Araştırmanın amacı rekreasyon yönetimi bölümlerinde öğrenim gören lisans öğrencilerinin eleştirel düşünme engellerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, serbest zaman değerlendirme alışkanlıkları ve bölüm tercih nedenleri açısından incelenmesidir. Araştırma grubunu Necmettin Erbakan Üniversitesi Rekreasyon Yönetimi bölümünde öğrenim gören 253 birey oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Semerci vd. (2019) tarafından geliştirilen Eleştirel Düşünme Engelleri (ELDEN) Ölçeği ile elde edilmiştir. Verilerin analizi doğrultusunda araştırmaya katılan bireylere yönelik tanımlayıcı bilgiler yüzde ve frekans olarak verilmiş, araştırma kapsamında kullanılan ELDEN ölçeğinin normallik testleri yapılmıştır. Değişkenler arasındaki farklılıkların tespiti doğrultusunda bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre eleştirel düşünme engelleri düzeyi; cinsiyet, serbest zaman değerlendirme alışkanlığı olarak sportif aktiviteler ve bölüm tercih nedeni açısından anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Sonuç olarak erkek bireylerin eleştirel düşünme engellerinin kadın bireylerden daha yüksek olduğu söylenebilir. Ayrıca bölüm tercih nedeni “puanın diğer bölümler için yetersiz olması” olan katılımcıların eleştirel düşünme engelleri düzeyinin, bölüm tercih nedeni “bölüme ilgi duyması” olan katılımcılara kıyasla daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
eleştirel düşünme engelleri rekreasyon yönetimi serbest zaman değerlendirme alışkanlıkları bölüm tercih nedeni
The aim of this research is to determine the critical thinking barriers of undergraduate students studying in recreation management departments in terms of gender, class level, leisure habits, and reasons for selecting a department. The group of the research consists of students studying at the recreation management department at Necmettin Erbakan University. The sample of the study consists of 253 individuals. The research data was obtained via personal information form prepared by the researchers and the Critical Thinking Barrier Scale (CTB) developed by Semerci et al. (2019). For the purpose of the analysis of the data, descriptive information about the individuals participating in the research was given as percentage and frequency, and normality tests of the (CTB) scale were used. Independent groups t-test and one-way anova analysis of variance were used to determine the differences between the variables. According to the findings, there was a significant difference between the level of critical thinking barriers with gender, sportive activities as a leisure habit, and department preference reason. As a result, it can be said that male individuals have higher critical thinking barriers than female individuals. In addition, it has been determined that the participants whose department preference reason was "insufficient score for other departments" had higher critical thinking barriers than the participants whose department preference reason was "have interest in the department."
Critical Thinking Barriers Recreation Management Leisure Habits Department Preference Reason
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor ve Rekreasyon |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 4 |
Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.