In this
study, it is aimed to investigate the problem posing studies conducted on 8th
grade students’ problem posing about triangles and to analyse the problems they
have posed. In order to obtain the data, a total of 11 problem-posing
situations were asked to create by examining related literature, textbooks and
expert opinion. Students are asked to create problems by giving problem-posing
situations to students. Problems of students are classified according to some
criteria and analysed in terms of mathematical quality. In the analysis of the
data, descriptive analysis was used. Problems were coded by two researchers for
the reliability of the analysis, results and the evaluation results were
reliable. It ensures that only 33% of the problems found in the findings are
mathematical, adequate and appropriate to the given situation. These problems
are often found to have low mathematical complexity. It has been found that
there are unproblematic sentences and non-mathematical problems in the studies.
Bu
çalışmada sekizinci sınıf öğrencilerinin üçgenler konusuna yönelik problem
kurma çalışmalarını incelemek ve kurdukları problemleri analiz etmek
amaçlanmıştır. Verileri elde etmek amacıyla ilgili alanyazın, ders kitapları
incelenerek ve uzman görüşü alınarak toplam 11 tane problem kurma durumu
oluşturulmuştur. Öğrencilere problem kurma durumları verilerek problem
üretmeleri istenmiştir. Öğrencilerin kurdukları problemler bazı ölçütlere göre
sınıflandırılmış ve matematiksel nitelik bakımından analiz edilmiştir.
Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Analiz sonuçlarının güvenirliği için iki
araştırmacı tarafından problemler kodlanmış ve değerlendirme sonuçları
güvenilir çıkmıştır. Elde edilen bulgularda yazılan problemlerin sadece %33’lük
kısmının verilen duruma uygun, matematiksel ve yeterli olduğu ortaya çıkmıştır.
Bu problemlerinde genellikle düşük matematiksel karmaşıklıkta olduğu
görülmüştür. Çalışmalarda problem olmayan cümlelerin ve matematiksel olmayan
problemlerin de oluşturulduğu saptanmıştır. Sonuç olarak geometri konuları ile
ilgili yapılan bu çalışma, öğrencilerin problem kurma becerilerini ortaya
çıkarmakla birlikte konuyla ilgili sahip olunan yanılgı ve hataları fark etme
imkânı sağlamıştır.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 4 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 24 |