Bu
araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının interneti kullanma amaçlarına göre
iletişim becerileri ve öz yeterlik düzeylerini incelemektir. Araştırma, Gazi
Eğitim Fakültesi öğretmen adaylarından rastgele seçilen 450 öğrenci ile
gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu,
İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği ve Genel Öz-Yeterlik Ölçeği
kullanılmıştır. Yapılan araştırmada öğretmen adaylarının interneti film izlemek
veya oyun oynamak amaçlı kullanmaları ile iletişim beceri düzeyleri arasında
anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu sonuç interneti film izlemek veya oyun oynamak
amaçlı kullanan öğrencilerin iletişim beceri düzeylerinin diğerlerinden daha
düşük olduğunu göstermektedir. Diğer yandan internetin daha çok sosyal paylaşım
sitelerinde gezinmek ya da yeni bilgiler edinmek amaçlı kullanılması ile
iletişim beceri düzeyleri arasında anlamlı bir farkın olmadığı tespit
edilmiştir. Bunlara ek olarak, araştırmada, öğretmen adaylarının interneti daha
çok film izlemek, sosyal paylaşım sitelerinde gezinmek ya da yeni bilgiler
edinmek amaçlı kullanmaları ile öz yeterlik düzeyleri arasında da anlamlı bir
fark bulunmamıştır. Ancak internetin daha çok oyun oynamak amaçlı kullanılması
ile öz yeterlik düzeyi arasında anlamlı bir farkın olduğu saptanmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 4 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 35 |