Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DURUMLARI ÜZERİNE AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA: ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ISPARTA MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 6, 703 - 721, 30.06.2019

Öz

Bu
araştırmanın amacı, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Isparta Meslek
Yüksekokulundaki önlisans öğrencilerinin eğitim-öğretim faaliyetlerinden memnun
olma düzeylerinin incelenmesidir. Bu çalışmanın önemi ise, yükseköğretimdeki
eğitimin ve bu eğitim çıktılarının öğrencilerin görüşleri temelinde memnuniyet
düzeyinin ortaya konulmasıdır. Bu çalışmada tanımlayıcı (tesadüfü olmayan
örnekleme yöntemlerinden kolayda örneklem yöntemi) yöntem tercih edilmiş olup,
gerekli verileri elde edebilmek için, veri toplama tekniği olarak anket tekniği
tercih edilmiştir. Çalışmanın örneklemini, Isparta Uygulamalı Bilimler
Üniversitesi Isparta Meslek Yüksekokullu öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma
için hazırlan anketler önlisans öğrencilerine elektronik ortamda uygulanmıştır.
Elde edilen veriler, “Microsoft Excel 2010” programında düzenlenerek SPSS
programına aktarılmıştır. Aktarıldıktan sonra bu programda uyun analizler
(frekans, ortalama, standart sapma, tek örneklem bağımsız t-testi ve tek
örneklem varyans testi) yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda; (i)
öğrencilerin memnuniyet düzeylerinin orta düzeyde olduğu, (ii) memnuniyet
düzeyleri ile ilgili ifadelerin dört boyuta ayrıldığı “derslerin yürütülmesi ve
değerlendirilmesi, akademik ve idari personel ile iletişim, araç-gereç,
laboratuvar ve aidiyet ve rehberlik” ve (iii) öğrencilerin betimsel özellikleri
ile bu boyutlar arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • Acuner, Ş. A. (2004). Müşteri İlişkilerinde Hareket Noktası: Müşteri Memnuniyeti ve Ölçümü. 5. Baskı, Ankara : Milli Prodüktivite Merkezi Yayıncılık. Aksu, H. H. (2016). Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Bölümleri Hakkındaki Görüşleri: Giresun Üniversitesi Örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(1), 299-316. Bakır, N. O., Arslan, F. M. ve Gegez, A. E. (2016). Üniversite Öğrencilerinde Memnuniyet Oluşturan Unsurların Saptanması: Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğrencileri İle Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 38(1), 93-125. Bapur, Ö. (2014). İnternet Bankacılığında Müşteri Memnuniyeti. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon. Baykal, Ü., Sökmen, S., Korkmaz, S. ve Akgün, Ç. E. (2002). Öğrenci Memnuniyeti Ölçeği Geliştirme Çalışması. İstanbul Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Hemşirelik Dergisi, 12(49), 23-32. Burgaz, B. ve Ekinci, C. E. (2007). Öğrencilerin Hacettepe Üniversitesi’nce Sunulan Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 71-89. Burgess, A., Senior, C. ve Moores, E. (2018). A 10-Year Case Study on the Changing Determinants of University Student Satisfaction in the UK. PLoS One, 13(2), 1-15. Campana, J. C., Gimenez-Nadal, J. I. ve Molina, J. A. (2016). The Satisfaction of University Students in Spain: Differences by Field Of Study. Applied Economics Letters, 23(7), 506–509. Cemaloğlu, N., Kalkan, F. ve Dağlı, E. (2014). Yükseköğretim Öğrencilerinin Tüketim Değerleri İle Memnuniyet Düzeyleri Arasındaki İlişki. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 13(2), 493-514. Cevher, E. (2016). Yükseköğretimde Uluslararası Öğrenci Hareketliliği ve Memnuniyeti. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 7(22), 337-349. Crow, R., Gage, H., Hampson, S., Hart, J., Kimber, A., Storey, L. ve Thomas, H. (2002). The Measurement of Satisfaction with Healthcare: Implications for Practice from a Systematic Review of the Literature. Health Technol Assess, 6(32), 1-250. Demirli, C. ve Kerimgil, S. (2009). Yükseköğretimde Eğitim Öğretimle İlgili Öğrenci Memnuniyeti Ölçeğinin Geliştirilmesi. e-Journal of New World Sciences Academy, 4(4), 1392-1403. Diktaş, A. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Şehre, Üniversiteye ve Öğrenim Gördükleri Bölümlere İlişkin Memnuniyet Durumları. