Bu çalışmada, 19. Milli Eğitim Şurasında eğitim kurumları yöneticilerinin atanması ve değerlendirilmesine ilişkin alınan kararlar ile 29026 sayılı yönetmelikle eğitim kurumları yöneticilerinin görevlendirilmeleri konusunda yapılan değişikliklere ilişkin okul yöneticilerinin görüş ve önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden du¬rum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu toplam 11 okul müdür ve müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, okul yöneticilerinin, yönetmeliğe ilişkin görüşlerinin; yönetmelikte nesnel bir sistem getirmemiş olması ve değerlendirme ölçütlerinin belirgin olmaması gibi nedenlerle genellikle olumsuz olduğu görülmüştür. 19. Milli Eğitim Şurasında alınan kararları ise liyakati ve süreç değerlendirmesini ön plana çıkarması gibi nedenlerle olumlu buldukları, yine de değerlendirme ölçütlerinin daha belirgin ve nesnel bir şekilde ifade edilmesi gerektiğine vurgu yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Okul yöneticileri okul yöneticilerinin atanması okul yöneticilerinin görevde değerlendirilmesi
In this study it was aimed to determine opinions and suggestions of school principals on decisions taken at 19. National Education Council and legislation no.29026 about appointment and evaluation of school principals. The study was designed by using case study method, one of the qualitative study methods. The participants of study consisted of 11 school principals and vice principals. Data, collected with semi-structured interviews, were analyzed with content-analysis method. Results of the study showed that the participant school principals criticize legislation no.29026 by indicating that does not include an objective appointment system and clear evaluation criteria. On the other hand, principals evaluated the decisions taken at 19. National Education Council positively because these decisions emphasize merit and process evaluation but they stated that evaluation criteria should be clearer and more objective.
School principals appointment of school principals evaluation of school principals during their duties
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.