10.26466/Opus.633139.
  • Husserl, E. (2012), Ideas: Genaral Introduction to Pure Phenomenology, New York: Routledge.
  • Jaworska, S. (2017), Metaphors We Travel By: A Corpus-Assisted Study of Metaphors in Promotional Tourism Discourse, Metaphor and Symbol, 32(3), s.161-177.
  • Kahraman, C. (2017), Asya’nın İki Ucundan Görüşler: Türkiye-Japonya Algısı, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28, s.73-86. DOI: 10.5505/Pausbed.2017.02360
  • Kalenderoğlu, İ. ve Armut, M. (2019), Türkiye’de Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçe Öğretmenleri, Türkçe, TÖMER’ler ve Türkiye Hakkında Geliştirdikleri Metaforlar, Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 2(1), s.55-72.
  • Karasar, N. (2012), Bilimsel Araştırma Yöntemi, 23. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karatay, H. (2016), Iraklı Öğrencilerin Türkiye ve Türkçe Metaforu, Yeni Türkiye, 22(84), s.69-72.
  • Karatay, H. ve Kartallıoğlu, N. (2019), Moğol Öğrencilerin Türkiye ve Türkçe Algıları, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), s.1016-1028.
  • Koca, N. ve Ertürk, A. (2021), Ortaokul Öğrencilerinin “Turizm” ve “Turist” Kavramlarına İlişkin Metaforik Algıları, Araştırma ve Deneyim Dergisi (ADEDER), 6(2), s.139-156.
  • Köroğlu, Ö., Ulusoy Yıldırım, H. ve Avcıkurt, C. (2018), Kültürel Miras Kavramına İlişkin Algıların Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi, TOURAJ Turizm Akademik Dergisi, 5(1), s.98-113.
  • Köroğlu, Ö., Manav, S. ve Karaca, K.Ç. (2018), Turizm Rehberliği Öğrencilerinin "Türk Mutfağı" Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yöntemi ile Belirlenmesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 10(2), s.114-129.
  • Köşker, H. (2021), Ahlat Halkının Ahlat ve Turizm Kavramına Yönelik Metaforik Algıları, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 53, s.419-438.
  • Kulakoğlu Dilek, N., Dilek, S.E. ve Gümüş, M. (2016), Otel Çalışanlarının Turizm ve Barış İlkesine Yönelik Metaforik Algıları, Yaşam Bilimleri Dergisi, 6(2), s.1-15.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007), Türkiye Turizm Stratejisi 2023 Eylem Planı, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları: 3085.
  • Lakoff, G. ve Johnson, M. (1980), Methaphors We Live By, Chicago and London: The Universty of Chicago Press.
  • Liaquat, S. ve Naz, A. (2016), Analytical Study of Teacher Educators’ Metaphors of Teaching, Journal of Education and Educational Development, 3(1), s.30-51.
  • Lyddon, W.J., Clay, A.L. ve Sparks, C.I. (2001), Metafor and Change in Counseling, Journal of Counseling & Development, 79, s.13-18.
  • Miles, M.B. ve Huberman, A.M. (1994), Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook, 2. Edition, Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Nelson, V. (2021), An Introduction to The Geography of Tourism, 4. Edition, Lanham. Boulder. New York. London: Rowman & Littlefied.
  • Nikitina, L. ve Furuoka, F. (2008), A Language Teacher is Like…”: Examining Malaysian Students’ Perceptions of Language Teachers Through Metaphor Analysis, Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 5(2), s.192-205.
  • Oğuzbalaban, G. (2019), Karadeniz Ereğli’de Yaşayan Yerel Halkın "Turizm" Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımıyla Analizi, JOTAGS Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(4), s.2566-2581.
  • Özder, A., Kaya, H. ve Ünlü, M. (2012), Ortaöğretim Öğrencilerinin “Turizm” Kavramı ile İlgili Geliştirdikleri Metaforların Analizi Örneği, Marmara Coğrafya Dergisi, 25, s.18-31.
  • Padilla-Diaz, M. (2015), Phenomenology in Educational Qualitative Research: Phiosophy As Science or Phiosophical Science?, International Journal of Educational Excellence, 1(2), s.101-110.
  • Pitcher, R. (2013), Using Metaphor Analysis: MIP and Beyond, The Qualitative Report, 18, s.1-8.
  • Roldan Riejos, A., Mansilla, P.U. ve Castillejos, A.M.M. (2013), Metaphor in The ESP Engineering Context, Ibérica, 25, s.107-126.
  • Saban, A. (2004), Giriş Düzeyindeki Sınıf Öğretmeni Adaylarının “Öğretmen” Kavramına İlişkin İleri Sürdükleri Metaforlar, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), s.131-155.
  • Saban, A. (2009), Öğretmen Adaylarının Öğrenci Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Zihinsel İmgeler, Türk Eğitim Dergisi, 7(2), s.281-326.
  • Sanchez, A., Barreiro, J.M. ve Maojo, V. (2000), Desing of Virtual Reality Systems for Education: A Cognitive Approach, Education and Information Technologies, 5(4), s.345-362.