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 51-77. Ekinci, C. E. ve Burgaz, B. (2007). Hacettepe Üniversitesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (33), 120-134. Elliott, K. M. ve Healy, M. A. (2001). Key Factors Influencing Student Satisfaction Related to Recruitment and Retention. Journal of Marketing for Higher Education, 10(4), 1-11. Elliott, K. M. ve Shin, D. (2002). Student Satisfaction: An Alternative Approach to Assessing This Important Concept. Journal of Higher Education Policy and Management, 24(2), 197-209. Eti İçli, G. ve Vural, B. B. (2010). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulamaları Çerçevesinde Kırklareli Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Öğrenci Memnuniyeti Araştırması. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(1), 335-349. Gençyılmaz, G. ve Zaim, S. (1999). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 28(2), 9-35. Gülcemal, T.ve Karaca, Ş. (2018). Üniversite İmajını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Uygulama Çalışması: Cumhuriyet Üniversitesi Örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19(1), 300-315. Helgesen, Q. ve Nesset, W. (2007). Images, Satisfaction and Antecedents: Drivers of Student Loyalty? A Case Study of a Norwegian University College. Corporate Reputation Review, 10(1), 38-59. Hrnjic, A. (2016). The Transformation of Higher Education: Evaluation of CRM Concept Application and Its Impact on Student Satisfaction. Eurasian Business Review, 6(1), 53-77. Hwang, Y.-S. ve Choi, Y. K. (2019). Higher Education Service Quality and Student Satisfaction, Institutional Image, and Behavioral Intention. Social Behavior and Personality: An international journal, 47(2), 1-12. Jahromi, S. M. ve Keshavarz, M. (2018). The Relationship Between Religious Beliefs with Responsibility and Marital Satisfaction of Married Students of Marvdasht Branch of Islamic Azad University, Psychology and Education Sciences. Indian Journal of Positive Psychology, 9(3), 372-375. Karadağ, E. ve Yücel, C. (2017). Türkiye Üniversite Memnuniyet Araştırması [TÜMA-2017]: Rapor Özeti. Yükseköğretim Dergisi, 7(2), 132-144. Khan, M. A. ve Almas, A. (2013). A Study of Student Satisfaction in the University of Agriculture Faisalabad. International Journal of Intelligent Technologies and Applied Statistics, 6(1), 21-34. Köktürk, G. V. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Memnuniyet ve Beklentileri: Akdeniz Üniversitesi Edebiyat Fakültesi. Mediterranean Journal of Humanities, 5(1), 293-299. Lai, C.-S. ve Nguyen, Q. V. (2017). Factors to Student Satisfaction towards the Educational Activities-A Case Study in Vietnam. The International Journal of Organizational Innovation, 10(1), 27-37. Mahmoud, A. B. ve Grigoriou, N. (2017). When Empathy Hurts: Modelling University Students’ Word Of Mouth Behaviour in Public vs. Private Universities in Syria. Higher Education Quarterly, 71(4), 369–383. Meštrović, D. (2017). Service Quality, Students’ Satisfaction and Behavioural Intentions in Stem and IC Higher Education Institutions. Interdisciplinary Description of Complex Systems, 15(1), 66-77. O’Driscoll, F. (2012). What Matters Most: An Exploratory Multivariate Study Of Satisfaction Among First Year Hotel/Hospitality Management Students. Quality Assurance in Education, 20(3), 237-258. Öztürk, M. B. E. (2015). Tüketici Davranışları. 1. Baskı, Bursa: Ekin Yayıncılık. Pescaru, T.-G. (2017). Analysis of the Main Factors Influencing Student Satisfaction towards the University Environment. Journal of Educational Sciences and Psychology, 7(1), 40-50. Rahayu, S. (2018). Customer Satisfaction and Service Quality to Develop Trust and Positive Word of Mouth in Vocational Education. The 2nd International Conference on Vocational Higher Education (ICVHE) 2017 “The Importance on Advancing Vocational Education to Meet Contemporary Labor Demands”, 356–371. Saleem, S. S., Moosa, K., Imam, A. ve Khan, R. A. (2017). Service Quality and Student Satisfaction: The Moderating Role of University