Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Problem of Positioning Erasmus in the context of His Thoughts about War and Peace

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 215 - 231, 21.07.2018
https://doi.org/10.18491/beytulhikme.446505

Öz

Desiderius Erasmus who is
known as a prominent philosopher of renaissance period has been
mentioned as a humanist or pacifist in many sources. Nevertheless, it
seemed that he articulated some different thoughts beyond the ideas
attributed to him. About the point in question, this work aims to
discuss how to position Erasmus in ideological terms through analyzing
his ideas he revealed in his works about war and peace. Within this
context, it will be examined to what extent the ascription of humanist
and pacifist frequently to him is coherent. Consequently, it will be
tried to suggest a proposal about how we should describe him depending
on the findings.

Kaynakça

  • Augustinus (1978). De Civitate Dei (Vom Gottesstaat, Buch 11- 22). (Übers. W. Thimme). München: DTV Verlag.
  • Canbolat, İ. S. (2007). Türk-Alman İlişkilerinde Değişim ve Süreklilik. 1. Türk-Alman İşbirliği Forumu, Uluslararası Sempozyum. Ankara: Akdeniz Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları, 82-99.
  • Cemal, A. (2013). Zweig ve Erasmus: İki Hümanist Üzerine Notlar. Rotterdamlı Erasmus: Zaferi ve Trajedisi. (Çev. A. Cemal). İstanbul: Can Yayınları, 11-15.
  • Cevizci, A. (2015). Felsefe Tarihi. İstanbul: Say Yayınları.
  • De Nolhac, P. (2014). Önsöz. Erasmus. Deliliğe Övgü. (Çev. V. Kamer). İstanbul: Cem Yayınları, 5-10.
  • Demir, H. (2012). Erasmus ve İslamofobi. Uluslararası Strateji ve Güvenlik Araştırmaları Merkezi E-Bülten, 5, 13.
  • Erasmus (2000). Bir Hıristiyan Prensin Eğitimi. (Çev. T. Göbekçin). Ankara: Öteki Yayınevi.
  • Erasmus (2014a). Deliliğe Övgü. (Çev. V. Kamer). İstanbul: Cem Yayınları.
  • Erasmus (2014b). Savaşa Karşı. (Çev. P. Korkmaz). İstanbul: Zeplin Düşünce.
  • Erasmus (2018). Barışın Şikâyeti. (Çev. C. Yeşilçayır). İstanbul: Dedalus Yayınları.
  • Gökberk, M. (1990). Felsefe Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Herakleitos (2009). Fragmanlar. (Çev. C. Çakmak). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • İnalcık, H. (2003). Osmanlı’nın Avrupa ile Barışıklığı: Kapitülasyonlar ve Ticaret. Doğu Batı, 24, 55-81.
  • Kisch, G. (1969). Erasmus’ Stellung zu Juden und Judentum. Tübingen: J. S. B. MOHR.
  • Yeşilçayır, C. (2017). Ebedi Barış, Pax Romadan Birleşmiş Milletlere. İstanbul: Tezkire Yayınları.
  • Yeşilçayır, C. (2018). Çevirmenin Önsözü: Erasmus ve Barışın Şikâyeti. Erasmus. Barışın Şikâyeti. (Çev. C. Yeşilçayır). İstanbul: Dedalus Yayınları, 7-23.
  • Zweig, S. (2013). Rotterdamlı Erasmus: Zaferi ve Trajedisi. (çev. A. Cemal). İstanbul: Can Yayınları.
  • http://www.hsozkult.de/conferencereport/id/tagungsberichte-6300. Erişim Tarihi: 12.08.17.
  • http://www.mavimelek.com/humanist_kultur_erasmus.htm. Erişim Tarihi: 08.08.17.
  • https://heplev.wordpress.com/2014/07/28/erasmus-furst-des-humanismus-der-renaissance-und-antisemit. Erişim Tarihi: 04.08.17.
Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 215 - 231, 21.07.2018
https://doi.org/10.18491/beytulhikme.446505

Öz

Kaynakça

  • Augustinus (1978). De Civitate Dei (Vom Gottesstaat, Buch 11- 22). (Übers. W. Thimme). München: DTV Verlag.
  • Canbolat, İ. S. (2007). Türk-Alman İlişkilerinde Değişim ve Süreklilik. 1. Türk-Alman İşbirliği Forumu, Uluslararası Sempozyum. Ankara: Akdeniz Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları, 82-99.
  • Cemal, A. (2013). Zweig ve Erasmus: İki Hümanist Üzerine Notlar. Rotterdamlı Erasmus: Zaferi ve Trajedisi. (Çev. A. Cemal). İstanbul: Can Yayınları, 11-15.
  • Cevizci, A. (2015). Felsefe Tarihi. İstanbul: Say Yayınları.
  • De Nolhac, P. (2014). Önsöz. Erasmus. Deliliğe Övgü. (Çev. V. Kamer). İstanbul: Cem Yayınları, 5-10.
  • Demir, H. (2012). Erasmus ve İslamofobi. Uluslararası Strateji ve Güvenlik Araştırmaları Merkezi E-Bülten, 5, 13.
  • Erasmus (2000). Bir Hıristiyan Prensin Eğitimi. (Çev. T. Göbekçin). Ankara: Öteki Yayınevi.
  • Erasmus (2014a). Deliliğe Övgü. (Çev. V. Kamer). İstanbul: Cem Yayınları.
  • Erasmus (2014b). Savaşa Karşı. (Çev. P. Korkmaz). İstanbul: Zeplin Düşünce.
  • Erasmus (2018). Barışın Şikâyeti. (Çev. C. Yeşilçayır). İstanbul: Dedalus Yayınları.
  • Gökberk, M. (1990). Felsefe Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Herakleitos (2009). Fragmanlar. (Çev. C. Çakmak). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • İnalcık, H. (2003). Osmanlı’nın Avrupa ile Barışıklığı: Kapitülasyonlar ve Ticaret. Doğu Batı, 24, 55-81.
  • Kisch, G. (1969). Erasmus’ Stellung zu Juden und Judentum. Tübingen: J. S. B. MOHR.
  • Yeşilçayır, C. (2017). Ebedi Barış, Pax Romadan Birleşmiş Milletlere. İstanbul: Tezkire Yayınları.
  • Yeşilçayır, C. (2018). Çevirmenin Önsözü: Erasmus ve Barışın Şikâyeti. Erasmus. Barışın Şikâyeti. (Çev. C. Yeşilçayır). İstanbul: Dedalus Yayınları, 7-23.
  • Zweig, S. (2013). Rotterdamlı Erasmus: Zaferi ve Trajedisi. (çev. A. Cemal). İstanbul: Can Yayınları.
  • http://www.hsozkult.de/conferencereport/id/tagungsberichte-6300. Erişim Tarihi: 12.08.17.
  • http://www.mavimelek.com/humanist_kultur_erasmus.htm. Erişim Tarihi: 08.08.17.
  • https://heplev.wordpress.com/2014/07/28/erasmus-furst-des-humanismus-der-renaissance-und-antisemit. Erişim Tarihi: 04.08.17.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Felsefe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Celal Yeşilçayır

Yayımlanma Tarihi 21 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yeşilçayır, C. (2018). The Problem of Positioning Erasmus in the context of His Thoughts about War and Peace. Beytulhikme An International Journal of Philosophy, 8(1), 215-231. https://doi.org/10.18491/beytulhikme.446505