Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Belediye Hizmetlerinden Vatandaşın Memnuniyet Düzeyinin Ölçülmesi: Bitlis İli Örneği

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 1 - 22, 20.10.2022

Öz

Yerel hizmetlerden duyulan memnuniyetin tespit edilmesi hem merkezi hem de yerel idareler açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmada, Bitlis ilinin Merkez ilçesinde yaşayan bireylerin belediye hizmetlerinden duymuş oldukları memnuniyet düzeyinin tespit edilmesi ve yerel hizmet birimlerinin mevcut uygulamaları için nicel veriler sağlanması amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında yerleşiklerin; belediye hizmetlerinden ve belediye personelinin hizmet anlayışından genel olarak memnun olmadığı, cinsiyet, eğitim ve yaş farklılıklarının belediye hizmetlerinden memnuniyet düzeylerinde anlamlı bir fark ortaya çıkartmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bitlis Belediyesi’nin toplum katılımı için etkin yönetim unsurlarını hayata geçirerek karar alma süreçlerine vatandaş katılımını sağlaması sorunların yerinde tespit edilmesi ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulması açısından önemli görülmektedir. Demokratik, hesap verilebilir gibi iyi yönetişim yaklaşımlarıyla hizmet kalitesinin ve vatandaş memnuniyet düzeyinin artırılabileceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akgül, D. (2012). Measuring the Satisfaction of Citizens for the Services Given by the Municipality: the Case of Kırşehir Municipality. Social and Behavioral Sciences, 62, 555-560.
  • Akyıldız, F. (2012). Belediye Hizmetleri ve Vatandaş Memnuniyeti: Uşak Belediyesi Örneği. Journal of Yaşar Üniversitesi, 26(7), 4415 - 4436.
  • Bayrakçı, E., Örselli, E., & Kahraman, S. (2017). Citizen Satisfaction With Municipal Services: The Case Of Konya Municipality. Global Journal of Sociology: Current Issues, 7(1), 24-33.
  • Bello, M. U., Juani, D. M., & Kasim, R. (2017). Munıcıpal Awareness As A Tool For Enhancing Citizen Satisfaction In Municipal Councils Of Malaysia. European Journal Of Social Sciences Studies, 2(5), 109-121.
  • Boyle, R. (2020). Measurıng Customer Satısfactıon In Local Government. Local Government Research Series. 01.04.2020 tarihinde https://www.ipa.ie/_fileUpload/Documents/measuring.pdf adresinden alındı.
  • Hair, F. (2013). Multivariate Data Analysis. Pearson Education Limited.
  • Holum, M. L., & Jakobsen, T. G. (2016). Inter-Municipal Cooperation and Satisfaction with Services: Evidence from the Norwegian Citizen Study. International Journal of Public Administration, 39, 597-609. DOI: :https://doi.org/10.1080/01900692.2015.1029132
  • Irfanullah, M., Sarantis, D., & Pereira, A. F. (2018). Assessment Of Citizen Perception: A Case Study Of Municipal Solid Waste Management System In Guimaraes. International Conference on Innovation and Entrepreneurship.
  • Hamdi İslamoğlu ve Ümit Alnıaçık (2019). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS Uygulamalı). Beta Basım Yayın.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Karagöz, Y. (2016). SPSS ve AMOS Uygulamalı İstatistiksel Analizler. Ankara: Nobel.
  • Khale, S. (2015). Assessment Of The Qualıty Of Munıcıpal Servıces In The Cıty Of Tshwane, South Afrıca. Corporate Ownership & Control, 13(1), 674-691.
  • Mutyambizi, C., Mokhele, T., Ndinda, C., & Hongoro, C. (2020). Access to and Satisfaction with Basic Services in Informal Settlements: Results from a Baseline Assessment Survey. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(2), 1-22.
  • Özdamar, K. (2016). Ölçek Ve Test Geliştirme. Eskişehir: Nisan Yayın Evi.
  • Ryzın, G. G. (2014). The Measurement of Overall Cıtızen Satisfaction. Public Performance & Management Review, 27(3), 9-28.
  • Sabuncu, K., Yıldız, A., Öztürk M., Özkan K., Atalay A. ve Kara, G. (2017). Belediye Hizmetlerinde Vatandaş Memnuniyet Araştırması: Yalova Örneği. Turkish Journal of Marketing, 1(3), 164-177.
  • Sanchez-Hernandez, M. I., Maldonado-Briegas, J. J., Sanguino, R., Barroso, A., & Barriuso, M. C. (2021). Users’ Perceptions of Local Public Water and Waste Services: A Case Study for Sustainable Development. Energies, 14, 1-17. DOI: https://doi.org/10.3390/en14113120
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics. California: Pearson.
  • Zakaria, Z., Ngah, K., Noordin, N., Sawal, M. Z., & Hussin, Z. H. (2012). Historical of Customer Satisfaction in Municipal Services. IPEDR, 142-146.
  • Zaki, Y., Esmaeilpoor, H., & Baraty, A. (2017). Study of Citizen's Satisfaction about the Performance of Municipality Services Using Kano Model (Case Study: Minoodasht Municipality). Geograpical Urban Planning Research, 4(4), 635-652.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ferit İzci 0000-0001-6383-1280

Berfin Göksoy Sevinçli 0000-0001-9686-509X

Kıvanç Demirci 0000-0001-6598-6673

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İzci, F., Göksoy Sevinçli, B., & Demirci, K. (2022). Belediye Hizmetlerinden Vatandaşın Memnuniyet Düzeyinin Ölçülmesi: Bitlis İli Örneği. Akademik İzdüşüm Dergisi, 7(2), 1-22.

Yayın için kabul edilen yazıların yayın hakkı ve yayınlanan yazılarında her türlü telif hakları dergiye aittir. Yazara herhangi bir telif hakkı ödenmez.