Culture, Reputation and Price in Education Sector of Pakistan. Iranian Journal of Management Studies, 10(1), 237-258. Schnettler, B., Grunert, K. G., Miranda-Zapata, E., Orellana, L., Sepúlveda, J., Hueche, C., Salinas-Oñate, N. ve Lobos, G., Denegri, M. ve Adasme-Berríos, C. (2018). Life, Family and Food Satisfaction in University Students. Revista Suma Psicológica, 25(1), 30-40. Shahsavar, T. ve Sudzina, F. (2017). Student satisfaction and loyalty in Denmark: Application of EPSI methodology. PLoS One, 12(12), 1-18. Szwacka-Mokrzycka, J. ve Abutalibov, R. (2014). Creating the Image of the University. Oeconomia, 13(4), 169-179. Şahin, A. E. (2009). Eğitim Fakültesinde Hizmet Kalitesinin Eğitim Fakültesi Öğrenci Memnuniyet Ölçeği (EF-ÖMÖ) İle Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (37), 106-122. Tanrıöğen, A. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 3. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık. TDK, Güncel Türkçe Sözlük, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5ccc1cf8093a93.70965372, Erişim Tarihi: 20.03.2019. Tokmak, G. (2016). The Effects of Demographical Factors and Brand Associations on Satisfaction: University Sample. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(30), 193-212. Tutcu, B. ve Soysal, A. N. (2018). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime Bakış Açıları ve Memnuniyetleri Üzerine Bir Araştırma: Korkuteli Meslek Yüksekokulu Örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 595-606. Türk, Z. (2018). Çevresel Tutum ve Davranışın Hizmet Kalitesi ve Satın Alma Davranışına Etkisi: Ekoturizm Faaliyetlerine Yönelik Bir Çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Adana Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın. Tütüncü, Ö. ve İpekgil, Doğan, Ö. (2003). Müşteri Tatmini Kapsamında Öğrenci Memnuniyetinin Ölçülmesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(4), 130-151. Uzgören, N. ve Uzgören, E. (2007). Dumlupınar Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Memnuniyetini Etkileyen Bireysel Özelliklerin İstatistiksel Analizi-Hipotez Testi, Ki-kare Testi ve Doğrusal Olasılık Modeli. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (17), 173-192. Voineagu, V., Pelau, C. ve Serban, D. (2017). Research Regarding the Correlations among Factors Influencing the Satisfaction of Students in a University. Economic Computation and Economic Cybernetics Studies and Research, 2(51), 55-66. Yang, S., Hsu, W.-C. ve Chen, H.-C. (2016). Age and Gender’s Interactive Effects on Learning Satisfaction among Senior University Students. Educational Gerontology, 42(12), 835–844.
Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 6, 703 - 721, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Acuner, Ş. A. (2004). Müşteri İlişkilerinde Hareket Noktası: Müşteri Memnuniyeti ve Ölçümü. 5. Baskı, Ankara : Milli Prodüktivite Merkezi Yayıncılık. Aksu, H. H. (2016). Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Bölümleri Hakkındaki Görüşleri: Giresun Üniversitesi Örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(1), 299-316. Bakır, N. O., Arslan, F. M. ve Gegez, A. E. (2016). Üniversite Öğrencilerinde Memnuniyet Oluşturan Unsurların Saptanması: Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğrencileri İle Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 38(1), 93-125. Bapur, Ö. (2014). İnternet Bankacılığında Müşteri Memnuniyeti. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon. Baykal, Ü., Sökmen, S., Korkmaz, S. ve Akgün, Ç. E. (2002). Öğrenci Memnuniyeti Ölçeği Geliştirme Çalışması. İstanbul Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Hemşirelik Dergisi, 12(49), 23-32. Burgaz, B. ve Ekinci, C. E. (2007). Öğrencilerin Hacettepe Üniversitesi’nce Sunulan Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 71-89. Burgess, A., Senior, C. ve Moores, E. (2018). A 10-Year Case Study on the Changing Determinants of University Student Satisfaction in the UK. PLoS One, 13(2), 1-15. Campana, J. C., Gimenez-Nadal, J. I. ve Molina, J. A. (2016). The Satisfaction of University Students in Spain: Differences by Field Of Study. Applied Economics Letters, 23(7), 506–509. Cemaloğlu, N., Kalkan, F. ve Dağlı, E. (2014). Yükseköğretim Öğrencilerinin Tüketim Değerleri İle Memnuniyet Düzeyleri Arasındaki İlişki. