Türkiye'de reklam sektöründe yer alan
işletmeler reklamcılık faaliyetlerini yönlendirerek reklamcılık yatırımlarını
ve hedef pazarlarındaki paylarını artırmaya çalışmaktadırlar. Bu
çerçevede, reklam yatırımlarının ekonomik büyüme ile olan ilişkisi önem taşıyan
konulardan biridir. Çalışmada, 1993-2016 dönemi itibariyle Türkiye ekonomisi
için reklam harcamaları ve ekonomik büyüme arasındaki olası uzun dönem ve
nedensel ilişkilerin varlığı ARDL sınır testi ve Toda-Yamamoto nedensellik
testiyle araştırılmıştır. ARDL sınır testi ile reklam harcamaları ve ekonomik
büyüme arasında eşbütünleşme ilişkisi olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca uzun
dönem katsayılarına göre hem reklam harcamalarının ekonomik büyümeyi hem de
ekonomik büyümenin reklam harcamalarını pozitif yönde etkilediği sonucuna
ulaşılmıştır. Toda-Yamamoto nedensellik testi sonuçlarına göre ise reklam
harcamalarından ekonomik büyümeye doğru tek yönlü bir nedensellik ilişkisi
tespit edilmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda çalışmada, ekonomik ve
sosyal açıdan zorlukların yaşandığı kriz dönemlerin de dahi yapılmasına
devam edilen reklam harcamalarının ekonomik büyümeyle etkileşimi ortaya
konulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: Özel Sayı 3 |