  • Schmitt, R. (2005), Systematic Metaphor Analysis As A Method of Qualitative Research, The Qualitative Report, 10(2), s.358-394.
  • Sevin, V. (2013), Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası, 3. Baskı, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • Şahan, K. (2017), Metafor Ne Değildir?, Kesit Akademi Dergisi, 3(8), s.166-176.
  • Şahin, S., Tezcan, A.E. ve Bekçi, M. (2018), Yerli Turistlerin Türkiye, İstanbul, Turizm ve Turist Rehberi ile İlgili Metaforları, TOURAJ Turizm Akademik Dergisi, 5(1), s.261-274.
  • Taş, M., Düz, İ. ve Ünlü, E. (2016), Ortaöğretim Öğrencilerinin “Alternatif Turizm” Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımı ile Analizi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(Özel Sayı), s.352-360.
  • Tekindal, M. ve Uğuz Arsu, Ş. (2020), Nitel Araştırma Yöntemi Olarak Fenomenolojik Yaklaşımın Kapsamı ve Sürecine Yönelik Bir Derleme, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20(1), s.153-182.
  • TÜRSAB (2020), Covid-19 Sürecinde Türkiye ve Dünya Turizmi Değerlendirmesi, https://www.tursab.org.tr/assets/assets/uploads/arastirmalar/covid-19-surecinde-turkiye-ve-dunya-turizmi.pdf (Erişim Tarihi: 30.09.2022).
  • Van Manen, M. (2007), Phenomenology of Practice, Phenomenology & Practice, 1(1), s.11-30. DOI: 10.29173/Pandpr1980.
  • Van Manen, M. (2016), Phenomenology of Practice Meaning-Giving Methods in Phenomenological Research and Writing, New York: Routledge.
  • World Travel & Tourism Councel-WTTC (2020), Global Economic Impacts & Trends 2020, https://wttc.org/Portals/0/Documents/Reports/2020/Global%20Economic%20Impact%20Trends%202020.pdf?ver=2021-02-25-183118-360 (Erişim Tarihi: 30.09.2022).
  • Yağcı, P. ve Avcıkurt, C. (2017), Seferihisar Halkının Sakin Şehir Kavramına İlişkin Metaforik Algıları, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), s.1302-6879.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2014), SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Gözden Geçirilmiş 4. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 8. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım Saçılık, M., Çevik, S. ve Özkan, Ç. (2016), Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü Önlisans Öğrencilerinin "Turizm" Olgusuna İlişkin Metaforik Algıları, Akademik Bakış Dergisi, 53, s.84-103.
  • Yumuşak, H. (2017), Coğrafi Konumun Turizme Etkisi, IWACT International West Asia Congress of Tourism, Van, Türkiye.
Toplam 64 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hasan Köşker 0000-0003-0662-8301

Proje Numarası -
Erken Görünüm Tarihi 30 Mart 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2023
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Köşker, H. (2023). Üniversite Eğitimi Alan Yabancı Öğrencilerin Türkiye ve Turizm Kavramına Yönelik Metaforik Algıları. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1), 573-588. https://doi.org/10.11616/asbi.1218988
AMA Köşker H. Üniversite Eğitimi Alan Yabancı Öğrencilerin Türkiye ve Turizm Kavramına Yönelik Metaforik Algıları. ASBİ. Mart 2023;23(1):573-588. doi:10.11616/asbi.1218988
Chicago Köşker, Hasan. “Üniversite Eğitimi Alan Yabancı Öğrencilerin Türkiye Ve Turizm Kavramına Yönelik Metaforik Algıları”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 23, sy. 1 (Mart 2023): 573-88. https://doi.org/10.11616/asbi.1218988.
EndNote Köşker H (01 Mart 2023) Üniversite Eğitimi Alan Yabancı Öğrencilerin Türkiye ve Turizm Kavramına Yönelik Metaforik Algıları. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 23 1 573–588.
IEEE H. Köşker, “Üniversite Eğitimi Alan Yabancı Öğrencilerin Türkiye ve Turizm Kavramına Yönelik Metaforik Algıları”, ASBİ, c. 23, sy. 1, ss. 573–588, 2023, doi: 10.11616/asbi.1218988.
ISNAD Köşker, Hasan. “Üniversite Eğitimi Alan Yabancı Öğrencilerin Türkiye Ve Turizm Kavramına Yönelik Metaforik Algıları”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 23/1 (Mart 2023), 573-588. https://doi.org/10.11616/asbi.1218988.
JAMA Köşker H. Üniversite Eğitimi Alan Yabancı Öğrencilerin Türkiye ve Turizm Kavramına Yönelik Metaforik Algıları. ASBİ. 2023;23:573–588.
MLA Köşker, Hasan. “Üniversite Eğitimi Alan Yabancı Öğrencilerin Türkiye Ve Turizm Kavramına Yönelik Metaforik Algıları”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, c. 23, sy. 1, 2023, ss. 573-88, doi:10.11616/asbi.1218988.
Vancouver Köşker H. Üniversite Eğitimi Alan Yabancı Öğrencilerin Türkiye ve Turizm Kavramına Yönelik Metaforik Algıları. ASBİ. 2023;23(1):573-88.