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 13(2), 493-514. Cevher, E. (2016). Yükseköğretimde Uluslararası Öğrenci Hareketliliği ve Memnuniyeti. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 7(22), 337-349. Crow, R., Gage, H., Hampson, S., Hart, J., Kimber, A., Storey, L. ve Thomas, H. (2002). The Measurement of Satisfaction with Healthcare: Implications for Practice from a Systematic Review of the Literature. Health Technol Assess, 6(32), 1-250. Demirli, C. ve Kerimgil, S. (2009). Yükseköğretimde Eğitim Öğretimle İlgili Öğrenci Memnuniyeti Ölçeğinin Geliştirilmesi. e-Journal of New World Sciences Academy, 4(4), 1392-1403. Diktaş, A. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Şehre, Üniversiteye ve Öğrenim Gördükleri Bölümlere İlişkin Memnuniyet Durumları. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 51-77. Ekinci, C. E. ve Burgaz, B. (2007). Hacettepe Üniversitesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (33), 120-134. Elliott, K. M. ve Healy, M. A. (2001). Key Factors Influencing Student Satisfaction Related to Recruitment and Retention. Journal of Marketing for Higher Education, 10(4), 1-11. Elliott, K. M. ve Shin, D. (2002). Student Satisfaction: An Alternative Approach to Assessing This Important Concept. Journal of Higher Education Policy and Management, 24(2), 197-209. Eti İçli, G. ve Vural, B. B. (2010). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulamaları Çerçevesinde Kırklareli Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Öğrenci Memnuniyeti Araştırması. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(1), 335-349. Gençyılmaz, G. ve Zaim, S. (1999). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 28(2), 9-35. Gülcemal, T.ve Karaca, Ş. (2018). Üniversite İmajını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Uygulama Çalışması: Cumhuriyet Üniversitesi Örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19(1), 300-315. Helgesen, Q. ve Nesset, W. (2007). Images, Satisfaction and Antecedents: Drivers of Student Loyalty? A Case Study of a Norwegian University College. Corporate Reputation Review, 10(1), 38-59. Hrnjic, A. (2016). The Transformation of Higher Education: Evaluation of CRM Concept Application and Its Impact on Student Satisfaction. Eurasian Business Review, 6(1), 53-77. Hwang, Y.-S. ve Choi, Y. K. (2019). Higher Education Service Quality and Student Satisfaction, Institutional Image, and Behavioral Intention. Social Behavior and Personality: An international journal, 47(2), 1-12. Jahromi, S. M. ve Keshavarz, M. (2018). The Relationship Between Religious Beliefs with Responsibility and Marital Satisfaction of Married Students of Marvdasht Branch of Islamic Azad University, Psychology and Education Sciences. Indian Journal of Positive Psychology, 9(3), 372-375. Karadağ, E. ve Yücel, C. (2017). Türkiye Üniversite Memnuniyet Araştırması [TÜMA-2017]: Rapor Özeti. Yükseköğretim Dergisi, 7(2), 132-144. Khan, M. A. ve Almas, A. (2013). A Study of Student Satisfaction in the University of Agriculture Faisalabad. International Journal of Intelligent Technologies and Applied Statistics, 6(1), 21-34. Köktürk, G. V. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Memnuniyet ve Beklentileri: Akdeniz Üniversitesi Edebiyat Fakültesi. Mediterranean Journal of Humanities, 5(1), 293-299. Lai, C.-S. ve Nguyen, Q. V. (2017). Factors to Student Satisfaction towards the Educational Activities-A Case Study in Vietnam. The International Journal of Organizational Innovation, 10(1), 27-37. Mahmoud, A. B. ve Grigoriou, N. (2017). When Empathy Hurts: Modelling University Students’ Word Of Mouth Behaviour in Public vs. Private Universities in Syria. Higher Education Quarterly, 71(4), 369–383. Meštrović, D. (2017). Service Quality, Students’ Satisfaction and Behavioural Intentions in Stem and IC Higher Education Institutions. Interdisciplinary Description of Complex Systems, 15(1), 66-77. O’Driscoll, F. (2012). What Matters Most: An Exploratory Multivariate Study Of Satisfaction Among First Year Hotel/Hospitality Management Students. Quality Assurance in Education, 20(3), 237-258. Öztürk, M. B. E. (2015). Tüketici Davranışları. 1. Baskı, Bursa: Ekin Yayıncılık. Pescaru, T.-G. (2017). Analysis of the Main Factors Influencing Student Satisfaction towards the University Environment. Journal of Educational Sciences and Psychology, 7(1), 40-50. Rahayu, S. (2018). Customer Satisfaction and Service Quality to Develop Trust and Positive Word of Mouth in Vocational Education. The 2nd International Conference on Vocational Higher Education (ICVHE) 2017 “The Importance on Advancing Vocational Education to Meet Contemporary Labor Demands”, 356–371. Saleem, S. S., Moosa, K., Imam, A. ve Khan, R. A. (2017). Service Quality and Student Satisfaction: The Moderating Role of University Culture, Reputation and Price in Education Sector of Pakistan. Iranian Journal of Management Studies, 10(1), 237-258. Schnettler, B., Grunert, K. G., Miranda-Zapata, E., Orellana, L., Sepúlveda, J., Hueche, C., Salinas-Oñate, N. ve Lobos, G., Denegri, M. ve Adasme-Berríos, C. (2018). Life, Family and Food Satisfaction in University Students. Revista Suma Psicológica, 25(1), 30-40. Shahsavar, T. ve Sudzina, F. (2017). Student satisfaction and loyalty in Denmark: Application of EPSI methodology. PLoS One, 12(12), 1-18. Szwacka-Mokrzycka, J. ve Abutalibov, R. (2014). Creating the Image of the University. Oeconomia, 13(4), 169-179. Şahin, A. E. (2009). Eğitim Fakültesinde Hizmet Kalitesinin Eğitim Fakültesi Öğrenci Memnuniyet Ölçeği (EF-ÖMÖ) İle Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (37), 106-122. Tanrıöğen, A. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 3. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık. TDK, Güncel Türkçe Sözlük, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5ccc1cf8093a93.70965372, Erişim Tarihi: 20.03.2019. Tokmak, G. (2016). The Effects of Demographical Factors and Brand Associations on Satisfaction: University Sample. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(30), 193-212. Tutcu, B. ve Soysal, A. N. (2018). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime Bakış Açıları ve Memnuniyetleri Üzerine Bir Araştırma: Korkuteli Meslek Yüksekokulu Örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 595-606. Türk, Z. (2018). Çevresel Tutum ve Davranışın Hizmet Kalitesi ve Satın Alma Davranışına Etkisi: Ekoturizm Faaliyetlerine Yönelik Bir Çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Adana Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın. Tütüncü, Ö. ve İpekgil, Doğan, Ö. (2003). Müşteri Tatmini Kapsamında Öğrenci Memnuniyetinin Ölçülmesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(4), 130-151. Uzgören, N. ve Uzgören, E. (2007). Dumlupınar Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Memnuniyetini Etkileyen Bireysel Özelliklerin İstatistiksel Analizi-Hipotez Testi, Ki-kare Testi ve Doğrusal Olasılık Modeli. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (17), 173-192. Voineagu, V., Pelau, C. ve Serban, D. (2017). Research Regarding the Correlations among Factors Influencing the Satisfaction of Students in a University. Economic Computation and Economic Cybernetics Studies and Research, 2(51), 55-66. Yang, S., Hsu, W.-C. ve Chen, H.-C. (2016). Age and Gender’s Interactive Effects on Learning Satisfaction among Senior University Students. Educational Gerontology, 42(12), 835–844.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Erhan Türkoğlu Bu kişi benim

Ercan Küçükeşmen Bu kişi benim

Ali Şimşek

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Türkoğlu, M. E., Küçükeşmen, E., & Şimşek, A. (2019). ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DURUMLARI ÜZERİNE AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA: ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ISPARTA MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(6), 703-721.